Δύο εβδομάδες μετά τη Νύχτα του Αγίου Νικολάου με το φόνο του 15χρονου Αλέξη και την πανελλαδική εξέγερση λυκειόπαιδων και άγριας νεολαίας, το σύνολο σχεδόν του πολιτικού κόσμου αρνείται πεισμόνως να αφουγκραστεί οτιδήποτε. Σαν να ζουν σε άλλη χώρα.
Σίγουρα δεν διαθέτουν τα αναλυτικά εργαλεία για να προσεγγίσουν τα καινοφανή υποκείμενα, τις πολυπολικές συγκρούσεις, τους εργαζόμενους νέου τύπου, τους ημιαποκλεισμένους, τους μικροαστούς που εξαθλιώνονται, τη μεσαία τάξη που ξεπέφτει. Οι συζητήσεις για τον βαθύ μετασχηματισμό της εργασίας και της σύστοιχης συνείδησης, για το μετασχηματισμό του λαού σε πλήθος, για τη νέα γενική διάνοια, για την πνευματική υπεραξία, για τους homo sacer λαθρομετανάστες, για τη βιοπολιτική, για την αυξανόμενη ενδοκοινωνική βία, για τη φθορά του δημόσιου χώρου, όλες αυτές οι συζητήσεις που ανάβουν εδώ και πολλά χρόνια, και είναι επείγουσες και αναγκαίες όσο ποτέ, ασφαλώς και δεν βρίσκονται στα ενδιαφέροντα του πολιτικού προσωπικού. Ασφαλώς. Η πολιτική ελίτ της χώρας επιδίδεται μόνο στη δράση: Πώς θα παραμείνει στην εξουσία.
Δεν μπορούν λοιπόν; Ναι. Και δεν θέλουν. Δεν θέλουν να καταβάλουν κανέναν κόπο για να σκεφτούν, πόσω μάλλον για να κατανοήσουν ή να ρισκάρουν δράση άλλη από την καθήλωση στην καρέκλα. Κι όταν ξεσπάσει κρίση; Οταν το πλήθος, που έως τώρα αγνοούσαν ή περιφρονούσαν, πάρει φωτιά από μια σπίθα; Ε, τότε το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να αναζητήσουν έναν φταίχτη εκεί έξω, έξω από τους ίδιους βεβαίως. Ενα εξιλαστήριο θύμα.
Στην περίπτωση των ταραχών, ο φταίχτης ήταν πάντα, στερεότυπα, οι γνωστοί – άγνωστοι, οι κουκουλοφόροι. Στην περίπτωση των σχολικών καταλήψεων και κινητοποιήσεων, φταίχτης ήταν πάντα οι υποκινητές της Αριστεράς. Τώρα, με την Greek Riot των λυκειόπαιδων της μεσαίας τάξης, των γονιών τους, αριστερών, φοιτητών, άγριων, αποκλεισμένων, λούμπεν, τώρα που τσουρουφλίζεται η Ελλάδα από οργή, τώρα που μυριάδες κραυγάζουν «φτάνει πια!», ποιος είναι ο φταίχτης; Η πολιτική ελίτ, κατάκοπη από σκάνδαλα, κορεσμένη από νεποτισμό, αποσυρμένη από την κόλαση του πραγματικού, η ίδια που ανέθεσε τη διαχείριση του κοινωνικού σε ειδικούς φρουρούς, βρίσκεται πια αντιμέτωπη με την κοινωνία. Και αφού δεν αναγνωρίζει καμία δική της ευθύνη, αναζητά υποκινητές, καθοδηγητές και συνοδοιπόρους. Ακριβώς με την ορολογία του Ψυχρού Πολέμου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, σχηματισμός της Αριστεράς, σε οριακή επαφή με τα νεανικά κινήματα των τελευταίων ετών, κυρίως τα φοιτητικά, κλήθηκε να καταδικάσει τους εξεγερμένους συλλήβδην, κυρίως από εισαγγελείς–τηλεαστέρες. Οταν ο ηγέτης του Αλ. Αλαβάνος είπε ζυγισμένα, σαν γονιός, «δεν μπορώ να καταδικάσω ένα παιδί που πετάει μια πέτρα, και δεν είναι επαγγελματίας», μετατράπηκε σε αποδιοπομπαίο τράγο. Ο ΣΥΡΙΖΑ υποκινεί, υποθάλπει, καθοδηγεί τους σπάστες – ήταν η ετυμηγορία της έξαλλης μιντιόσφαιρας, της πολιτικής ελίτ και του σταλινικού ΚΚΕ, το οποίο συνεπές στην παράδοσή του χαρακτηρίζει προδότες, πράκτορες και προβοκάτορες όποιους ξεφεύγουν από τη χειραγώγησή του – από τον καιρό της ΟΠΛΑ και του Πλουμπίδη, έως τους «προβοκάτορες» του Πολυτεχνείου ’73.
Η πραγματικότητα: Η κομματική Αριστερά δεν είχε καμία ουσιαστική επιρροή στο αυθόρμητο, διάχυτο και άμορφο πλήθος της δεκεμβριανής εξέγερσης. Ωστόσο, μεταξύ των αυτόνομων εξεγερμένων υποκειμένων με πολιτική συνείδηση και της οργανωμένης Αριστεράς πάντα υπήρχε μια άτυπη διαπίδυση, διαπίδυση ιδεολογικών αντιδικιών και αντιπαραθέσεων όμως, και όχι καθοδήγησης. Οι δε σημερινοί διάχυτοι «άγριοι», βάνδαλοι και λούμπεν, δεν επηρεάζονται καν από πολιτικούς αντιεξουσιαστές, πόσω μάλλον από «καθεστωτικούς» αριστερούς.
Η δαιμονοποίηση της Αριστεράς, σε όλο το φάσμα, από τους ευπειθείς πρώην ΚΚΕ–εσωτ. έως τους αναρχικούς, συνιστά απειλή για τα θεμέλια της κοινωνίας. Ο δίαυλος του πολιτικού πρέπει να παραμείνει ανοιχτός· η οργή και η καταστροφική μανία να μετασχηματιστούν έλλογα, να εμπλουτίσουν την πολιτική κοινωνία. Η τυφλή απόρριψη μπορεί να ρίξει το εξεγερμένο πλήθος βαθύτερα στην απελπισία και τον μηδενισμό, απελευθερώνοντας πολύ πιο σκοτεινές δυνάμεις.
Γι’ αυτό το άμορφο πλήθος, η πολυμερής αντιφατική Αριστερά είναι προς το παρόν η μόνη πύλη εισόδου στο έλλογο. Αν κλείσει η πύλη, θα πλημμυρίσει η απόγνωση και η τυφλότης. Και τότε ανάμεσα στις φρουρούμενες επαύλεις της ελίτ και στους λυσσασμένους λούμπεν, θα μείνει ανυπεράσπιστη η απέραντη μεσαία τάξη, και τα παιδιά της με τα χούντις, δηλαδή όλοι μας.
Ένα βλέμμα, Καθημερινή 21.12.2008
21 Δεκεμβρίου 2008, οδός Στουρνάρη
67 Σχόλια
Comments feed for this article
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:56 πμ
μάχιμος
Η κρίση είναι συστημική
» Οι σημερινές κοινωνικές εκρήξεις, είτε πρόκειται για την εξέγερση των προαστίων του Παρισιού πριν λίγα χρόνια, είτε για την σημερινή Ελληνική, δεν έχουν τα γνώριμα χαρακτηριστικά προηγούμενων «πολιτικοποιημένων» εξεγέρσεων, με αποκορύφωμα τον Μάη του ’68. Αυτό δημιουργεί και τα διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά τους, και κυρίως την «τυφλή βία», όπως χαρακτηρίζουν την λαϊκή αντιβία κατά της περιουσίας οι ελίτ και οι ιδεολόγοι του συστήματος ανάμεσα στους ακαδημαϊκούς και τα ΜΜΕ. Η βία αυτή δεν στρέφεται ποτέ κατά της ζωής ―σε αντίθεση με την συστημική βία που είναι πρόθυμη να την θυσιάσει, παρόλο που υποκριτικά την ανάγει σε «υπέρτατο αγαθό»— αλλά στρέφεται είτε κατά των συμβόλων της οικονομικής και πολιτικής εξουσίας (τράπεζες, πολυεθνικές, υπουργεία, αστυνομικά τμήματα κ.λπ.) είτε κατά των συμβόλων του καταναλωτισμού. Οι στόχοι όμως αυτοί δεν καθορίζονται μέσα από κάποια συνειδητή δημοκρατική η μη διαδικασία (όπως τον Μάη του ’68, από τις φοιτητικές συνελεύσεις ή τις διάφορες πολιτικές οργανώσεις) αλλά, κατ’ αρχήν, ατομικά και με βάση την υποσυνείδητη συνήθως απέχθεια για τους ίδιους τους θεσμούς και τις αξίες του συστήματος. Και φυσικά, όπως σε κάθε εξέγερση, μετέχουν και στοιχεία που μπορεί να μην κινούνται από παρόμοια κίνητρα αλλά από κίνητρα επιβίωσης (π.χ. κάποιοι εξαθλιωμένοι μετανάστες η εξαρτημένοι από ναρκωτικά δηλαδή, αυτοί που κυρίως εισπράττουν την κοινωνική καταπίεση) —για να μην αναφερθώ και στις τεκμηριωμένες περιπτώσεις τροφίμων των μυστικών υπηρεσιών που στοχεύουν στη δυσφήμηση της λαϊκής αντιβίας.
Ο «τυφλός» αυτός χαρακτήρας της σύγχρονης λαϊκής αντιβίας προσδίδει σε αυτήν ένα αμφίσημο χαρακτήρα. Από τη μια μεριά, ένα θετικό χαρακτήρα που εκφράζει τον λαϊκό αυθορμητισμό που στηρίζεται σε μια υποσυνείδητη έστω αντίληψη των συστημικών αιτίων της κρίσης και στρέφει την οργή των φορέων του εναντίον των συμβόλων που την εκφράζουν. Από την άλλη μεριά, όμως, της προσδίδει ένα σαφώς αρνητικό χαρακτήρα γιατί ο ίδιος ο αυθορμητισμός αυτός, όταν δεν κινείται με κάποιο καθολικό πολιτικό πρόταγμα (δηλαδή μια στοιχειώδη ανάλυση των αιτίων της κρίσης και ένα έστω υποτυπώδη οραματισμό για την μορφή που πρέπει να πάρει μια εναλλακτική κοινωνία και την στρατηγική που οδηγεί σε αυτήν) είναι αδιέξοδος και αναπόφευκτα οδηγεί σε συνεχή κατάπνιξη των εξεγέρσεων αυτών, με τη χρήση όλο και ωμότερης βίας, ενώ η πλειοψηφία θα παραμένει ελέγξιμη από τους επαγγελματίες πολιτικούς και καθηλωμένη στους καναπέδες της. Είναι επομένως επιτακτική πια ανάγκη η ανάπτυξη ενός μαζικού κινήματος με βάση ένα νέο αντισυστημικό πρόταγμα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια εναλλακτική πραγματικά άξια του ονόματος της δημοκρατία, μία Περιεκτική Δημοκρατία.»
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:03 πμ
skoug
Εύγε Ν.Ξ. και συνεχίζω:
…εν τέλει να ξεπεράσουν το σύνδρομο του «πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα» ―διάβαζε: πώς θα κατασταλεί κάθε αντίδραση― και να στραφούν στο «πώς θα δοθεί λύση στα προβλήματα», να στραφούν σε σχεδιασμό αναμόρφωσης της παιδείας, αναδιοργάνωσης της οικονομίας, σχεδιασμός στοιχειώδους ανάπτυξης της οικονομίας… Αντ’ αυτού ο πρωθυπουργός μεσ’ στην τούρλα του Σαββάτου ανακοίνωσε μέτρα για την ενίσχυση του τουρισμού (!). Και από όλη αυτή την ταραχή κατάλαβαν πως πρέπει να φτιασιδώσουν για μια φορά ακόμα τον τρόπο εισόδου στα ΑΕΙ. Κι όλοι τους τρέχουν γυρώ-γύρω παίζοντας τις «πολιτικές-μουσικές καρέκλες»: ποιος θα μείνει έξω από τα υπουργεία, ή πώς θα κάνουν ρεσάλτο στα υπουργεία -αθάνατο ΠΑΣΟΚ- και μέχρι κι ο κοντός ξύπνησε μπας και γλύψει κι αυτός κανένα κοκκαλάκι εξουσίας.
Νά ναι καλά αυτοί που επιχειρούν να γονιμοποιήσουν το συναίσθημα με την έλλογη πολιτική πράξη, που τολμούν να δουν πέρα από τη σύμβαση του γερασμένου πολιτικού μας σκηνικού· μόνη πύλη διεξόδου…
Καλημέρα σε όλους
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:28 πμ
Αθήναιος
Συμφωνώ με όλα αν και με προβληματίζει το δια ταύτα. Δηλαδή τί; Αλαβάνος ή το χάος;
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 11:22 πμ
Νοσφεράτος
Απο μια παλια αναρτηση που εκανα στη σπηλια
»Ένα παράδειγμα υποκρισίας που αφορούσε στην Αμερική του 17ου αιώνα αφηγείται ο Χώθορν στο μυθιστόρημα του« The scarlet letter»(1850).Μια νεαρή γυναίκα διαπράττει το αμάρτημα της μοιχείας και φέρνει στον κόσμο ένα κοριτσάκι. Μητέρα και κόρη εκτίθενται σε κοινή θεά πάνω στην εξέδρα ενώπιον όλης της κοινότητας, ενώ ο πάστορας καταδικάζει την μοιχαλίδα.Η πρωταγωνίστρια, στο εξής θα πρέπει να ζήσει με την κόρη της στο περιθώριο της κοινωνίας, σε ένα απόμερο σπίτι αρκούμενη στα ελάχιστα χρήματα που της δίνουν για τα κεντήματα της υποχρεωμένη να φέρει πάντα στο στήθος ένα μεγάλο κόκκινο γράμμα, το «Μ»της μοιχαλίδας, για να θυμίζει το αμάρτημα της. Το δυναμικό ψυχολογικό στοιχείο ,βρίσκεται στο γεγονός ότι, ο πάστορας που τόσο βιαία την καταδικάζει και την ταπεινώνει, στην πραγματικότητα, είναι ο εραστής της γυναίκας και πατέρας της κόρης της. Αυτό ήταν η υποκρισία! »
http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blog-post_2133.html
Και προσθετω:
το πιο Τραγικό δεν ειναι οτι Υποκρινονται ριχνοντας
το βαρος σε Υποκινητες . Το πιο τραγικό και επικινδυνο
ειναι το οτι ΔΕΝ καταλαβαινουν οτι υποκρινονται ,
οτι Δεν παει το μυαλό τους μεχρι εκει , το οτι δεν καταλαβαινουν οτι οι Ιδιοι (με την παχυδερμια , χοντροκοπια ,Υποκωφη ή και ανοιχτή βια ) ειναι οι πραγματικοι Υποκινητες ..
Δεν Καταλαβαινουν ..Παραμενουν αθώμα με βρωμικα χερια . Και εν πληρει
συγχύσει …
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 11:40 πμ
skoug
@ Νοσφεράτος
Εξαιρετικό!
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 12:48 μμ
Νοσφεράτος
http://pitsirikos.blogspot.com/2008/12/blog-post_21.html
δειτε και το Βίντεο τωρα που εχει ο πιστισρικος και καλή Χωνεψω σ’ολους μας στα μελομακαρονα και την Γαλοπουλα … .
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:30 μμ
chaca-khan
Επιτέλους!
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:54 μμ
Αθήναιος
Και κάτι άλλο. Ο Αλαβάνος, με το να μην καταδικάσει τη βία έκανε μια ποιοτική της αποτίμηση. Είναι δλδ οκ να πετάς πέτρες αν δεν είσαι επαγγελματίας. Σύμφωνοι. Πού σταματάει ο κατάλογος με τα πρέπει. Είναι οκ να καις αυτοκίνητο; Τράπεζα; Να σπας βιτρίνα; Μήπως πρέπει να βάλουμε και όριο ηλικίας που να ορίζει το πλαίσιο της κατανόησης και να συνεπάγεται και τη μη καταδίκη της πράξης; Δλδ είναι οκ να σπας βιτρίνα αν είσαι 13-15 και από τα 18 και πάνω όχι;
Μήπως εννοούσε πως τα παιδιά, έχουν το ακαταλόγιστο; Ελπίζω όχι.
Επειδή μάλλον δεν ήθελε να κάνει ποιοτική αποτίμηση της βίας αλλά απλά μικροπολιτική του χειρίστου είδους, στο ερώτημα «Αλαβάνος η χάος» δεν μπορούμε παρά να διαλέξουμε το δεύτερο γιατί μπορεί να προκύψει κάτι καλύτερο.
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 5:40 μμ
Νοσφεράτος
To ερωτημα βεβαια για την Χωρα και για οποιον Δεν σκεφτεται εντελώς κλεισμενος σε νεοφιλελευθερους μονολογους και μικροκοσμους
δεν ειναι το ..»Αλαβανος ή χαος »
Το ερωτημα ειναι παντα το ιδιο: οπως τοτε , το 74 »Καραμανλής η τανκς »
Και τοτε βεβαια στο εκβιαστικό διλημμα διαλεξαμε τον Καραμανλή ..
Αλλά με τον παροντα (ή μαλλον /αποντα ) Καραμανλή δεν ξερω ποια θα ηταν η καλύτερη επιλογή στο Διλημμα ..
Μαλλον ο ..Αλαβάνος .
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 6:04 μμ
Αντώνης
Άντε, κυρ Νίκο, κράτα λίγα κάστανα και για μένα γιατί φεύγω… θα ξανάρθω όταν είναι έτοιμη κι η μπριτζόλα ;)
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 6:23 μμ
ilias
We do not need to be governed »quite so much» λέει το πλήθος. Ειδικά από τον λαό και τους εκπροσώπους του.
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:22 μμ
Νοσφεράτος
οι ..κουκουλφοροι… κιενα παιδι ακουγεται να ζητά βοηθεια ..
Καλά χριστουγεννα σε ολους …
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:36 μμ
D.E
Τα παιδια οπως τα αποκαλουμε πλεον ,την άριστερα’ που συζηταμε την εχουν γραμμενη.Για ποια αριστερα μιλαμε.Και τον Αλαβανο επισης.Αν προκυψει κατι θα ειναι πλεον νεο και προτογνωρο.Τα κομματικα παιγνιδια αφορουν τα μεγαλοσυμφεροντα και την αμεση νομη της εξουσιας.Πως θα κατανεμηθουν μεσω των media οι ψηφοι και η εξουσια για αλλη μια φορα.Μην νομιζουμε ομως οτι κατι κανουμε.
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:47 μμ
GREEK RIDER
Μα γι’ αυτό δεν αφήνουν την οργή να εμποτίσει και να μορφοποιήσει το οτιδήποτε, επειδή είναι η άρχοντες της ακινησίας. Και έχουν όλους τους μηχανισμούς για να την επιβάλλουν δια της βίας και της καταστολής. Όταν π.χ. λένε μεταρρυθμίσεις εννοούν τις μεταρρυθμίσεις που αλλάζουν τα πάντα για να μην αλλάξει τίποτα.
21 Δεκεμβρίου 2008 στις 9:07 μμ
manitaritoubounou
Πολύ καλό κείμενο. Θα ήθελα να προσθέσω ότι η έλλογη πύλη είναι μάλλον η λεγόμενη «κοινωνική αριστερά» πολύ περισσότερο από την πολιτική… Εκεί πολλά «λουλούδια ερμηνείας» ανθούν, αν όχι πλήρη, αλλά όντως για αρχή ερμηνείας.
Η έλλειψη διανοουμένων, φιλοσόφων και θεολόγων (ναι και θεολόγων) των δρόμων κάνει τη δυσκολία μεγαλύτερη.
Όμως «αν υμείς σιωπήσετε, οι λίθοι κεκράξονται»…
Ευχαριστούμε για το άρθρο.
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 1:10 πμ
Απογοητευμένος
«To ερωτημα βεβαια για την Χωρα και για οποιον Δεν σκεφτεται εντελώς κλεισμενος σε νεοφιλελευθερους μονολογους και μικροκοσμους
δεν ειναι το ..”Αλαβανος ή χαος ”
Το ερωτημα ειναι παντα το ιδιο: οπως τοτε , το 74 ”Καραμανλής η τανκς ”
Και τοτε βεβαια στο εκβιαστικό διλημμα διαλεξαμε τον Καραμανλή ..»
Οι παραπάνω ασυναρτησίες αποτελούν χαρακτηριστικό δείγμα του του τρόπου σκέψης (η μάλλον ΜΗ σκέψης) της σύγχρονης αριστεράς στην Ελλαδα, της ανανεωτικής ή και της λιγουλάκι λιγότερο ανανεωτικής.
Να ξεκαθαρίσω εδω οτι λέγοντας τα παραπάνω δεν στρέφομαι εναντίον του συγκεκριμένου σχολιαστή. Απλά αυτά που είπε, όπως και πολλοί αλλοι επίσης, είναι ενδεικτικά του πως σκέφτεται ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης αριστεράς στη χώρα μας.
Αυτές τις μέρες έλαβε χώρα στην Ελλαδα μια γενικευμένη κοινωνική αναταραχή ή εξέγερση, όπως θέλετε πείτε το. Αυτή η εξέγερση έχει ειδοποιά χαρακτηριστικά τέτοια που τη διαφοροποιούν απο διάφορες παλιότερες εξεγέρσεις, π.χ. Πολυτεχνείο. Η αυτιστική, κουφή και θεότυφλη ελληνική αριστερά (η «ανανεωτική» συμπεριλαμβάνεται επίσης) αντί να ανοίξει τα μάτια της και να δει ποιά είναι τα καινουργια χαρακτηριστικά που φέρνει αυτή η εξέγερση, αντι να προσπαθήσει να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει εδω πέρα συνεχίζει να λέει τις ίδιες ανοησίες που έλεγε και χθές, και προχθές, και παραπροχθές.
Θυμάστε τις παρλαπίπες που έλεγε η αριστερά πριν ΚΑΙ κατά την διάρκεια της εξέγερσης του πολυτεχνείου? Μία εξέγερση που ΔΕΝ είχαν προβλέψει οι τότε αριστερές δυνάμεις και η οποία ξεσπάσε παρά τη θέλησή τους. Μία εξέγερση που διέψευσε οικτρά τις διάφορες θεωρητικές αναλύσεις της αριστεράς. Και έρχονται τώρα οι αριστεροί, αυτοί οι αποτυχημένοι μικροί μάγοι της ιστορίας και συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο όπως και τότε, το ίδιο ανίκανοι να καταλάβουν τι γίνεται τώρα όπως και τότε.
Όλος κι’ όλος ο νταλκάς της «ανανεωτικής» αριστεράς είναι να κερδίσει κανα ποσοστό παραπάνω απο όλη αυτή την αναταραχή και να έρθουν πιο κοντά στην εξουσία ο Αλαβάνος και ο Τσίπρας.
Άλλωστε, οι πολιτικές προτάσεις του Τσίπρα και του Αλαβάνου είναι τόσο, μα τόσο καινοτόμες, τόσο ρηξικέλευθες, τόσο επαναστατικές και τόσο, μα τόσο διαφορετικές από όσα λένε όλοι οι υπόλοιποι που δε ξέρω αν θα πρέπει να αρχίσω να χασμουριέμαι ή να ξεραθώ στα γέλια…
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:11 πμ
ilias
»Κάθε ψυχαναγκαστικός χάνει τη γη κάτω από τα πόδια του, έτσι και του μετακινήσεις ένα κάτι τι από τη θέση που το έχει τοποθετήσει μέσα στο ασφαλές σύμπαν του. »
Για να μη γράφω τα υπόλειπα εδώ όποιος έχει όρεξη τραβιέται :
http://foldedin.blogspot.com/
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:15 πμ
ilias
Και για τους γυμνασιάρχες, ντάξει το υπόλειπα γράφεται σε καιρούς ειρήνης με οι
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:18 πμ
D.E
Αναρωτιεμαι αν δεν το θελουν οι διανοουμενοι οπως διαφαινεται τον Αλαβανο, σε ποιους ελπιζει?
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:37 πμ
no frost
Για τις βρώμικες δηλώσεις Πάγκαλου περί «αλητείας ΣΥΡΙΖΑ που καθοδηγεί τους κουκουλοφόρους»..γράφει ενας Πασόκος σε επίσημη ιστοσελίδα τους..
Θ. Παγκαλος: Ενα ονειδος για τον πολιτικο κοσμο
«Σε προβοκατσια υπερ του ΣΥΡΙΖΑ προχωρησε ουσιαστικα το καρκινωμα της πολιτικης ζωης της Ελλαδας Θεοδωρος Παγκαλος.
Ενω το ΠΑΣΟΚ ειχε μια πολυ μετρημενη και σοβαρη σταση απεναντι στα πραγματα μεχρι σημερα, στηριζοντας τη λαϊκη εξεγερση αλλα και αποκηρυσσοντας τη βια και τις καταστροφες. Πολυ ορθα το ΠΑΣΟΚ δεν χρησιμοποιησε ποτε τη συντηρητικη ρητορεια ΝΔ, ΚΚΕ, ΛΑΟΣ περι υποκινησης των επεισοδιων απο το ΣΥΡΙΖΑ για δυο λογους: Πρωτον, για να μην ταυτιστει με μια χουντικη νοοτροπια του τυπου «ηρεμια-ταξη-ασφαλεια» και ερθει ετσι σε αντιθεση με το αισθημα του πολιτικου του ακροατηριου και 2ον για να μην κανει διαφημιση στο ΣΥΡΙΖΑ, αφου ειναι γνωστο οτι η πλειοψηφια της κοινης γνωμης, δικαιολογημενα κατα τη γνωμη μου, αποδεχεται αν μη τι αλλο τα σπασιματα τραπεζων και αστυνομικων τμηματων.
Κι ερχεται τωρα ο Παγκαλος και κλωτσαει την καρδαρα με το γαλα. Προβοκατσια? Υπογειος πολεμος κατα του Γιωργου Παπανδρεου? Φασιστικη νοοτροπια? Ηλιθιοτητα? Ολα αυτα μαζι? Κανεις δεν ξερει, αφου ο συγκεκριμενος πολιτικος παντα ηταν απροβλεπτος σε βαθμο σχιζοφρενειας. Ας θυμισουμε εργα και ημερες του:
– Ηταν ο ενας απο τους 4 που παρασκηνιακα και υπογεια κινηθηκαν για την ανοδο του ΣΗμιτη στην ηγεσια του ΠΑΣΟΚ και της χωρας.
– Ηταν ο ενας απο τους 3 υπουργους που απομακρυνθηκαν εξαιτιας του σκανδαλου της ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ του Οτσαλαν στους Τουρκους, μιας εθνικης προδοσιας πρωτου μεγεθους, ενος εγκληματος των εκσυγχρονιστων που ντροπιασε την Ελλαδα
– Μετα την απομακυνση του απο το ΥΠ.ΕΞ, τον διαδεχτηκε ο Γ. Παπανδρεου. Ο Παγκαλος τοτε προχωρησε σε σκληρη κριτικη εναντιον του, αποδοκιμαζοντας την εξωτερικη του πολιτικη, με αποκορυφωμα τη δηλωση του οτι «Αν γινει αυτος ποτε αρχηγος του ΠΑΣΟΚ εγω θα φυγω». Οπως γνωριζετε, οχι μονο δεν εφυγε αλλα στις εσωκομματικες εκλογες του Νοεμβρη 2007 στηριξε με παθος το Γιωργο εναντι του Βενιζελου. Ποιος ξερει τι ειδους υπουλες βλεψεις εχει…
– Οι σχεσεις του με το Σημιτη περασαν απο 40κυματα. Γενικα. Καθε φορα που τα βρισκανε, υπουργοποιειτο και γινονταν το πιο πιστο σκυλι του Σημιτη. Οποτε ξανατσακωνονταν, απομακρυνοταν απο το εκαστοτε υπουργειο και αρχισε να γαβγιζει. Η ολη του ρητορικη ηταν ανεμομυλος, μια ετσι μια αλλιως, αναλογα με το πώς τα πηγαινε καθε φορα με το «φιλαρακι» του
– Το 2006-2007 ηταν απο τους πιο σκληρους υποστηρικτες της αναθεωρησης του αρθρου 16. Η εικονα του στα τηλεοπτικα παραθυρα να αντιπαρατιθεται με φοιτητες της ΠΑΣΠ και να τους υβριζει για αυτο το θεμα τον εξεθεσε ανεπανορθωτα.
– Υποστηριξε το 2007 οτι «το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ κινουνται εκτος του πλαισιου της νομιμοτητας», εκθετοντας το ΠΑΣΟΚ, διαταρασσοντας τις σχεσεις του με την Αριστερα σε μια κρισιμη περιοδο και στελνοντας στα 2 αυτα κομματα ψηφοφορους με τη σεσουλα…
– Υποστηριξε ακομη και τον παναθλιο νομο – πλαισιο για τα ΑΕΙ της καταπτυστης Γιαννακου-Κουτσικου, σε πληρη αντιθεση με την θεση της ηγεσιας του ΠΑΣΟΚ.
Κοντολογις, ο Παγκαλος εκφραζει εναν αρρωστημενο κυβερνητισμο, ζει για την εξουσια, υποστηριζει την εκαστοτε κυβερνηση ακομη και αν αυτη ειναι ΝΔ γιατι αυτοσκοπος του ειναι η εξουσια. Τωρα παλι θελει κοινα υπουργεια με τη ΝΔ!! Τοσο μεγαλο στερητητικο συνδρομο εχει παθει απο το 2004 εκτος εξουσιας! Εκφραζει την πιο συντηρητικη, δεξια, σκοταδιστικη και φασιστικη πτερυγα του ΠΑΣΟΚ. ΕΙναι αλλωστε εγγονος του δικτατορα Παγκαλου και φερει το ονομα του. Για καθε γνησιο σοσιαλιστη, προσωπα οπως ο Θ. Παγκαλος πρεπει να αντιμετωπιζονται ως εχθροι, ακριβως στον ιδιο βαθμο οπως οι δεξιοι. Καλειται ο προεδρος Γ. Παπανδρεου να απομακρυνει απο καθε υπευθυνη θεση αυτο το ατομο, που μονο προβληματα μπορει να προκαλεσει στο ΠΑΣΟΚ, στην Κεντροαριστερα, στο Ελληνικο πολιτικο συστημα εν γενει.»
Δυστυχώς ο φίλος Πασόκος ξέχασε μερικά ακόμα που αναφέρει η Βικιπαίδεια (παρακάτω)αλλά και ότι ο ξεκούτης 71χρονος σχιζοφρενής με την παράνομη πισίνα και την πιτσιρίκα εγγονούλα -που παντρεύτηκε- τόλμησε λιγο πριν τα τινάξει να φέρει στον κόσμο πρόσφατα και 2 ακόμη παιδιά..Αξέχαστα θα μείνουν στην Ιστορία:
* Η δήλωσή του ότι «η Γερμανία είναι οικονομικός γίγαντας, αλλά πολιτικός νάνος», την οποία κατόπιν υποχρεώθηκε να αποσύρει.
* Η δήλωσή του ότι «στους διαδρόμους του Υπουργείου Εξωτερικών μιλάνε αγγλικά», αναφερόμενος στην Υπουργία Γιώργου Παπανδρέου
* Η δήλωσή του ότι «μετά το 2000 καταστράφηκε η χώρα»
* Η αρχική έντονη καταδίκη του Σχεδίου Ανάν και μετέπειτα η φανατική υποστήριξή του καθώς και προ ενός μήνα φανατική υποστήριξή του για σθγκυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τον Συριζα που τώρα βρίζει..
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 3:21 πμ
ilias
Άσχετο, αλλά οι φιλελεύθεροι τι απέγιναν ? Je me demande, est qu’ ils ont en train d’ organizer des soirées splendides avec des troupes militaires pour sauver la nation, ou bien ils se trouvent aux lieux mystiques avec les citoyens de la ville de Patra pour »prendre la situation a leur main honettes»?
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 3:32 πμ
ilias
Έλα μωρέ φροστ και συ τόσα χρόνια δεν έχεις καταλάβει την πελατειακή σχέση του Πάγκαλου με τους δημοσιογράφους? Σοβαρά τώρα προσπαθείς να της δώσεις πολιτική διάσταση? Ο άνθρωπος , λέμε τώρα άνθρωπος, ταίζει μερικούς από δαύτους για μια στο βρόντο , γιατί στο βρόντο είναι , κατασκευή μιας περσόνας. Φεουδαλισμός του κώλου τι κάθεσαι και αναλύεις? Άλλοι πληρώνονται.
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:42 πμ
nikoxy
ilias: «Άσχετο, αλλά οι φιλελεύθεροι τι απέγιναν;»
Αχαχαχαχαχα!
Παίζουν τον Αυλωνίτη στην «Ωραία των Αθηνών»: Κραυγάζουν «Τάξις και Ηθική!» ενώ (προσπαθουν) χουφτώνουν την κοπελίτσα…
Για περισσότερα μυωπικά ασυνάρτητα και μπλακ δεξιά, δες:
α. Α. Ανδριανόπουλος
β. e-rooster
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 9:28 πμ
dimitris-r
Μ’ αρέσεις όταν μιλάς έλλογα με το χέρι στην καρδιά!
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 1:15 μμ
Γαριβάλδι
«Γι’ αυτό το άμορφο πλήθος, η πολυμερής αντιφατική Αριστερά είναι προς το παρόν η μόνη πύλη εισόδου στο έλλογο. Αν κλείσει η πύλη, θα πλημμυρίσει η απόγνωση και η τυφλότης. Και τότε ανάμεσα στις φρουρούμενες επαύλεις της ελίτ και στους λυσσασμένους λούμπεν, θα μείνει ανυπεράσπιστη η απέραντη μεσαία τάξη, και τα παιδιά της με τα χούντις, δηλαδή όλοι μας»
Πολύ καλή απολογία, πραγματικά, της μικροαστικής, ελλαδικής αριστεράς. Όπως και τα ανάλογα περί κοινωνικών εξεγέρσεων, αποκλεισμένων και άλλα τέτοια χαριτωμένα (για το αριστερό φαντασιακό).
Αν θέλετε να καταλάβετε κάτι από σύγχρονη κοινωνία (και τα όποια προβλήματα της), ας τιμήσετε λίγο τον Μισέλ Ουελμπέκ και το έργο του. Αυτή είναι η κοινωνία του σήμερα, κατά συνέπεια οι «εξεγέρσεις» της είναι το ίδιο σκληρές, μηδενιστικές και χουλιγκανικές με αυτήν, τη μάνα τους…(αυτό βέβαια για τον υπόλοιπο κόσμο, εμεις εδω έχουμε να πιουμε καφέ στην Κοραή, και μας εμποδίζουν οι παλιο- αστυνομικοί, χα χα!)
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:05 μμ
Maigret
@ilias + nikoxy
pardonnez mois, honnetement, mais…
Quelques uns (des liberaux) sont toujours la. Ils observent avec impatience l’incapacite de la gauche et de la droite et leur manque absolu d’orientation
Vos liberaux ne sont pas tous les liberaux.
Faut pas jouer le jeu des politiciens parmi nous
Εn etant en face de la transformation on n’a pas de temps pour la reproduction des stereotypes / cliches
Συγχωρέστε με, ειλικρινά, αλλά…
Κάποιοι εξ αυτών (φιλελεύθεροι) είναι πάντα εδώ. Παρατηρούν με ανυπομονησία την ανικανότητα / αδυναμία της αριστεράς και της δεξίας και την πλήρη απουσία προσανατολισμού τους.
Oι φιλελεύθεροι σας δεν είναι όλοι οι φιλελεύθεροι.
Ας μην παίξουμε το παιχνίδι των πολιτικών ανάμεσά μας.
Ευρισκόμενοι εμπρός από τον μετασχηματισμό, δεν έχουμε χρόνο για ‘αναπαραγωγή’ στερεοτύπων / κλισέ.
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:38 μμ
Νοσφεράτος
»Οι παραπάνω ασυναρτησίες αποτελούν χαρακτηριστικό δείγμα του του τρόπου σκέψης (η μάλλον ΜΗ σκέψης) της σύγχρονης αριστεράς στην Ελλαδα, της ανανεωτικής ή και της λιγουλάκι λιγότερο ανανεωτικής.»’
Κυριε απογοητευμενε ..
Οι παραπάνω ασυναρτησιες τις οποιες αναφερατε ως αποδειξη μη σκεψης και λοιπά
ασφαλώς δεν ηταν καν σκεψεις .
Ηταν χιουμορ ή εστω κακή αποπειρα χιουμορ που προσπαθουσε χιουμοριστικά (εστω κακως χιουμοριστικά )
να απαντησει στα επισης μαλλον χιουμοριστικά του Αθήναιου (πως αλλιως να τα εκλαβω περι …Αλαβανου η χαος
Το οτι σας Απογοητεψαν τοσο ειναι πολύ… απογοητευτικό..
Δειχνει ακριβως το Προβλημα : την πληρη απουσια χιουμορ,αλλά και οποιασδηποτε αλλης απόχρωσης του λόγου πλην της ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑΣ που χαρακτηριζει τους εκαστοτε αυτισμους
την πληρη απουσια κατανοησης της Γελοιοτητας που προκαλει η πληρης απουσια χιουμορ
και που ιδιως Χαρακτηριζει την Αντιαριστερη Μεγαλη φιλελευθερη παραταξη …
Αν δε, θεωρειται οτι τα γραφομενα μου πιστοποιουν την ελλειψη χιουμορ στην Αριστερα ανανεωτική κλπ για να σας ανακουφισω σας πληροφορώ οτι δεν Εχω σχεσιν ..
Αν και προτιμώ χιλιες φορες την ανανεωτική αριστερά απο τους μΑΡΑΓΚΙΑΣΜΕΝΟΥΣ μεσα στην πληρη τους Ημιμαθεια Νεο φιλελευθερους και σκετα »Φιλελευθερους » της μεγαλης Φιλελευθερης παραταξης »και των αποκομματων της ….
Τα παραπάννω βεβαια Μη τα παρετε προσωπικά ..
Δεν σας αφορουν (οπως και πολλά αλλα αν καταλαβαινω καλώς)
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 3:55 μμ
nikoxy
Maigret:
Ασφαλώς και δεν τσουβαλιάζουμε όλους τους φιλελεύθερους στην ίδια μπουρδολογία.
Αλλά μερίδα φιλελευθερων εξαντλείται σε μια απολογητική του κυρίαρχου (ήδη κλονισμένου) ως το μόνου δυνατού…
Από κει και περα, τι να πει κανείς, μονο γέλια…
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:11 μμ
aspect
«ο ηγέτης Αλ. Αλαβάνος είπε ζυγισμένα, σαν γονιός, «δεν μπορώ να καταδικάσω ένα παιδί που πετάει μια πέτρα, και δεν είναι επαγγελματίας»»…
Οταν λέει δεν είναι επαγγελματίας, εννοεί δεν είναι μαγαζάτορας, δεν είναι ματ για να οπλοφορεί ή ότι δεν είναι επαγγελματίας στο να πετάει πέτρες;
Αν δεν κάνω λάθος με πολύ επαγγελματικό τρόπο έσπαγαν τα παιδιά τα πεζοδρόμια με τη βαριοπούλα παρακαλώ για να πετάξουν πέτρες.
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:37 μμ
Απογοητευμένος
Αγαπητέ Νοσφεράτο μην ανησυχείς, δεν παίρνω προσωπικά αυτά που λες γιατί όντως δεν με αφορούν.
Και όσο αποκρουστικούς βρίσκω τους διάφορους κοκορόμυαλους της δεξιάς (Ανδρέας Ανδριανόπουλος, Καραμανλής και λοιποί), βλέπε Μεγάλης «Φιλελεύθερης» παράταξης (άκρως συντηρητικής θα έλεγα, ο ελάχιστος φιλελευθερισμός που είχαν το ‘χει βάλει στα πόδια) άλλο τόσο γελοίους και παντελώς στερούμενους κριτικής σκέψης βρίσκω τους μονίμως παπαρολογούντες της αριστεράς, ανανεωτικής ή μη. (Αυτο το «ανανεωτική τι το θέλετε βρε παιδιά? Το ‘χει πάρει ο διάολος τα τελευταία χρόνια με τους 2 αρλεκίνους στην ηγεσία του Συνασπισμού. Πιο πολύ με αριστεριστές της κακιάς συμφοράς φαντάζουν.)
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:40 μμ
ilias
Maigret: Μακάρι νάταν οι φιλελεύθεροι σαν και σένα και μερικούς άλλους.
Αλλά που τέτοια τύχη….
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 7:28 μμ
Νοσφεράτος
κ Απογοητευμένε λετε :»Αγαπητέ Νοσφεράτο μην ανησυχείς, δεν παίρνω προσωπικά αυτά που λες γιατί όντως δεν με αφορούν.»
δεν αμφιβάλλω :Δεν θα μπορουσαν ποτε να σας αφορουν αγαπητε.
Αυτό το καταλαβα απο την πρωτη στιγμή οταν ειδα το πως εννοησατε το σχολιο μου…
Πως θα μπορουσε ποτε να σας αφορά οτιδήποτε περαν των συγκεκριμμένων εμμονών ;
Επιτρεψατε μου να σας θεωρησω Ευτυχισμένο ανθρωπο (ή περσόνα),,,Συγχαρητηρια εν μέσω των καιρών αυτών ..Σας θαυμαζω .
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 7:40 μμ
zanardi
Κε Ξυδάκη,
Παρακολουθώ τα κείμενά σας πολλά χρόνια, πάντα με ενδιαφέρον και πολλές φορές με έκπληξη.
Γυρίζει το μυαλό μου συνέχεια γύρω απο την τελευταία σας ανάλυση και ιδιαίτερα γύρω από την φράση «πύλη εισόδου στο έλλογο»:
Αυτήν την πύλη μόνη της η Αριστερά σταμάτησε να την φυλάει.
Παρακολουθεί με δέος κι αυτή τα γεγονότα και προσπαθεί να δεχτεί στα λιμνάζοντα νερά της τους δυσαρεστημένους και οργισμένους ανθρώπους. Όμως τι έχει να τους προσφέρει; Τόσα χρόνια, με τόσες ευκαιρίες για σκέψη, γιά ανανέωση, για ξεκαθάρισμα, για φιλελεύθερες αξίες αριστερές και εφαρμόσιμες, για έναν πολιτικό ρόλο επιτέλους, πήγαν χαμένες και τώρα μες το καζάνι που βράζει τι να πούν; Κάτι σαν την Ελληνική Οικονομία κι αυτοί.
Επικοινωνιακά μόνο χειρίζονται κι αυτοί την πολιτική τους ύπαρξη. Ψαρεύουν σε θολά νερά χωρίς τομές, χωρίς ξεκάθαρες απόψεις, δέσμιοι του χρόνιου «οχι».
Ποιά η θέση τους πχ για το θέμα του ασύλου; Μόνοι τους χάνουν αυτην τη απίστευτη ευκαιρία, την απίστευτη συγκυρία, να μπολιάσουν την πολιτική της χώρας.
Γιά το άρρωστο πανεπιστήμιο τι είχαν να πουν, ποιόν τολμούν να ξυπνήσουν απο την παρατεταμένη του εφηβία; Τις δικές τους καρέκλες γιατί τις υπερασπίζονται τόσο λυσσαλέα;
Μια αριστερά που θα μίλαγε μια σύγχρονη πολιτική γλώσσα δεν θα είχε να φοβηθεί καμία δαιμονοποίηση από κανέναν πολιτικάντη. Ο κόσμος διψάει για πολιτική και για αλήθεια και η αριστερά διαθέτει μια ψωραλέα λεοντή και χαμομήλι.
Δηλαδή τι; Να μήν κλείσει η πύλη για να μην πλημμυρίσει η απόγνωση και αυτοί να συνεχίζουν χωρίς καμμία αυτοκριτική να «εμπλουτίζουν » τον πολιτικό πολιτισμό με τα σκουριασμένα τους συνθήματα και την φτηνή τους ειρωνεία…
Φοβάμαι ότι τα «παιδιά με τα χούντις» είναι ήδη ανυπεράσπιστα.
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:09 μμ
ουαλλος
Αμα ειναι και πατερας ο μουσατος ειναι δυο φορες ανευθυνος. Τσεκαρε το
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:23 μμ
ilias
Πρόσοχή γιατί η πολύ ευθύνη μαζεύει μαλί σαν την πέτρα που δεν τσουλάει.
Και ως γνωστόν, από την περίσσεια του μαλιού φτιάχνονται οι κουκούλες….
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:24 μμ
ilias
πολλή
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:51 μμ
Νοσφεράτος
αποό οσο ξερω οι
Πραγματικά Φιλελευθεροι αντιδρουν κυριως στις στην αυθαιρετη βια του Κρατους ..Εγιναν τετοιες Αυθαιρεσιες απο μεριας Κρατικων οργανων ; Υπαρχουν ντοκουμέντα για κατι τετοιο…; Υπαρχουν βίντεο;
Αντεδρασαν οσο θα επρεπε συμφωνα και με την ιδεολογια τους οι Φιλελευθεροι; Η περιορισαν τις αντιδρασεις τους προς την Μερια της Αριστεράς ; Ας πουμε ΄ποιά ειναι η Θεση τους για το Πανό στην Ακροπολη ..Ο Γιανναράς το θεωρησε περιπου Ναζιστική πραξη ..
Οι εδώ» Φιλελευθεροι» τι λένε ;
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:54 μμ
Αθήναιος
Την ώρα που ο Αλαβάνος ζητούσε να μεταφερθεί ο αγώνας στα σχολεία (μεταφέρθηκε στα πανεπιστήμια όπου έκαψαν, πάλι, βιβλιοθήκες και εργαστήρια) οι Φιλελεύθεροι εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση.
Μέσα σε ελάχιστες ώρες, δύο φυσικά και θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου, η ζωή και η ιδιοκτησία, παραβιάστηκαν βάναυσα από τα όργανα της κρατικής εξουσίας. Για μια ακόμα φορά, η αστυνομία, επιχείρησε να καλύψει την ανικανότητά της, διχάζοντας τους πολίτες και στρέφοντας τον έναν εναντίον του άλλου.
Ο μόνος υπεύθυνος για την απώλεια της ζωής του 16χρονου μαθητή και της καταστροφής των περιουσιών των συμπολιτών μας είναι η αστυνομία που, ελλείψει κράτους δικαίου, λειτουργεί με γνώμονα την προαγωγή της κρατικής βίας και όχι την ασφάλεια των πολιτών και παρέχει ασυλία στις ομάδες που εδώ και χρόνια, με ανεξέλεγκτες εκδηλώσεις βίας, καταστρέφουν ιδιωτική και δημόσια περιουσία.
Η Φιλελεύθερη Συμμαχία, καλεί τους πολίτες να αντιδράσουν απέναντι σ’ενα κράτος που αδυνατεί να προασπιστεί τα βασικά και θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και επιχειρεί να αποποιηθεί των ευθυνών του διχάζοντας την κοινωνία.
Το Rooster εκπροσωπεί τη Συμμαχία όσο κι εγώ. Δηλαδή, καθόλου. Αν και ενώ δεχόμαστε αρχηγό κοινοβουλευτικού κόμματος να υποθάλπει την άλογη βία, δεν καταλαβαίνω γιατί να είμαστε αυστηροί με ανθρώπους που απλά βίωσαν την ίδια ταραχή με όλους τους υπόλοιπους.
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 10:19 μμ
Νοσφεράτος
»Η Φιλελεύθερη Συμμαχία, καλεί τους πολίτες να αντιδράσουν απέναντι σ’ενα κράτος που αδυνατεί να προασπιστεί τα βασικά και θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και επιχειρεί να αποποιηθεί των ευθυνών του διχάζοντας την κοινωνία»
Αθήναιε εδώ και δεκατοσες μερες εχουμε ενα Κρατος που οχι »απλά αδυνατεί να προασπιστεί τα βασικά και θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα»
αλλά Διαπραττει και βαρβαροτητες μεσω της Αστυνομιας που ντροπιαζουν καθε εννοια Κρατους δικαιου.
.Μπορεις να τις δεις σε πολλά Βιντεο που κυκλοφορουν ή και στα δυο Λινκ που εβαλα πιο πάνω ..
Επ’ αυτών τι λεει η Φιλελευθερη Συμμαχια ; ελπίζω να μην αρκεστηκε σε εκεινη την ανακοινωση ή στο να τα βαζει με τον Αλαβανο
υ. Γ παρεμπιπτοντως μπραβο κι απο δώ για την σταση σου σε εκεινο το αισχρο κειμενο και διαλογο ..Ξερεις ποιό .(και ειμαι ειλικρινής παρα τις διαφορες μας)
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 11:37 μμ
Bασιλική Σ.
ΝΞ, αν «χρειάζεται» να το δούμε …έτσι, ο LLS με τον Δράκο του με πείθει περισσότερο…
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 12:24 πμ
Απογοητευμένος
«Μια αριστερά που θα μίλαγε μια σύγχρονη πολιτική γλώσσα δεν θα είχε να φοβηθεί καμία δαιμονοποίηση από κανέναν πολιτικάντη. Ο κόσμος διψάει για πολιτική και για αλήθεια και η αριστερά διαθέτει μια ψωραλέα λεοντή και χαμομήλι.
Δηλαδή τι; Να μήν κλείσει η πύλη για να μην πλημμυρίσει η απόγνωση και αυτοί να συνεχίζουν χωρίς καμμία αυτοκριτική να “εμπλουτίζουν ” τον πολιτικό πολιτισμό με τα σκουριασμένα τους συνθήματα και την φτηνή τους ειρωνεία…
Φοβάμαι ότι τα “παιδιά με τα χούντις” είναι ήδη ανυπεράσπιστα.»
Ένα σχόλιο που περιέχει ουσία. Αυτά που λέει ο παραπάνω σχολιαστής εκφράζουν ήδη πολύ κόσμο. Κόσμο ο οποίος δεν προέρχεται από το χώρο της αριστεράς απαραίτητα…αλλά σίγουρα εκφράζουν και πολλούς αριστερούς.
Θα κατηγορηθεί βέβαια απο διάφορους παλιάτσους της αριστεράς ως κάποιος που έχει εμμονές, πως η στάση του «αντεικιμενικά» εξυπηρετεί την κυβέρνηση, πως δεν είναι ώρα για τέτοιες σκέψεις αλλά τώρα χρειάζεται «δραση» και άλλες τέτοιες παπαρολογίες.
Γνωστό το έργο και πολυπαιγμένο…
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 1:46 πμ
ilias
»Ο μόνος υπεύθυνος….καταστρέφουν ιδιωτική και δημόσια περιουσία.»
Αρκεί αυτό το απόσπασμα για να δείξει την ανεπάρκεια του πολιτικου λόγου τηε Φ.Σ. Αναπαραγωγή στερεοτύπων, κλισέ, ανικανότητα κατανόησης των γεγονότων, copy-paste θέσεων που απηχούν τα δύο κόμματα εξουσίας με παρόμοιο στόχο, δλδ την δημιουργία εντυπώσεων στο μέσο ψηφοφόρο πως έχει να κάνει με κόμμα και όχι με ομάδα εργασίας του style »open coffee».
Μα αν δεν μπορεί να εκφράσει την διαφορά τότε σε τι ακριβώς χρειάζεται ένα ακόμα γρουπούσκουλο? Να κρατά μπόσικα? Γιατί? Αν τσαλακώθηκε λιγάκι η Αθήνα κτλ γι αυτό τσαλακώθηκε? Για να βρουν βήμα διάφοροι να πουν πως σκίστηκε και το δικό τους καλσόν? Σα …κι άλλαξε το ….
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:53 πμ
no frost
@ilias
Η πλάκα είναι Ηλία πως η Αθήναιος πριν 2 χρόνια είχε αναλάβει το μανατζεριλίκι του Destroy Athens!…lol..Τότε φυσικά προτρέπανε με συνθήματα και διάφορα έργα απο προκλητικά έως εμετικά την …καταστροφή των «στερεοτύπων» της Αθήνας εως και τον βομβαρδισμό της Ακρόπολης! Πλάκα είχε φυσικά το πως είδανε οι Σουηδοί τα ..στερεότυπα της Αθήνας..Και τώρα βγάζει λογύδρια υπερ της ιδιοκτησίας..
Και τι γκαντεμιά θα έλεγα κι αυτή της μπιενάλε!Έγινε αμέσως μετά που κάηκε η Ελλάδα απο τις πυρκαγιές κι ο τιτλος «καταστρέψτε την Αθήνα»-sic-έδενε τόσο καλά…σαν μαγιονέζα!
Τώρα που θα έχει τίτλο «Παράδεισος» και θα την κάνει ο εθνικός μας τελετάρχης -Κύριος οιδε πως-να δείς που κι αυτην θα την φυλάνε οι μπάτσοι σαν το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Κακλαμάνη..
Πολλοί «κακοπροαίρετοι» θα αναρωτηθούν βέβαια τι σχέση έχει ο χορογράφος και σόουμαν Παπαιωάννου με τα εικαστικά και θα διευθύνει ολόκληρη μπιενάλε..
Α όση έχω κι εγώ και εσύ Ηλία με τον χορό. Ετσι λέω να διοργανώσουμε κι εμείς του χρόνου ένα φεστιβάλ χορού.Αρκεί να ευλογήσει ο Δάκης..Ψήνεσαι ή να σκίσω το καλσόν μου;;
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:08 πμ
Αθήναιος
Κοιτάξτε, εγώ για να… μανατζάρω τον νταλκά μου, πληρώνω 120 Ε τη φορά. Οπότε αν θέλετε ψυχανάλυση, no frost, να πάτε σε κάποιον άλλο για να πιάσει και τόπο. Και δεν έκανα το management της Μπιενάλε γενικώς και αορίστως, έκανα την επικοινωνία. Οδεύουμε προς τη δεύτερη Μπιεάλε, δλδ οι υποχρεώσεις μου προς την πρώτη έχουν ολοκληρωθεί προ πολλού, δεν θα κάτσω να ανασκευάσω τις ανακρίβειες. Βρείτε να πείτε καμια βρωμιά ( όχι χάδια) για τη δεύτερη για να σας απαντήσω.
Ηλία, παρτ’αλλιώς για θα βρεις. Τσαλακώθηκε λίγο η Αθήνα; Πας καλά; Μιας και ο nikoxy δεν απάντησε, μήπως μπορείς εσύ να μας κάνεις ένα κατάλογο της αποδεκτής βίας; Κι αν ο nofrost κάθεται, κλασικά, παρέα με τα τρία πουλάκια και έχει σχεδόν το ακαταλόγιστο, εσύ τώρα τί θες να διαβάσεις σ’ενα δελτίο τύπου; Μια ρωλσιανή ανάλυση των βίαιων επεισοδίων; Άαε που το δελτίο τύπου ακολουθεί αυτήν ακριβώς την παράδοση, αν κρίνω από αυτόν που το έγραψε. Ξέρεις κάποιο άλλο πολιτικό κόμμα που να καταλόγισε ευθέως την ευθύνη στην αστυνομία για όσα έγιναν και να κατήγγειλε την απόπειρα να διχαστεί η κοινωνία; Οι έμποροι εναντίον των παιδιών κλπ; Κι όσο για τα open coffee μην ασχημονείς σε βάρος αυτών που πήραν ένα ρίσκο αντί να κάθονται να κλαίνε που δεν τους φτάνουν 700Ε και που έχει ακριβύνει ο καφές στο Κολωνάκι. Καλά, να κοροϊδεύουμε ό,τι δεν καταλαβαίνουμε, όπως κάνει ο nofrost αλλά να κοροϊδεύουμε και ότι δεν αντέχουμε για τη δυναμική του, ε είναι ύβρις στην προσωπική μας ιστορία.
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 10:19 πμ
nikoxy
νο φροστ:
Ο Δ. Παπαιωάννου είναι ζωγράφος. Εχει απείρως στενότερη σχέση (βιωματική) με τα εικαστικά από οπoιοnδήποτε curator.
Αθήναιε:
Ζητάς δήλωση νομιμοφροσύνης or what?
Αισθάνεσαι ότι έχεις καρτ μπλανς να κουτσουλάς ευφυολογήματα;
Και… δεν θ ανοίξουμε τώρα και κουβεντολόι περί «τέχνης που είναι αγορά» ξανά μανά. Τα ‘παμε αυτά προ καιρού: https://vlemma.wordpress.com/2007/11/11/art-money/
[… αλλά μετά το Destroy και πριν από το Paradise, virtual αμφότερα, μετά και πριν το θρίαμβο της αγοράς και των δημοσίων σχέσεων, εν τω μεταξύ, μεσολάβησε η κόλαση του πραγματικού, και τα προορατικά-δυστοπικά mural του Φαϊτάκη απέκτησαν δική τους σάρκα]
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 1:57 μμ
Νοσφεράτος
http://nosferatos.blogspot.com/2008/12/blog-post_6208.html
H ελευθεροτυπία σημερα εβγαλε και νεα Υποθεση Ζαρντινιερας ..
Αν υπηρχαν πργαματικά Φιλελευθεοι θα ειχαν Φριξει ..
Φυσικά και οι ΦΙΣ δεν καταλαβαινουν τιποτε απο ολα αυτά ..Τι να καταλαβουν τα παιδιά …; Τοσο ξερουν τοσο καταλαβαινουν .Αφου θαυμαζουντην Θατσερ ..
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:09 μμ
Γαριβάλδι
H αστυνομική βία είναι παντού. Πώς την ξεχάσαμε, τόσο καιρό. Ευτυχώς υπάρχει και η Ελευθεροτυπία. Ευτυχώς είμαστε ακόμα ελεύθεροι…
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:34 μμ
Γαριβάλδι
nikoxy:
«Αλλά μερίδα φιλελευθερων εξαντλείται σε μια απολογητική του κυρίαρχου (ήδη κλονισμένου) ως το μόνου δυνατού».
Καταρχήν ποιόν πραγματικά ενδιαφέρουν οι Φιλελεύθεροι?
Όμως, πρέπει να διαπιστώσετε ποιό είναι το «κυρίαρχο». Σας περνά από το μυαλό ότι αυτό το «κυρίαρχο» που κλονίζεται δεν είναι άλλο από την κυρίαρχη μικροαστική αριστερή νοοτροπία κυβερνώντων και κυβερνωμένων?
Αυτό «κλονίζεται» στις στάχτες και τα αποκαϊδια της μέχρι πρότινος επιτυχούς συναίνεσης.
Τα «παιδιά» αυτό το μοντέλο καίνε. Είναι τα παιδιά του Φράνγκεστάιν..Ας τα χαρούμε!
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:54 μμ
ilias
Με την αστυνομία όλοι τα βάλανε εκτός από τον Κούγια , άμεσα ή έμμεσα δεν έχει και μεγάλη σημασία μιας και αυτό τον ρόλο είχε πάντα, να κρατά μπόσικα ανάμεσα στις »οικογένειες΄΄ και στο λαό τους. Γι΄αυτό και πληρώνονται, για να κάνουν το μαξιλάρι. Τα κλισεδάκια όμως του τύπου:
»παρέχει ασυλία στις ομάδες που εδώ και χρόνια, με ανεξέλεγκτες εκδηλώσεις βίας, καταστρέφουν ιδιωτική και δημόσια περιουσία»…ποιος τα αναπαράγει?
Σε μια χώρα για να μην πω σε ένα E.U mall, που είναι ένα απέραντο κατσικωμένο σκάνδαλο, ποιος είναι μωρέ ο ανοιχτομάτης που καταφέρνει ακόμα να διακρίνει ανάμεσα σε ιδιωτικό και δημόσιο? Και δεν τραβάω κάνα ζόρι με τα open coffee και τα stαrt ups , αντίθετα χαίρομαι με την απρόσμενη διεύρυνση τους προς Στουρνάρη και Τζώρτζ γωνία. Μόνο στο Nixon θα γίνονται? Δε λέει. Άκου η αστυνομία διχάζει τη κενωνία!! Δεν ανοίγει το κλειδί την πόρτα καλέ αλλά ο μηχανισμός της κλειδαριάς…..
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 5:04 μμ
no frost
Μήπως φίλε μου Νίκο δίνεις κάπως εύκολα εύσημα στον Παπαιωάννου;
Βιωματική σχέση με τα εικαστικά έχουν κι άλλοι αλλά αυτό τους κάνει αυτόχρημα ικανούς επιμελητές εκθέσεων τέτοιου βεληνεκούς; Αυτό πρέπει να δούμε. Του Παπαιωάννου έχω την εντύπωση πως του λείπει και η εμπειρία και το βάθος για ένα τέτοιο εγχείρημα. Λυπάμαι ειλικρινά που έχω άλλη γνώμη από την δική σου..
Δηλώσεις του τύπου «Η τέχνη είναι ένα είδος τεκνοποιίας των ομοφυλόφιλων» είναι εντελώς ρατσιστικές και κοντόθωρες όπως μια σειρά άλλων δηλώσεων του. Ο Παπαιωάνου αποτελεί νομίζω, έναν «κομπιναδόρο» φορμαλιστή, ένα καλό μίξερ εντυπώσεων είναι αλήθεια, πλην όμως ένα τουριστικό hitech θέαμα που όσο πομπώδες, καλογυαλισμένο και grαndioso κι αν πλασάρεται παραμένει φτωχό σε βάθος, αυθεντικότητα και πραγματική συγκίνηση. Κι αποκλεισμένο στο αδιέξοδο μιας gay, σεξιστικής οπτικής, ενός drama queen που αφορά εντέλει ολίγους. Είναι εν ολίγοις καλός στο θέαμα (βλέπε Ολυμπιακοί) αλλά κακός στην τέχνη.
Ο Π. ξεπούλησε στα μίντια την σχέση του με τον Τσαρούχη, εξαργύρωσε την ομάδα εδάφους μέχρι τελευταίου σεντς (αλήθεια κάποια Στελλάτου σας λέει κάτι;), και δήλωσε «συγκλονισμένος από την προσωπικότητα της Γιάννας Αγγελοπούλου». Όσο σάμπλινγκ και να κάνει , όσες δόσεις gay και να βάλει στην δουλειά του (Αλεξίου, Χατζηδάκι κλπ) η δουλειά του για μένα παραμένει βαρετά ντεπασέ ανασκολοπίζοντας διαρκώς το παρελθόν. Ελπίζω να μας λυπηθεί και να μην κάνει και 3η Μήδεια δηλαδή. Ολοκληρωμένος δεν είναι ένας καλλιτέχνης που πουλάει τους πειραματισμούς του ως άλλες τάχα εκδοχές.. Παλιά υπήρχαν καλλιτέχνες που έκαναν 20 και 30 χρόνια για να ολοκληρώσουν ένα έργο και ακόμη και στα ατελιέ τα κάλυπταν με ένα ύφασμα, τώρα πουλάνε και τα προσχέδια, και τις μακέτες ακόμη και φούμαρα.. Έλεος. Λίγος σεβασμός.
Έτσι και τώρα.Με μια Καλών Τεχνών, εφηβικά κομιξ και ολίγη ζωγραφική ο Παπαιωάνου χρίζεται μέγας κιουρέιτορ. Ε εγώ διαφωνώ. Και θεωρώ προσβολή να αποκαλούν την τέχνη ή τον άνθρωπο «προιόν». Τι να προσδοκώ; Ανάσταση νεκρών;
Οσο για ιδεολογία την απάντηση δίνει μόνος του στην ερώτηση της Athens voice: «Tι σας λείπει αυτή τη στιγμή στη δουλειά σας; Mια ελεύθερη αγορά που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τη δική μου την περίπτωση σαν ένα ειδικό προϊόν, το οποίο ναι μεν έχει εμπορική «ανταλλακτικότητα», αλλά χρειάζεται κι ένα τελείως διαφορετικό πλαίσιο υποστήριξης κι αντιμετώπισης. Aυτό που μου λείπει είναι μια εκπαιδευμένη αγορά στη χώρα μου, η οποία να συνδυάζει την ανεξαρτησία μιας κρατικής επιχορήγησης(χωρίς κέρδη) και ταυτόχρονα την οικονομική ευελιξία της ελεύθερης αγοράς που θα μπορούσε να με υποστηρίξει παρέχοντας κεφάλαια (όπως έγινε με την Eλληνική Θεαμάτων στο «2»). Θα μου άρεσε, λοιπόν, μια τέτοια πραγματικότητα που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το προϊόν με νόμους ελεύθερης αγοράς και ταυτόχρονα να υποστηρίξει μια διακίνησή του στο εξωτερικό με διαφορετικούς καλλιτεχνικούς όρους.»
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:20 μμ
Αθήναιος
nikoxy: Τί σχέση έχει η συζήτηση περί τέχνης και αγοράς; Επειδή το έθεσε ο nofrost ως ad hominem; Γιατί δεν απευθύνεστε σε εκείνον και απευθύνεστε σε μένα; Και τί είναι αυτά περί card blanche που λέτε; Εμένα ρωτάτε ή μήπως αναφέρστε σε όλους όσους επιτίθενται επί προσωπικού και χτυπώντας κάτω από τη ζώνη αναφερόμενοι στην εργασία μου που είναι ο μόνος τρόπος που έχω για να ζω λες κι εγώ έχω επιτεθεί επί προσωπικού στον οποιονδήποτε;
Η δική μου ερώτηση προς εσάς, είχε σχέση με το άρθρο και ήταν σαφέστατη: τελικά, ποιου είδους βία είναι αποδεκτή; Η βία του 13χρονου που πετάει πέτρες είναι οκ και ποια δεν είναι; Ούτε καταλαβαίνω τα περί δήλωσης νομιμοφροσύνης που λέτε. Αν θα απαιτούσα από κάποιον κάτι τέτοιο ΕΑΝ ήμουν πιστή, θα ήταν από τον Αλαβάνο που ορκίστηκε στο Ιερό Ευαγγέλιο να διαφυλάττει το Σύνταγμα και τους νόμους οι οποίοι απαγορεύουν ΚΑΙ στους δεκατριάχρονους να ρίχνουν πέτρες. Δεν τον ψήφισα εγώ το νόμο, δεν φταίω. Αλλά δεν έχω σε καμία εκτίμηση το Ιερό Ευαγγέλιο οπότε ούτε από αυτόν θα ζήταγα τέτοια δήλωση.
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 10:50 μμ
no frost
@Αθήναιε
Αν διέθετες λίγο χιούμορ τότε θα έβλεπες οτι δεν υπάρχει κακή πρόθεση για σένα..Δεν σε κατηγόρησε κανείς για την δουλειά σου αλλά βρίσκω αντιφατικές τις επιλογές σου.
Οσο για την συζήτηση περι τέχνης και αγοράς ο Νίκος κάνει προφανώς παραπομπή για να θυμίσει τις απόψεις του με τις οποίες και συμφωνώ απόλυτα εννοείται. Απλά με το θέμα μπιενάλε και Παπαιωάνου νομίζω εκ πείρας πως χρειάζεται αυστηρότητα. Γιατί για μένα η τέχνη δεν είναι μονο αισθητική η ντηζάιν είναι πάνω απο όλα αλήθεια, αυθεντικότητα και συγκίνηση..Ωστόσο περί γούστου ουδείς λόγος φυσικά.. Αυτά και δεν ξαναμιλάω για τέχνη είμαι εκτός θέματος πλέον…
Αυτοί πάντως που πετάνε πέτρες ξέρεις (όταν σπάνε Τράπεζες) έχουν την πλειοψηφική επιδοκιμασία του λαού όπως καταγράφεται σε πρόσφατη δημοσκόπηση.. Ξέρεις τι σημαίνει αυτό;Πως αν είχαν την ευκαιρεία μπορεί και να πέταγαν κι αυτοί πέτρες ή πως μπορεί και να το φαντασιώθηκαν ήδη! Κι αυτοί είναι ..νομιμόφρονες πολίτες ξέρεις..
23 Δεκεμβρίου 2008 στις 11:02 μμ
Έλληνας Πολίτης
Απ’ όσο ξέρω, να διαφυλάττουν τους στρατιωτικούς νόμους, στη διάρκεια της θητείας τους, ορκίζονται οι Έλληνες φαντάροι. Τους νόμους της Πολιτείας πιθανά να ορκίζονται να φυλάνε τίποτα απόφοιτοι αστυνομικών σχολών, αν και εξαιρετικά αμφιβάλλω. Οι υποχρεώσεις των αστυνομικών ρυθμίζονται από κώδικα δεοντολογίας. Η νομοθετική λειτουργία ασκείται από τη Βουλή και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Οποιοσδήποτε όρκος στην Ελληνική Δημοκρατία (μαρτύρων, ενόρκων, δημοσίων υπαλλήλων, βουλευτών, κτλ.) δίνεται σε ότι θεωρεί ο καθένας ιερό σύμβολο, αν και χρονίζουν προτάσεις οι όρκοι να γίνουν πολιτικοί.
Μερικές βασικές παραπομπές:
Άρθρα 26 και 59 του Συντάγματος
Προεδρικό Διάταγμα 254/2004
24 Δεκεμβρίου 2008 στις 12:33 μμ
Νοσφεράτος
Αθηναιε απο το χορό της Βαρβαροτητας , της απιστευτης Αστυνομικής Βιας, απο τον Χορό των μεταμφιεσμένων αστυνομικών , απο ολο αυτό το οργιο απιστευτων αυθαιρεσιων του Κρατους ( το οποιο υποτιθεται οτι ως Φιλελευθερος επικρινεις – ή μονον το Κρατος προνοιας σε πειραζει και οχι η αυθαιρετη αστυνομική βια και δεν μιλώ μονο για την Δολοφνία )
.. ο Αλαβανος σε πειραξε;
Τελος πάντων
Καλές Γιορτές παιδια ..Και με ελπίδα . Ας μην χασουμε κιαυτήν . Ειναι η μονη που απομενει στο κουτί της Πανδωρας ..
24 Δεκεμβρίου 2008 στις 1:01 μμ
Νοσφεράτος
Για την απιστευτη Υποκρισια αυτων που Δηθεν τους επιασε ο πόνος
για την Ακροπολη
http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/2008/12/blog-post_7098.html
και
http://nosferatos.blogspot.com/2008/12/blog-post_2175.html
24 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:53 μμ
skoug
Διαβάζω την βιογραφία του Ελ. Βενιζέλου υπό Η.Α.Gibbons. Γυρνάω στο δεύτερο κεφάλαιο και αποσπό ένα τσιτάτο από λόγο του Βενιζέλου στη γενική συνέλευση των Κρητών το 1886 ως ηγέτης των Φιλελευθέρων:
«Ένα κόμμα δεν μπορεί να στηρίζεται στην αριθμητική δύναμη μόνο. ¨Εχει ανάγκη ηθικών αρχών. Διαφορετικά δεν μπορεί να φανή χρήσιμο στον τόπο, ούτε στους σκοπούς του.»
Μήπως είναι επίκαιρο;
Καλές Γιορτές σε όλους κι από μένα
24 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:57 μμ
skoug
Τι θα λένε οι Γυμνασιαρχαίοι με εκείνο το «αποσπό» και «ως ηγέτης»; (το να φανή είναι υποτακτική…) Για αυτό διορθωμένο το ξαναστέλνω:
Διαβάζω την βιογραφία του Ελ. Βενιζέλου υπό Η.Α.Gibbons. Γυρνάω στο δεύτερο κεφάλαιο και αποσπώ ένα τσιτάτο από λόγο του Βενιζέλου στη γενική συνέλευση των Κρητών το 1886 ως ηγέτη των Φιλελευθέρων:
“Ένα κόμμα δεν μπορεί να στηρίζεται στην αριθμητική δύναμη μόνο. ¨Εχει ανάγκη ηθικών αρχών. Διαφορετικά δεν μπορεί να φανή χρήσιμο στον τόπο, ούτε στους σκοπούς του.”
Μήπως είναι επίκαιρο;
Καλές Γιορτές και πάλι σε όλους
24 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:25 μμ
Αθήναιος
skoug εγώ πάλι σήμερα, θυμήθηκα μια φράση από ένα βιβλιαράκι που μου έδωσαν κάποιοι φίλοι πέρσυ τα Χριστούγεννα. Η φράση ανήκει σ’εναν τεχνοκριτικό «παλαιάς σχολής», εγγράμματο, χιουμορίστα, ανθρωπιστή και κυρίως, γενναιόδωρο κι ως εκ τούτου ακομπλεξάριστου με τη νέα γενιά. Έλεγε λοιπόν: «Χρειάζεται σύστημα ανθρώπων με κοινές έγνοιες ώστε να έχει νόημα το κάθε τι…ειδικά το παρελθόν!…αλλά και το μέλλον, επίσης». Στο βιβλιαράκι ήταν γραμμένο με greenklish. :-)
Ευχές σε όλους, απο καρδιάς!
24 Δεκεμβρίου 2008 στις 4:43 μμ
Λένα Κ.
ε, δεν ορκίζονται οι βουλευτές του Συριζα όπως ξέρουμε στο ιερό ευαγγέλιο
ως προς την ΟΠΛΑ,nikoxy, νομίζω -δηλαδή ξέρω από πρώτο χέρι-ότι εκτελούσε τους συνεργάτες των γερμανών και μόνο.
24 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:27 μμ
Νοσφεράτος
25 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:03 μμ
no name
Καλά Χριστούγεννα!
http://kafeboustasi.blogspot.com/2008/12/blog-post_21.html
26 Δεκεμβρίου 2008 στις 9:49 μμ
Μαύρο πρόβατο
Μια παρατήρηση μόνο, γιατί δε μου φαίνεται ν’αξίζει για περισσότερα αυτό που γράψατε:
εγκαλείτε το «πολιτικό προσωπικό» (με περισσή δε αποστροφή το σταλινικό ΚΚΕ) γιατί δε θέλει και δεν μπορεί να κατανοήσει τα πρόσφατα γεγονότα και την κατάσταση που τα γέννησε,
εφόσον, μη μετέχοντας στις
συζητήσεις για τον βαθύ μετασχηματισμό της εργασίας και της σύστοιχης συνείδησης, για το μετασχηματισμό του λαού σε πλήθος, για τη νέα γενική διάνοια, για την πνευματική υπεραξία, για τους homo sacer λαθρομετανάστες, για τη βιοπολιτική, για την αυξανόμενη ενδοκοινωνική βία, για τη φθορά του δημόσιου χώρου[…]
δεν είναι σε θέση και να κατέχει τα κατάλληλα «αναλυτικά εργαλεία» (Νέγκρι -«νεαρός Μαρξ»- Αγκάμπεν – Φουκώ – Ντελέζ – Χάμπερμας, μερικοί από τους υπαινιγμούς που αντιλαμβάνομαι).
Έχοντάς το θέσει κατ’αυτόν τον τρόπο, αν είχατε τη διάγνωση, θα είχατε το φάρμακο.
Το σημείωμα όμως κλείνει με την έκφραση μιας βαθιάς ανησυχίας, οτι Αν κλείσει η πύλη, [εισόδου στο έλλογο, δηλ. ο μετασχηματισμός της οργής και της καταστροφικής μανίας σε εμπλουτισμό της πολιτικής κοινωνίας, κάτι για το οποίο προς το παρόν μόνον μέσω της πολυμερούς αντιφατικής Αριστεράς μπορεί να γίνει – νομίζω δεν παρερμηνεύω τα γραπτά σας με την αναδιάταξη] θα πλημμυρίσει η απόγνωση και η τυφλότης. Και τότε ανάμεσα στις φρουρούμενες επαύλεις της ελίτ και στους λυσσασμένους λούμπεν, θα μείνει ανυπεράσπιστη η απέραντη μεσαία τάξη, και τα παιδιά της με τα χούντις, δηλαδή όλοι μας.
Να καθοδηγηθεί λοιπόν η οργή στις δημοκρατικές διαδικασίες. Αυτό το πρόγραμμα (της «πολύβουης αριστεράς»- faisons feu de tout bois, sapin à part!) βεβαίως είναι καλό και άγιο, όχι σαν του ΚΚΕ ας πούμε που θέλει να καθοδηγήσει την οργή στους δικούς του, άθλιους κι εθνικώς επικίνδυνους στόχους.
Και είναι καλό, γιατί αλλιώς την έβαψε η «απέραντη μεσαία τάξη», στην οποία (επειδή ανήκει ο κύκλος σας;;) «ανήκουμε όλοι μας».
Θα μείνω με την απορία αν σε αυτές τις παραινέσεις σας οδηγούν τα ελλείποντα αναλυτικά εργαλεία του πολιτικού μας κόσμου (όπως ας πούμε η Empire οδήγησε το Νέγκρι στη χαρταπλιάγκα του Ζισκάρ- το παλαι ποτε Ευρωσύνταγμα), ή η μη χρήση τους.
26 Δεκεμβρίου 2008 στις 9:53 μμ
Μαύρο πρόβατο
Επαναλαμβάνω το ίδιο με σωστά τα ιτάλικς. Παρακαλώ διαγράψτε το προηγούμενο
============
Μια παρατήρηση μόνο, γιατί δε μου φαίνεται ν’αξίζει για περισσότερα αυτό που γράψατε:
εγκαλείτε το “πολιτικό προσωπικό” (με περισσή δε αποστροφή το σταλινικό ΚΚΕ) γιατί δε θέλει και δεν μπορεί να κατανοήσει τα πρόσφατα γεγονότα και την κατάσταση που τα γέννησε,
εφόσον, μη μετέχοντας στις
συζητήσεις για τον βαθύ μετασχηματισμό της εργασίας και της σύστοιχης συνείδησης, για το μετασχηματισμό του λαού σε πλήθος, για τη νέα γενική διάνοια, για την πνευματική υπεραξία, για τους homo sacer λαθρομετανάστες, για τη βιοπολιτική, για την αυξανόμενη ενδοκοινωνική βία, για τη φθορά του δημόσιου χώρου[…]
δεν είναι σε θέση και να κατέχει τα κατάλληλα “αναλυτικά εργαλεία” (Νέγκρι -”νεαρός Μαρξ”- Αγκάμπεν – Φουκώ – Ντελέζ – Χάμπερμας, μερικοί από τους υπαινιγμούς που αντιλαμβάνομαι).
Έχοντάς το θέσει κατ’αυτόν τον τρόπο, αν είχατε τη διάγνωση, θα είχατε το φάρμακο.
Το σημείωμα όμως κλείνει με την έκφραση μιας βαθιάς ανησυχίας, οτι Αν κλείσει η πύλη, [εισόδου στο έλλογο, δηλ. ο μετασχηματισμός της οργής και της καταστροφικής μανίας σε εμπλουτισμό της πολιτικής κοινωνίας, κάτι για το οποίο προς το παρόν μόνον μέσω της πολυμερούς αντιφατικής Αριστεράς μπορεί να γίνει – νομίζω δεν παρερμηνεύω τα γραπτά σας με την αναδιάταξη] θα πλημμυρίσει η απόγνωση και η τυφλότης. Και τότε ανάμεσα στις φρουρούμενες επαύλεις της ελίτ και στους λυσσασμένους λούμπεν, θα μείνει ανυπεράσπιστη η απέραντη μεσαία τάξη, και τα παιδιά της με τα χούντις, δηλαδή όλοι μας.
Να καθοδηγηθεί λοιπόν η οργή στις δημοκρατικές διαδικασίες. Αυτό το πρόγραμμα (της “πολύβουης αριστεράς”- faisons feu de tout bois, sapin à part!) βεβαίως είναι καλό και άγιο, όχι σαν του ΚΚΕ ας πούμε που θέλει να καθοδηγήσει την οργή στους δικούς του, άθλιους κι εθνικώς επικίνδυνους στόχους.
Και είναι καλό, γιατί αλλιώς την έβαψε η “απέραντη μεσαία τάξη”, στην οποία (επειδή ανήκει ο κύκλος σας;;) “ανήκουμε όλοι μας”.
Θα μείνω με την απορία αν σε αυτές τις παραινέσεις σας οδηγούν τα ελλείποντα αναλυτικά εργαλεία του πολιτικού μας κόσμου (όπως ας πούμε η Empire οδήγησε το Νέγκρι στη χαρταπλιάγκα του Ζισκάρ- το παλαι ποτε Ευρωσύνταγμα), ή η μη χρήση τους.
26 Δεκεμβρίου 2008 στις 10:59 μμ
ilias
έχουμε να κάνουμε με αρρώστια λοιπόν και ψάχνουμε διανυκτερεύον φαρμακείο ?
26 Δεκεμβρίου 2008 στις 11:10 μμ
γιώργος
Το σύνολο του πολιτικού κόσμου, ξέρει πολύ καλά τι συμβαίνει. Δε θέλει δα και πολύ μυαλό. Αλλά φαντάζεστε να έλεγε κάτι τέτοιο; Θα ήταν σα να παραδεχόταν ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης. Προς το παρόν κάνει την παλαβή. Μέχρι πότε; Μα φυσικά, μέχρι να δει την κατάσταση να σκουραίνει. Και τότε θα λάβει μέτρα. Δραστικότατα πιστεύω.
28 Δεκεμβρίου 2008 στις 9:00 πμ
… και ευτυχισμένο το νέο έτος. « Με αφετηρία την οδοντιατρική
[…] δυνατόν- στην ευρύτερη αντίληψη των Δεκεβριανών ‘08. Η πύλη προς το έλλογο, από τον Ν. Ξυδάκη και Αν δεν είσαι μέρος της λύσης […]
10 Φεβρουαρίου 2013 στις 2:03 μμ
Με τόσα χώματα στη γλώσσα « βλέμμα
[…] Πύλη προς το έλλογο, 21 Δεκεμβρίου 2008 […]