Γκάφα των διωκτικών αρχών, ανάλογη της υπόθεσης Δημήτρη Φωτίου (συνοπτικά εδώ, και αναλυτικά εδώ), είναι σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις και η υπόθεση του blogme.gr – Aντώνη Τσιπρόπουλου.
Οι αστυνομικές αρχές συνέλαβαν προ πενταμήνου τον Α. Τσιπρόπουλο, administrator του αυτοματοποιημένου ανθολογικού ιστότοπου blogme.gr, κατόπιν μήνυσης του τηλεβιβλιοπώλη Δημοσθένη Λιακόπουλου για συκοφαντική δυσφήμηση που υφίστατο αυτός από περιεχόμενο τρίτου μπλογκ, το οποίο φιλοξενούσε αυτομάτως και ακουσίως το blogme.gr.
Σύνοψη της φαρσοκωμωδίας, στο Reality Tape.
Ευτράπελο 1:
Οι διωκτικές αρχές ισχυρίστηκαν ότι προέβησαν στη σύλληψη του Α.Τ. επειδή το σάιτ-ξενιστής ήταν επώνυμο, ενώ το σατιρικό σάιτ ήταν ανώνυμο. Για να φτάσουν στον ανώνυμο μπλογκερ σατιριστή, ισχυρίζονται, έπρεπε να ζητήσουν άρση τηλεπικοινωνιακού απορρήτου. Αρα, τσουβαλιάζεται ο άσχετος.
Ευτράπελο 2:
Ο υπουργός Τύπου κ. Θ. Ρουσσόπουλος, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο Παγκόσμιο Φόρουμ για τη Διακυβέρνηση του Internet, ερωτηθείς σχετικά είπε τα εξής εμβριθή:
«Δεν γνωρίζω το περιστατικό. Αυτό που μπορώ να δηλώσω είναι ότι την τελευταία περίοδο έχουμε αντιμετωπίσει πολλούς bloggers που μεταδίδουν πολλά αναληθή πράγματα. Μάλιστα, αυτά τα ψέματα αναμεταδίδονται από την τηλεόραση και από άλλα Μέσα ενημέρωσης που είναι δημοφιλή στη χώρα μου. Έχουμε λοιπόν ένα πρόβλημα με bloggers που μεταδίδουν ψέματα μέσω της τηλεόρασης.»
Ολη η σχετική συζήτηση με Ρουσσόπουλο εδώ, και μεταφρασμένη εδώ.
25 Σχόλια
Comments feed for this article
2 Νοεμβρίου 2006 στις 9:45 πμ
kukuzelis
Θαυμάσιο. Ειδικά το ευτράπελο ένα: News to me.
Θαυμάσια και η εικονογράφηση.
Με ανησυχεί περισσότερο απ’ όλα, η έλλειψη κοινού νου από τους εισαγγελείς. Καλά, δεν υπάρχει κανείς να ρωτήσουν; Πώς συναίνεσε ο εισαγγελέας στην βάναυση παραβίαση της ιδιωτική ζωής ενός πολίτη; Όταν μάλιστα ο νόμος, όπως τον διάβασα σε διάφορα ιστολόγια, είναι αυτός που είναι…
Επίσης, κατά τη γνώμη μου, ο τρόπος που έγινε γνωστή η υπόθεση θέτει κάποια ζητήματα δεοντολογίας και αξιοπιστίας (που αφορούν τον παθόντα).
Τέλος, θα πρόσθετα στα ευτράπελα και τον νόμο για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
2 Νοεμβρίου 2006 στις 10:08 πμ
kukuzelis
Συνεχίζω και να με συγχωρείτε: Έχω την εντύπωση ότι το εν λόγω σατιρικό σάιτ, διαβάζεται μόνον απ όσους έχουν ήδη πειστεί για το ποιόν του ενάγοντος. Ο τυχόν ουδέτερος αναγνώστης μάλλον θα τον συμπαθήσει, αφού οι επιθέσεις που του γίνονται φωνάζουν από μακριά (στα δικά μου αυτιά τουλάχιστον) ότι γίνονται αποκλειστικά για να βγάλει το άχτι του ο εναγόμενος. Καλά κάνει ο άνθρωπος, όμως κι εγώ άλλη ιδέα έχω για τη σάτιρα…Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου: Αδυνατώ να καταλάβω γιατί κάποιος θα σπαταλούσε τη δημιουργικότητα του επί τόσους μήνες για να «σατιρίσει» αποκλειστικά έναν άνθρωπο και μάλιστα τον συγκεκριμένο… Μου μπαίνουν σκέψεις…
2 Νοεμβρίου 2006 στις 11:36 πμ
Aθήναιος
Εμένα πάλι μου μπαίνουν σκέψεις πως μπορεί να βρει συμπαθητικό κάποιος έναν άνθρωπο που διαδίδει εθνικοσοσιαλιστικές και ρατσιστικές ιδέες αλλά θα μου πείτε, άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου.
2 Νοεμβρίου 2006 στις 11:47 πμ
Αθήναιος
Το πιο σοβαρό… ευτράπελο όμως είναι ότι εφαρμόστηκε η αυτόφωρη διαδικασία για έγκλημα Τύπου, κάτι που δεν συνηθίζεται. Αν ο Τσιπρόπουλος ήταν επώνυμος, είναι προφανές ότι δεν θα υφίστατο αυτή την ταπείνωση αλλά ένας απλός πολίτης, βρίσκεται στο έλεος των διωκτικών αρχών.
Αυτό για μένα είναι πολύ σημαντικό. Ο Δημοσθένης Λιακόπουλος, ασκεί το συνταγματικό του δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης για να διαδίδει τις ιδέες του, τις οποίες εκφράζει δημόσια. Πολύ σωστά. Ο ίδιος ομως κρίνει ότι οι ιδέες του δεν μπορούν να κριθούν και να γίνουν αντικείμενο σάτιρας, πολλώ μάλλον δε που το συγκεκριμένο μπλογκ, απλά, αφήνει ντοκουμέντα ήχουν και εικόνας να μιλήσουν μόνα τους…
Αυτά είναι τα τραγικά για μένα. Σ’αυτη τη χώρα, επιτρέπεται καποιος να λέει ότι οι αμερικανοσιωνιστές ψεκάζουν με αόρατα αεροπλάνα τους Έλληνες για να ελέγχουν συνειδήσεις. Κάποιος μπορεί να λέει ότι τ’ανθρώπινα δικαιώματα είναι μια απάτη και ότι οι μαθητές του Ιησού ήταν Έλληνες που έχουν προσηλυτιστεί βιαίως στον Ιουδαϊσμό, ότι ο Ιησούς ήταν Έλλνας και η Κερκόπορτα βρισκόταν στην εβραϊκή συνοικία της πόλης και πως Έλληνας σημαίνει DNA.
Όποιος όμως πει ότι αυτός που τα ισχυρίζεται αυτά είναι γελοίος, βρίσκεται μπλεγμένος.
Έλλειμα Δημοκρατικής και Φιλελεύθερης σκέψης, σε μια χώρα που κυριαρχεί ο θρησκευτικός ανορθολογισμός, η έλλειψη σεβασμού στους συνταγματικούς θεσμούς, αυταρχισμός που πηγάζει από μια θρησκόληπτη και πατριαρχική κοινωνία.
Ελλάδα μου, Πατρίδα μου
2 Νοεμβρίου 2006 στις 12:02 μμ
kukuzelis
«μου μπαίνουν σκέψεις» = προσπαθώ να κρατήσω πισινή σε όλα τα επίπεδα. Δεν υπονοώ τίποτα για το σάιτ. Ή τους δημιουργούς του. Που διαθέτουν ταλέντο. Και όταν το συνειδητοποιώ, λυσσάω περισσότερο που χάνουν τον χρόνο τους…
*
«πως μπορεί να βρει συμπαθητικό κάποιος έναν άνθρωπο που διαδίδει εθνικοσοσιαλιστικές και ρατσιστικές ιδέες». Αν δεν μάθουμε και τα μυστικά της συμπάθειας, όλο και κάποιος «ανορθολογιστής» θα κάθεται, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο σβέρκο μας.
*
2 Νοεμβρίου 2006 στις 12:06 μμ
nikoxy
Διόρθωση-συγγνώμη:
Tο Αkismet spam φίλτρο του wordpress.com κόβει συστηματικά τα σχόλια του Αθήναιου.
Το ξεγέλασα και ανέβασα το σχόλιό του, αλλά δυστυχώς μου ανέβασε και το δικό μου άβαταρ…
Ε, λοιπόν η Φιόνα είμαι εγώ!
Οχι ο μάγειρας ο φιλελεύθερος…
2 Νοεμβρίου 2006 στις 12:17 μμ
Aθήναιος
*Αν δεν μάθουμε και τα μυστικά της συμπάθειας, όλο και κάποιος “ανορθολογιστής” θα κάθεται, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο σβέρκο μας.*
Ανεκδοτολογικό το επιχείρημα που θ’ακολουθήσει και δεν το προβάλλω καν ως επιχείρημα, απλά το αναφέρω. Επειδή έχω συμβιώσει με άτομο εξαιρετικής ευφυίας και μόρφωσης το οποίο κατά καιρούς εξέφραζε την περιφρόνησή του προς τους Εβραίους, έχω αναρρωτηθεί επί μακρόν πάνω στο ζήτημα της συμπάθειας ειδικότερα και γενικότερα και έχω καταλήξει ( τουλάχιστον αυτό πιστεύω μέχρι τώρα) ότι όσοι ασπάζονται αντισημιτικές θεωρίες συνήθως έχουν κάψει τη «φλάντζα» που συνδέει τον εγκέφαλο με την «καρδιά» και τα αισθήματα. Πάσχουν δλδ από σοβαρή συναισθηματική αναπηρία. Δέχομαι να τους αντιμετωπίσω ως βαρύτατα νοσούντες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα δεχτώ να μου δηλητηριάζουν τη ζωή.
Όταν ο Χίτλερ εξεδωσε το «Ο Αγών» μου, οι περισσότεροι τον θεωρούσαν ένα γραφικό γελοίο, ένα ανέκδοτο, ένα νούμερο. Αργότερα όμως η γενοκτονία βασίστηκε στα ψεύδη για συνομωσίες των Εβραίων εναντίον της πατρίδας τους, σαν την Κερκόπορτα που υποτίθεται ότι βρισκόταν στην Εβραϊκή συνοικία της Πόλης, ένα πράγμα.
Τέλος, ακόμη κι αν πίσω από τη σάτιρα που ασκείται από κάποιους, υπάρχουν συμφέροντα, δεν ακυρώνεται το δικαίωμα τους να την ασκούν.
2 Νοεμβρίου 2006 στις 12:29 μμ
Aθήναιος
Άβαταρ:
Έτσι κι αλλιώς, κανείς δεν είναι δυνατό να φανταστεί ότι θα επέλεγα ποτέ ως άβαταρ το βλέμμα δαρμένου κουταβιού της Φιόνας και πολύ σωστά.
2 Νοεμβρίου 2006 στις 4:22 μμ
Ναπολέων Παπαδόπουλος
In Halloween I had put a mask of Dimoliak (or Demo-Liak, liak, bliak, bliah, συγγνώμη μού ‘ρθε εμετός) in order to intimidate pupils and thus to TEACH them about the superior glory of the (over …200 millions) greeks, who OUGHT to buy the books he sells.
Περίχαρις αναμένω μεταγωγή μου στή ΓΑΔΑ διά τά περαιτέρω συναρπαστικά.
Όλως υμέτερος, αλλά μήν σφάζεστε τόσο. Λιακόπουλος είναι, θά περάσει.
αγάπη – αφοπλισμός – ειρήνη
Ναπολέων
2 Νοεμβρίου 2006 στις 5:20 μμ
ilias
Εντάξει η πλάκα με τον Λιακόπουλο και την ομάδα Ε που έρχονται από το outer space με οδηγούς τον κυρ μέγα αλέξανδρο και τον κυρ αριστοτέλη, αλλά με τη συνεχιζόμενη δαιμονοποίηση του διαδικτύου στην ελλάδα τι θα γίνει?
Μπας και αυτό βοηθάει τα κάθε είδους λαμόγια να αλωνίζουν στα καλώδια και στα ρούτερς και να πληρώνουμε τελικά τις ADSL (που τρέχουν σαν απλά μόντεμς) σαν νάταν cable Τ1?
Τι λέει ο νόμος? Τι λέει η Σπινόζα?
2 Νοεμβρίου 2006 στις 7:47 μμ
Spinoza
Τί εννοείτε όταν αναρρωτιέστε :»τί λέει η Σπινόζα». Δεν πιστεύω να υπονοείτε πως για τις χαμηλές ταχύτητες σε υψηλές χρεώσεις, φταίει η νεοφιλελεύθερη λαίλαπα, οι καπιταλιστές και οι άθεοι νεοτάξ; :-Ρ
Κρατικά μονοπώλεια δεν θέλΟΥτε;
2 Νοεμβρίου 2006 στις 8:59 μμ
ilias
Εννοώ πως κατά ένα παράδοξο τρόπο, η μάλλον ιδιωτική αγορά της πρόσβασης στην Ελλάδα, αντιμετωπίζει το θέμα με όρους »πίστης». Δηλαδή μαζί με την σύνδεση
πχ dsl 780 ωφείλεις και να πιστεύεις πως πιάνεις τέτοια ταχύτητα. Έχουμε δλδ να κάνουμε καθαρά με τη μεταφυσική της ελεύθερης αγοράς, όπως και με την θεολογικής φύσης, ηθική του νόμου. Που στη συγκεκριμένη περίπτωση του blogista, εφαρμόστηκε επάνω του σαν »κατάσταση εξαίρεσης» (βλ. Αγκαμπέν) μετατρέποντας τον σε τυπική περίπτωση »bare life».
2 Νοεμβρίου 2006 στις 9:15 μμ
Spinoza
Χαχαχαχα! Είστε άπαιχτος.
Γιαυτό σας λέω, συνταχτείτε με τη «Φιλελεύθερη Συμμαχία», για να περάσουμε από την πίστη στην πράξη, από τη νεφελώδη ηθική,που αναπαράγει στους αιώνες τον homo sacer στην πραγματικότητα της ευέλικτης νομικής οντότητα. Θ’αρέσει και του Αγκαμπέν.
Εξάλλου, ένας μεταμοντέρνος φιλελεύθερος, λείπει από το μπουκέτο με τ’άνθη.
2 Νοεμβρίου 2006 στις 9:18 μμ
Spinoza
Ελπίζω να εκτιμήσατε ότι αυτό: «η μάλλον ιδιωτική αγορά της πρόσβασης στην Ελλάδα» το άφησα να πέσει κάτω. Η ιδιωτική αγορά του ενός παροχέα…
3 Νοεμβρίου 2006 στις 1:17 πμ
ilias
Του ενός παροχέα που αρμέγουν οι νταβατζήδες όμως έτσι?
Γιατί είναι καλύτερα να μην βγαίνεις στην πιάτσα αν μπορείς να στέλνεις τη μαμά σου και να διαμαρτύρεσαι κι από πάνω ότι δεν σε αφήνουν να τους δείξεις εσύ που ξέρεις από ελεύθερες αγορές και τέτοια άγρια κόλπα ευημερίας.
Καταλαβαίνω…είναι καλύτερα να είσαι μπροστά.
3 Νοεμβρίου 2006 στις 1:25 πμ
ilias
Από την άλλη βέβαια διακρίνω μια κάποια εύνοια εκ μέρους σας προς εμένα:) i have to admit that!
3 Νοεμβρίου 2006 στις 1:53 πμ
old boy
Φιόνα, κορίτσι μου, σε διεκδικούν δυο επιφανείς άντρες. Άσε για λίγο τον Τσαρλς και δες τους να σφάζονται στην ποδιά σου :)
3 Νοεμβρίου 2006 στις 3:03 πμ
ilias
Ποια είναι η Φιόνα ρε παιδιά?
3 Νοεμβρίου 2006 στις 3:06 πμ
ΓΙΓΑΣ
Νίκο γειά σου
γειά και στην παρέα
που προβληματίζεται με το κυνηγητό του ψέματος
και πάσης φύσης παλιανθωπιών.
Κι ομως το ψέμα κτίζει, παλεύει με τη λάσπη
φωτοβολεί με χιλιάδες τρόπους.Καί…
Θάβει την αλήθεια με οβίδες
και σαπίζει τον βασιλέα της τσιμεντωμένο
χρόνια τώρα στο μούσκιο του θερμαϊκού.
φοβάμαι οτι ο ρατσισμος,οι εθνικοσοσιαλισμοί,
οι σιωνισμοί,οι μουτζαχεντίν και οι
σαφαριτζήδες που τους έχουν στο κατόπι,
ΟΛΟΙ κρύβουν ΚΑΤΙ
μεγαλύτερο .
Το βαθύ και ανομολόγητο μίσος
για τον φτωχό.
Δέστε τον εαυτό σας.
η καταφερτζίδικη πλευρά του(που πάντα έχει τον
τρόπο της) πως μισεί…
πως μισεί τον φτωχό εαυτό!
και θα πει κανείς δικαιολογημένα:
γιατί βγάζεις την πάρτη σου έξω;
απαντώ:
γιατί είμαι και φαίνομαι.
γιατί εγώ σας μισώ ολους
με αγάπη
Γίγας
3 Νοεμβρίου 2006 στις 3:20 πμ
ΓΙΓΑΣ
Καιρό είχα να μπω γιατί…
γιατί.
Βλέπω το μάτι έκλεισε
και γύρισε προς τα μέσα.
Με λίγο φως θα διαβάσει
αυτό που είναι γραμμένο στη μεσα
πάνω μεριά του κρανίου.
Εκεινη την ώρα θα συλλάβει.
λίγο αργότερα με οδύνη θα γεννήσει
μικρά υγρά αυγά
κρυστάλινα καθαρά σαν
όλα τα νεογγένητα.
ΝΑ ΜΑΣ ΖΗΣΟΥΝ !!!
αμ δε…
με αγάπη
σκονισμένος
Γίγας
3 Νοεμβρίου 2006 στις 12:08 μμ
Spinoza
@Ilias
Η λέξη εύνοια δίνει μια εσάνς ηγεμονική, η λέξη συμπάθεια είναι κρύα κι ως εκ τούτου απάδει του χαρακτήρα μου, θα έλεγα ότι παθιάζομαι με συζητητές που σε γεμίζουν ικανοποίηση ακόμη κι όταν σε «ταπώνουν». Τον Αγκαμπέν δεν τον διάβασα ακόμη αν και ξέρω περίπου τί θα διαβάσω. Πρέπει να βρω έναν ευκατάσταστο σύζυγο-σπόνσορα για να μη χρειάζεται να δουλεύω και να αφιερώνω τα 3/4 του χρόνου μου στο διάβασμα και το 1/4 στις υποχρεώσεις προς το χορηγό.Κάτι σαν γκέισσα αν κι αυτό είναι αδύνατο γιατί μιλάω πολύ–οι γκέισσες είναι σιωπηλές. Εν παρόδω, πώς και ούτε εσείς, ούτε ο Μαιγκρέ κάνατε στις επί τόσες εβδομάδες συζητήσης ,μια αναφορά στην Άπω Ανατολη και την ηθική της.
Τώρα για το άλλο που λέτε, είδατε που είστε ελαφρώς αριστερούλης και αυταρχικούλης και ζαβολιάρης σαν τον Μαιγκρέ( ανδρική ιδιότητα η ζαβολιά..);
Λέτε:»Γιατί είναι καλύτερα να μην βγαίνεις στην πιάτσα αν μπορείς να στέλνεις τη μαμά σου και να διαμαρτύρεσαι κι από πάνω ότι δεν σε αφήνουν να τους δείξεις εσύ που ξέρεις από ελεύθερες αγορές και τέτοια άγρια κόλπα ευημερίας.
Καταλαβαίνω…είναι καλύτερα να είσαι μπροστά.»
Ναι…ντάξει… Μπορούμε ξέρετε, εμείς οι χρήστες του διαδικτύου να κανουμε χρήση του φιλελεύθερου νόμου 2000 για την προστασία του καταναλωτή που έφερε στη Βουλή η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τον Ανδριανόπουλο Υπουργό, με τον οποίο εισήχθη στο ελληνικό νομικό σύστημα η έννοια «της συνολικής αγωγής των πολιτών» που έχουν κοινό συμφέρον που προσβάλλεται από νομικό ή φυσικό πρόσωπα.
Talking about άγρια κόλπα Δημοκρατίας, δηλαδήΣ…
3 Νοεμβρίου 2006 στις 12:16 μμ
Spinoza
Να φορέσω κι εγώ ένα άβαταρ, μιας και η Μεταφυσική, η Πίστη και οι Προφήτες φαίνονται να είναι η «κυρίαρχη ιδεολογία σ’αυτό το φιλόξενο μπλογκ.
Ολντ Μπόυ, εσείς που ξέρετε από κινηματογράφο, αυτός ο ασχημάντρας ο Κλούνεϋ, μήπως έχει παίξει σε καμία ταίνια τον Σπινόζα;
3 Νοεμβρίου 2006 στις 2:41 μμ
ilias
@σπινόζα
Δεν είμαι σίγουρος οτι κατάλαβα γιατί είμαι αυταρχικούλης και ζαβολιάρης? Επειδή δεν είμαι ευγνώμων στον Ανδριανόπουλο? Αριστερούλης είμαι μόνο »όσο πατάει η γάτα».
@ΓΙΓΑΣ
Its ok, everything is just fine. Poverty still generates love.
3 Νοεμβρίου 2006 στις 6:28 μμ
Ναπολέων Παπαδόπουλος
Έ! όχι, ρέ Ηλία, poverty DOESNOT generate love! Πού βρήκες τό αντίθετο γραμμένο, τεκμηριωμένο;
Εγώ παραμένω «κολλημένος» σ’ αυτό πού έλεγε η γιαγιά μου:
Άμα η φτώχεια μπαίν’ απ’ τήν πόρτα, ου έρουτας αμπδάει απ’ τού παραθύρ’.
Γιά τούς μή παλιούς ηπειρώτες: αμπδάει=πηδάει
Καί μέ τήν ελπίδα ότι συμβάλλω εκτονωτικά στόν «καυγά» σας μέ Spinoza σάς αφιερώνω ένα ποίημα τού αυστραλού σκιτσογράφου/φιλοσόφου Leunig:
LOVE AND FEAR
There are only two feelings. Love and fear.
There are only two languages. Love and fear.
There are only two activities. Love and fear.
There are only two motives, two procedures,
two frameworks, two results. Love and fear.
Love and fear.
αγάπη – αφοπλισμός – ειρήνη
Ναπολέων
Y.Γ. Εσένα Γίγαντα θά σέ διαβάσω προσεκτικά καί θά σού μιλήσω αργότερα.
3 Νοεμβρίου 2006 στις 9:33 μμ
ilias
Σιγά Ναπολέοντα, μη βιάζεστε δεν έκανα αναφορά σε ελληνική ταινία με Αλίκη , Ξανθόπουλο και την λοιπή ομήγυρη. Ούτε τη γιαγιά σας είχα υπόψη μου όταν το έγραφα το σχολιάκι. Κάπως αλλιώς θάπρεπε να το πάρετε. Διαβάστε το ξανά παρακαλώ (είναι και μικρό , μόλις μια προτασούλα) και γιατί όχι? Μπορείτε να ζήσετε και κάποιο χρονικό διάστημα διαλογιζόμενος πάνω του, »όπως με ένα ταοικό κοάν ας πούμε». Μόνο μη το διαβάσετε προσεκτικά. Θα ήταν καταστροφικό.
ΥΓ. με την κυρία σπινόζα δεν τσακωνόμαστε , εδώ μπορείτε να διαβάσετε πιό προσεκτικά τους διαλόγους μας. Θα ωφεληθείτε πνευματικά.