[...]
Πώς έφτασαν τα παιδιά της μεσαίας τάξης, με τα χούντις και τα όλσταρ, τα δικά μας παιδιά, πώς έφτασαν να λιθοβολούν αστυνομικά τμήματα και να φωνάζουν «πυροβολήστε μας»; Ταυτίστηκαν με τον νεκρό Αλέξη, τον μάρτυρα της γενιάς τους; Ναι, ασφαλώς, είναι μια απάντηση, όχι όμως η απάντηση. Ναι, είναι ο εξεγερσιακός ρομαντισμός, η αδρεναλίνη, η αποκοτιά, το αναγκαίο rite de passage, η μύηση στο δρόμο, ο διονυσιασμός μαζί με την εξωτερίκευση του πένθους, ναι, ναι, όλα αυτά ισχύουν, λειτούργησαν και θα λειτουργούν.
Μα είναι κι άλλα… Πολλά. Γιατί η πυρκαγιά που λαμπάδιασε τη χώρα, ψυχικά και ηθικά, δεν αφορά μόνο τα λυκειόπαιδα με τα χούντις και τα sms. Αφορά και τους φοιτητές, παρκαρισμένους εκτός μετρήσεων ανεργίας σε ετοιμόρροπες σχολές, αφορά και τους no future πολυπτυχιούχους που μετριούνται ως άνεργοι, αφορά το ετοιμόρροπο «ένα τρίτο» στο χείλος του αποκλεισμού, αφορά τους νεόπτωχους μικρομεσαίους που στενάζουν, αφορά πια και τα ημιπρονομιούχα «δύο τρίτα» της κοινωνίας. (Δεν τολμώ να σκεφτώ πώς και πόσο αφορά τους ένα εκατομμύριο μετανάστες, χωρίς ψήφο και χωρίς χαρτιά.)
Η οργή για το φόνο, ένα στοιχείο. Η βαθιά περιφρόνηση προς το πολιτικό σύστημα, άλλο. Η δυσπιστία προς τους θεσμούς. Η καχυποψία προς το ισχύον κράτος δικαίου. Η βίαιη απόρριψη των προσφερόμενων προτύπων. Κι άλλα, βαθύτερα, πιο σκοτεινά, πιο περίπλοκα.
Ολα μαζί διαμορφώνουν μια κοινωνία σε μανιοκατάθλιψη, χωρίς αυτοπεποίθηση, με πεσμένο ηθικό, με μειωμένη αυτοεκτίμηση, με εκρήξεις υπεραναπλήρωσης, με εμμονές και φοβίες, με βαθιά απαισιοδοξία. Είναι η δύσθυμη μεταδημοκρατία που διαπιστώνουμε μονότονα από το 2005 τουλάχιστον, αφότου εξατμίστηκε η προσωρινή ευφορία του 2004, αφού ξεθύμανε η τονωτική επήρεια των Ολυμπιακών και του Euro στο συλλογικό φαντασιακό.
Ολοι θυμόμαστε το μακρύ καλοκαίρι του 2004: οι Ελληνες χόρευαν αγκαλιασμένοι στις παραλίες και στις πλατείες, με κυανόλευκα τι-σερτ και μπουκάλια μπίρας. Και θυμόμαστε το καλοκαίρι του 2007, τις πυρκαγιές και το πένθος, τις βουβές διαδηλώσεις, τη βαριά δυσθυμία, το ανέκφραστο πολιτικό, τις μούτζες προς τη Βουλή, το αδιάμορφωτο πλήθος της μεταδημοκρατίας που σάλευε και κόχλαζε κι έβραζε στο ζουμί του.
Από αυτό το πλήθος ξεπήδησαν τώρα απροσδόκητα τα χούντις των λυκείων κι οι αλαφιασμένοι γονείς τους, από αυτό το πλήθος ξεπήδησαν πολλαπλάσιοι και ξαναμμένοι οι σπάστες και οι μπάχαλοι, η οργή, η αγανάκτηση, η φυσική βία, η τυφλή μανία. Το πλήθος μετακινήθηκε στο δίπολό του: από την κατάθλιψη προς τη μανία. Και ιδού: οι γιορτινές μπίρες του 2004 έγιναν οι οργισμένες μολότοφ του 2008. Το πεδίο γιορτής έγινε πεδίο καταστροφής: οι δύο εκδοχές της βακχείας.
Η εξέγερση δεν προέρχεται μόνο από σπασμό του θυμικού. Προέρχεται και από έλλογη δυσαρέσκεια, από αγανάκτηση για την ανάπηρη δημοκρατία. Ο κόσμος έχει χάσει την πίστη του στις εξαγγελίες εκσυγχρονισμού και μεταρρυθμίσεων, όπως τα ακούει από τη δεκαετία ‘90. Βλέπει τους θεσμούς διάτρητους και αναξιόπιστους, βλέπει το πολιτικό σύστημα να μη διαφυλάσσει το κύρος των θεσμών αλλά απλώς να φροντίζει για την αυτοαναπαραγωγή του και τον πλουτισμό μου, άνομο και άνηθικο. Το σύστημα γλιστράει: από δημοκρατία, μαζική και τυπική έστω, προς ένα υβριδικό καθεστώς με φεουδαρχικά χαρακτηριστικά, με ξεδιάντροπο νεποτισμό, με αναξιοκρατία, δομημένο γύρω από συμφέροντα, προπαγανδιστικά τρικ, χειραγωγούμενα μήντια, φαμίλιες και clan.
Ο καπνός των μολότοφ, τα σύννεφα των δακρυγόνων, το πένθος για το παιδί, θα περάσουν· το σοκ θα καταλαγιάσει. Η Ελλάδα θα μείνει ίδια;
























25 σχόλια
Ροή σχολίων γι' αυτό το άρθρο
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:26 πμ
greekgaylolita
Yes we can ή yes we can’t?
Ως πολίτες πρέπει να αποφασίσουμε(αλλο δε παει πια).
Οι φτωχοδιάβολοι του αθηναικού downtown, ελληνες και ξενοι (θυματα κι αυτοι της απουσιας πολιτικης), αγαπητε Νικο είναι οντως το νεο εκρηκτικό συστατικό μιας ήδη εξαιρετικά βεβαρυμένης κατάστασης (αυτοι κι αν δεν ελπιζουν σε τιποτα]
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:33 πμ
contralegem
Ενδιαφέρον κείμενο. Εντοπίζει και αναπτύσσει σωστά νομίζω τον παράγοντα του θυμικού. Μου άρεσε η αναφορά στις δύο εκδοχές της βακχείας: περιλαμβάνει ωραία τα γεγονότα του πρόσφατου παρελθόντος.
Βρίσκω όμως ανισοβαρή την εξήγηση τις “έλλογης δυσαρέσκειας”. Σίγουρα τα θεσμικά κενά ή συστημικές αστοχίες παίζουν ένα ρόλο… Πιστευω όμως οτι υπάρχει κάτι πιο βαθύ…
Χωρίς να υποστηρίζω οτι ξέρω κάτι για την αιτία των γεγονότων θα στηρίζα την “έλλογη δυσαρέσκεια” (και) σε δυο άλλα σημεία:
Το πρώτο αφορά την οργάνωση της Ελληνικής Πολιτείας καθαυτής.
Εξηγούμαι: Μιλούσα χθές με ένα Γερμανό φίλο για τα γεγονότα. Μολις τελείωσα με ρώτησε: γιατι δεν συνελήφθη απλώς ο αστυνομικός, να δικαστεί, να καταδικαστεί αν είναι ένοχος και να φυλακισθεί. Και αν υπάρχουν ευθύνες για την οργάνωση της αστυνομίας συνολικα να καταλογιστούν πολιτικά.
Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η φυσικότητα με την οποία είπε τα παραπάνω. Ηταν προφανές οτι αποτελούσαν κτήμα του συνειδητού του. Εμπεδωμένες αρχές.
Στην Ελλάδα το συλλογιστικό αυτό δεν επικράτησε. Αντίθετα ο κόσμος βγήκε στους δρόμους (έστω και ειρηνικά – δεν μιλώ εδώ για βία). Γιατί;
Φαίνεται οτι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας δεν έγινε ποτέ κτήμα της ελληνικής κοινωνίας. Οι απάντησεις δηλαδή στα ερωτήματα γιατι και πως το κράτος (και μόνο) ασκεί βια (εξουσία).
Μια πρώτη δικαιολογία θα ήταν το άσχημο ιστορικό της ελληνικής εκδοχής του κρατικής εξουσίας, το οποίο δημιουργησε μόνιμα αντανακλαστικά δυσπιστίας: χουντα, διωξεις κτλ. Ειναι ένας λόγος. Νομίζω όμως δευτερευων.
Ο σημαντικότερος είναι το οτι το προβλημα δεν απασχολησε ποτέ, απ’ οτι φαινεται ουσιαστικά, την ελληνικη κοινωνια … Ισως γιατι δεν πέρασε τον αγγλικο Civil war, τη γερμανική φεουδαρχία ή το γαλλικό ancien régime. Ισως γιατι δεν ανεπτυξε ποτε μια αρκετα μεγαλη τάξη ικανη να την απασχολησουν αυτά τα ζητήματα. Ένα είναι σίγουρο: ο λόγος και ο τροπος οργανωσης κεντρικης εξουσίας της είναι ξενος. Θα έλεγε κανεις ιδεολογικα της επιβληθηκε.
Για αυτό καθε φορά τον επανεξετάζει και τον αμφισβητεί. Θα μπορουσε να ήταν κατι καλο, αν δεν ξεκινουσε καθε φορα απο το μηδέν… Σε κάθε περίπτωση δεν εμπιστευεται τους μεθοδους διαχείρησης κεντρικης εξουσίας.
Ο δεύτερος λογος που εντοπιζω πρόχειρα είναι η κυριαρχία του Ψευτικου και του Ασημαντου στην ελληνική κοινωνία.
Εδώ θα ενέτασσα όλα τα φαινόμενα νεποτισμού, πολιτιστικής ανεπάρκειας δημοσιογραφικής ανικανότητας, παθολογικά ηλίθιων τηλεπερσόνων.
Είναι αλήθεια οτι ανάλογη τάση είναι κοινή (με σημαντικες πάντως διαφοροποιήσεις) σε όλες σχεδόν τις καπιταλιστικά οργανωμενες κοινωνίες.
Στην Ελλάδα όμως εχεί λάβει συγκλονιστικές, κοινωνικά ανεπανάληπτες διαστασεις. Η κοινωνικές δομές παράγουν πια καθημερινά και by default Ασημαντότητα και Ψεμα.
Αυτό είναι κατι που συνταράσσει τα θεμέλια κάθε κοινωνικής δομης. Τα συντρίβει, τα διαλυει.
Κανεις – και πανω απο όλα ο νεος – δεν μπορεί να δεχθεί οτι η κοινωνικη του υπόσταση πρέπει να στηριχθεί σε τετοιες βασεις. Χωρις (πραγματικές, αληθείς και κατα τουτο σημαντικές) σταθερες για να οργανώσει καποιος την κοινωνική του υπαρξη, η ίδια η υπαρξη γινεται απλώς μη-διαχειρίσιμη . Το άτομο είναι κατω απο τετοιες περιστασεις ριζικά ανελευθερο.
Κανείς δεν μπορεί να το ανεχθεί για καιρό αυτό. Αντιδρά. Και απ’ οτι φαίνεται ακόμα και χωρις στόχο. Χωρις ιδεολογία.
Αν σ΄αυτα προσθέσει κανεις και τις πάγιες ανεπάρκειες των καπιταλιστικών συστημάτων παραγωγής, εχει μια κάπως πιο πλήρη είκονα του “γιατί”.
Ετσι βλέπω εγώ την “έλλογη δυσαρέσκεια”.
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 3:40 πμ
ROULA
Ως περίοικος, αυτόπτης μάρτυρας των καταστροφών τραπεζών, καταστημάτων κ.λ.π. στις περιοχές των επεισοδίων, θεωρώ ηθική υποχρέωσή μου να δηλώσω ότι πρόκειται περί μίας τεράστιας παρεξήγησης: όλες οι πέτρες και τα καδρόνια –όπως θα αποδειχθεί και από την βαλλιστική έρευνα– αρχικά εκτοξεύτηκαν στον αέρα και στην συνέχεια εξοστρακίστηκαν. Δυστυχώς αυτή μεγάλη τραγωδία είναι προϊόν πολλαπλών εξοστρακισμών• ατυχήματα, «θέλημα Θεού».
ΥΓ. Ας μην μιλάμε λοιπόν βιαστικά και αβασάνιστα για δολοφονία των περιουσιών των πολιτών και του κράτους.
Ρούλα Kράτη-Δικαίου
(κάτοικος Κέντρου Αθήνας,
παρατηρητής ταραξιών).
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 6:40 πμ
skoug
Σε τάξη Γυμνασίου: παιδιά με απορημένα μάτια για το τι θα πω. Περιμένουν το σχόλιο “τι τά ‘θελε και πήγε στα Εξάρχεια”, περιμένουν το δίδαγμα “πρέπει να προσέχετε, πρέπει να…”. Δεν ακουσαν αυτό που περίμεναν κι ανακουφίστηκαν και μίλησαν χωρίς να αναμασάνε τσιτάτα. Ανακάτεψαν βατοπέδι, ομόλογα, βιώματα από προσβολές που υπέστησαν από όργανα της τάξης. Έκαναν τις υποθέσεις τους για τα συμβάντα, για τη μοιραία σφαίρα, για το μοιραίο αστυνομικό. Οργίστηκαν με το απολογητικό υπόμνημα και τις δηλώσεις Κούγια. Μίλησαν για παρακράτος, διόρθωσαν και μίλησαν για κοινούς νονούς και προστάτες, για το ανεξέλεγκτο της κατάστασης για την αδυναμία των κυβερνώντων, με τη βεβαιότητα ότι κι η δικαιοσύνη δεν θα πράξει το έργο της με καθαρά χέρια, ότι ο δολοφόνος θα τη γλυτώσει φτηνά. Μίλησαν για χούλιγκανς ομάδων με φασιστοειδή χαρακτηριστικά, ήξεραν για τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ―το Σαββάτο στον Τερζή, Βάζελος την Κυριακή -και πού είσαι και πού είσαι; (σε ρυθμούς ραπ)―. Μίλησαν για τις καταστροφές των περιουσιών και την ανασφάλεια που αισθάνεται ο κόσμος. Και κάθε τόσο επανερχόταν το ερώτημα “και ποιοι μπορούν να κυβερνήσουν;”.
Αυτά μας είπαν παιδιά της ηλικίας και από το περιβάλλον του νεκρού Αλέξανδρου· αυτά μας έδειξε ο ίδιος ο Αλέξανδρος· αυτά που δε θέλαμε να δούμε, νιώθοντας ασφαλείς στους τέσσερις τοίχους των σπιτιών μας. Ερωτήματα που θέτουν πια οι έφηβοι και ποιος θα απαντήσει;
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 12:58 μμ
Αννα Αγγελοπούλου
Μέχρι πριν λίγες ημέρες θεωρούσαμε ηλίθια τα παιδιά (τώρα τα θεωρούμε εμπρηστές και τρομοκράτες)…
Δηλαδή δεν είδαν τα παιδιά ότι οι πολιτική εξουσία προσπαθεί απεγνωσμένα να κουκουλώσει τα σκάνδαλα με τους υπουργούς της;
Δεν είδαν τα παιδιά τις συνεχόμενες κλεψιές του δημοσίου χρήματος από τους πολιτικούς και τους φίλους τους;
Δεν είδαν τα παιδιά την αθώωση όλων των αστυνομικών που συμμετείχαν στην ζαρντινιέρα;
Ποιά εχέγγυα τους έδωσε το κράτος ότι το έγκλημα τιμωρείται ακόμα κι αν προέρχεται από την ίδια την εξουσία; Πώς είναι δυνατόν να περιμένουμε να πιστέψουν στην λειτουργία του κράτους και των υπόλοιπων θεσμών;
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 1:03 μμ
aerosol
Μου έκανε εντύπωση η επιλογή της κατάθλιψης και της μανίας για την περιγραφή της κατάστασης. Νομίζω πως είναι πολύ εύστοχη.
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 5:14 μμ
contralegem
@Αννα Αγγελοπούλου
Δεν θεωρούμε ηλίθια τα παιδιά. Απλά ανίκανα να πάρουν αποφάσεις για ζητήματα τόσο σημαντικά, όσο αυτά για το οποία κάποιοι τα βγάζουν στο δρόμο.
Ένας 15χρόνος απλά δεν μπορεί να έχει την ευθύνη των αποφάσεων του. Γι΄αυτό (και σωστά) ζητάμε από τον νόμο, την αστυνομία και τον δικαστή να τον αντιμετωπίσει ως 15χρονο και όχι όπως έναν ενήλικα.
Δεν είναι παράδοξο τη ίδια στιγμή να δεχόμαστε οτι ο ίδιος 15χρονος έχει τη δυνατότητα να κρίνει οικονομικές πολιτικές, θεσμούς και κρατικές λειτουργίες; Δεν είναι παράδοξο, γελοίο, επικίνδυνο να τον βγάζουμε στο δρόμο για πράγματα που δεν είναι σε θέση να καταλάβει;
Δεν είναι εκτός κάθε πολιτικής λογικής και ηθικής να του ζητάμε να πάρει αποφάσεις που δεν μπορεί;
Αυτοί που παρόλα αυτά παρακινούν ή εστω δικαιολογουν παιδία του γυμνασίου να βγουν στους δρόμους φέρουν ακέραια την ευθύνη των πράξεων τους. Αλλά και πέρα απ’ αυτό: δείχνουν την ανεπάρκεια τους να παράξουν Πολιτική.
Όπως και να ακουστεί αυτό, είναι νομίζω η αλήθεια: ο χώρος ενος παιδιού 15 ετών είναι το Σχολείο, οχι ο δρόμος. Ο ρόλος του είναι να μαθαίνει, όχι να αποφασίζει. Δεν έχει αρκετή πληροφορία για να το κάνει αυτό.
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 5:22 μμ
skoug
Στο σχολείο δεν είναι για να μαθαίνει μόνο, αλλά και για να μαθαίνει να κρίνει, να αποφασίζει και να κοινωνικοποιεί. Αυτό το τελευταίο όμως το ξεχνάμε! νομίζω ότι σ’ αυτό τουλάχιστον θα συμφωνήσουμε!
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:38 μμ
Belbo
Δε θα συμφωνήσω καθόλου κε Ξυδάκη (αν και συνήθως συμφωνώ μαζί σας). Συνολικότερα νομίζω ότι παραμυθιαζόμαστε συνολικά σαν λαός και χτίζουμε μύθους εκτός πραγματικότητας.
Έχετε μιλήσει τελευταία με 15χρονα παιδιά; Έχω άμεση σχέση με αυτή την ηλικία και έχω να σας πω τα ακόλουθα: δεν ασχολούνται με το Βατοπέδι, με την ανεργία, με τους χαμηλούς μισθούς, με την κατάρευση των θεσμών ή με τον άδικο πλουτισμό. Για την ακρίβεια τα παραπάνω θέματα δεν μπαίνουν ΠΟΤΕ στις συζητήσεις τους και για να είμαι ειλικρινής δεν πρέπει και να μπαίνουν: πρόκειται για παιδιά 15 χρονών. Ασχολούνται με τα φροντιστήριά τους, με γυναίκες, με μουσική, με παρέες και έτσι πρέπει να κάνουν δηλαδή.
Αυτό που κάνουν όμως τα 15χρονα παιδιά είναι να ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ και να ΜΙΜΟΥΝΤΑΙ. Αυτό που βλέπουμε λοιπόν είναι ένας καθρέπτης των μυνημάτων που τους περνάμε συστηματικά τον τελευταίο καιρό. Όταν λέμε λοιπόν ότι “Είναι κακούργημα να είσαι νέος – η νεολαία δολοφονείται”, όταν λέμε “αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι”, “μπάτσοι, γ…”, “όλοι οι πολιτικοί είναι ίδιοι”, τότε είναι λογικό οι πιο αγνές ψυχές να μας πιστέψουν και να θέλουν να κάνουν κάτι γι’ αυτό, τόσο απλά.
Υπεύθυνοι είμαστε εμείς αγαπητοί μου λοιπόν, που καλλιεργούμε το μίσος και τις εμμονές μας μέσα τους…
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:40 μμ
Νοσφεράτος
κυριε contralegem
επειδή επιμενετε”Αυτοί που παρόλα αυτά παρακινούν ή εστω δικαιολογουν παιδία του γυμνασίου να βγουν στους δρόμους φέρουν ακέραια την ευθύνη των πράξεων τους”:σας παραπέμπω σε προηγουμενο μου σχολειο
http://vlemma.wordpress.com/2008/12/09/hellas-burning/#comment-11626
Αλλά πειτε μου και κατι αλλο .. λετε”εστω δικαιολογουν παιδία του γυμνασίου να βγουν στους δρόμους ”
Δηλαδή τι θελετε να πειτε ..
Οτι Εμεις Παρα μα παρα πολύ – Θεωρουμε απολύτως Φυσικό και Δικαιολογημένο- το να βγαινουν τα Παιδαι στον Δρομο – τα 15 χρονα –
(οχι να καινε προσεξτε..Αλλά απλά να βγαινουν στον Δρομο και Να διαδηλώνουν ή μηπως αυτό το Συνταγματικό δικαιωμα το εχουν μόνο οι ενηλικοι)
Εμεις Λοιπόν …
που λέμε : Ναι ειναι Φυσικό και Δικαιολογημενο να βγαινουν τα Παιδια στο Δρομο οταν σκοτωσαν εν Ψυχρώ και με απολύτως Προστυχο τροπο εναν Δεκαπενταχρονο συμμαθητη τους
και με εξισου Προστυχο τροπο προσπαθουν να συγκαλύψουν την Δολοφονια συμψηφιζοντας την με Βιτρινες
Εμεις που τα Δικαιολογουμε τα παιδια κι αν ημαστα στην Ηλικια τους θα τρεχαμε στο Δρομο απο το πρωι ως το Βραδυ γιατί Δεν μπορουμε και τοτε Δεν θα μπορουσαμε να καταπιουμε Μια Τετοια Προσβολή και αδικια ..
Εναν ΦΟΝΟ ΠΑΙΔΙΟΥ ….
΄΄ Φερουμε ακέραια την ευθύνη των πράξεων τους”;
Δηλαδή ..Εχουμε ΔΙΚΑΙΩΜΑ να τα δικαιολογουμε τα παιδιά κύριε ;
Η στην Ελλάδα του Κραμανλή δικαιωματα εχουν Μονο οι ενστολοι Φρουροι ;
Πειτε μας ..να ξερουμε
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:49 μμ
Maigret
Θα ήθελα να γράψω πολλά, αλλά η ερώτηση στο τέλος του κειμένου με οδηγεί στην πιο συνετή επιλογή της παράθεσης και της σιωπής
Such is the aspect of this shore;
’T is Greece, but living Greece no more!
So coldly sweet, so deadly fair,
We start, for soul is wanting there.
Lord Byron, “The Giaour”. Line 90.
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:55 μμ
skoug
@Βelbo
Όσα αναφέρω 7 σχόλια πιο πάνω είναι η πραγματικότητα που έζησα σε συζήτηση με 15χρονους εφήβους. Μην υποτιμάτε το μυαλό τους ή καλύτερα μη μονοπωλείτε τη σοφία!
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 10:57 μμ
Bασιλική
πιθανόν να το θεωρείτε και όχληση και ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων: σήμερα απεβίωσε ο αστυνομικός που ξυλοδάρθηκε έως κώματος από κουκουλοφόρους προ ενός έτους. πώς τόλμησε να φύγει κι αυτός ο “άθλιος” μέσα σε τέτοιες μέρες;! πώς τόλμησε να μας θυμήσει τήν ύπαρξή του-ακούσια ετήσια ανυπαρξία του! τς τς τς…
contralegen: τις μεθόδους βαυαρικής οργάνωσης του νεοελληνικού κράτους τις γνωρίζουμε. Ήρθαν, έγραψαν στα παλαιότερα των υποδημάτων τους την κοινοτική συγκρότηση αιώνων της κοινωνίας μας και μας φτιάξαν κράτος εξ αρχής. Δυστυχώς όμως πέρασαν εκατονεβδομήντα χρόνια κι ακόμα δεν έχουμε συντονισθεί ψυχικά μαζί του. ή θα το αγαπήσουμε ή θα χαθούμε… κι επειδή ξέρουμε πως αγάπη με βία δεν γίνεται, μάλλον δεν έχω να μεταδώσω και καμμιά αισιοδοξία της προκοπής…
12 Δεκεμβρίου 2008 στις 11:53 μμ
goas
Έχωμεν Ερασιτεχνική Δημοκρατία……
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 12:39 πμ
contralegem
@ Νοσφεράτο: Για το θεμα των 15χρονων στους δρόμους έγινα νομιζω σαφής. Να μην καταχρώμαι άλλου χώρου. ‘Η δεχομαστε οτι είναι κατά τεκμηριο ικανοι να παιρνουν αποφασεις για κρισιμα ζητήματα οργάνωσης της πολιτείας και τους δίνουμε πλήρες δικαίωμα ψήφου κ πλήρη ποινική ευθύνη ή δεν το δεχόμαστε και τους αφήνουμε στα θρανία (των οποίων ο πρώτος ρόλος είναι η μετάδωση γνώσης: κοινωνικοποίηση μπορούν να μάθουν και στα χωράφια και στους δρόμους).
Προφανώς κανένας δεν λεει να μην εκφράσουν τη θλίψη τους για τον άδικο χαμό ενος συνομιλήκου τους, όπως κανείς δεν τους λεει να μην κάνουν πάρτυ. Άλλο όμως αυτό και άλλο να τους δίνεις ευθύνη πολιτικών αποφάσεων και “διεκδικήσεων”.
@Βασιλική: Συμφωνώ απόλυτα με το οτι “ακόμα δεν έχουμε συντονισθεί ψυχικά [με την κρατικη εξουσία]” όπως και με το οτι μάλλον απαισιόδοξοι θα έπρεπε να είμαστε σχετικά. Αυτό υποστήριξα λίγο παραπάνω.
Για το αν φταίνε οι Βαυαροι καθαυτοί δεν είμαι σίγουρος. Και γάλλοι και άγγλοι και έλληνες διαφωτιστες να ήταν, περίπου το ίδιο κράτος θα έφερναν. Είναι το κράτος του διαφωτισμού. Δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο, αλλά είναι το μόνο που ξερω. Με αυτό δεν καταφερε να συμφιλιωθεί (λογικά πρώτα και συναισθηματικα μετά) η ελληνική κοινωνία…
(Παρεπιπτόντως, οι θεσμοί που έφεραν οι Βαυαροί αποδείχθηκαν σε πάρα πολλά σημεία ιδιοφυείς, πρωτοποριακοί και εξαιρετικά προοδευτικοί. Ιδιαίτερα η μεγαλοφυία ενος L. G. Maurer μόνο στη Ελλάδα θα μπορούσε να τύχει τέτοιας λήθης…).
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:03 πμ
ilias
@contralegem
Αντιμετωπίζεις κάποια μορφή ανεργείας? Δεν είσαι ο μόνος ..ψυχραιμία..
Μην καις οτι έχεις μάθει , είναι μακρύς ο δρόμος…
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:04 πμ
Νοσφεράτος
(των οποίων ο πρώτος ρόλος είναι η μετάδωση γνώσης: κοινωνικοποίηση μπορούν να μάθουν και στα χωράφια και στους δρόμους).
διαφωνω
Η δεχομαστε οτι είναι κατά τεκμηριο ικανοι να παιρνουν αποφασεις για κρισιμα ζητήματα οργάνωσης της πολιτείας και τους δίνουμε πλήρες δικαίωμα ψήφου .
Συμφωνώ.. ΨΗΦΟ ΣΤΑ 16.
σας θυμιζω δε οτι επιλεκτικά στρατευονται στα 17…
Για το θεμα της ποινικής ευθύνης : νομίζω οτι ειστε νομικός. Ιστορικά το ζητημα της ποινικής ευθυνης δεν συνδεθηκε ποτε με το δικαιωμα ψηφου ..
Η ελευθερια των διαδηλώσεων συνδεεται με την Ιδιοτητα του πολίτη;
εχουμε το δικαιωμα να δικαιολογουμε τα παιδια που διαδηλώνουν ..Η και αυτο απαγορευται
Λετε ”’κανένας δεν λεει να μην εκφράσουν τη θλίψη τους για τον άδικο χαμό ενος συνομιλήκου τους, όπως κανείς δεν τους λεει να μην κάνουν πάρτυ.”
το ιδιο ειναι ; Δεν σας φαινεται οταν ξαναβλεπετε αυτο που γραψατε κάπως ….;
- Σε οτι αφορά την Κακοδαιμονια του ελληνικου κρατους ..Θα ελεγα μή πατε και τοσο μακρια (Βαυαροί) ..Αν και εκει μπορουν να αποδοθουν πολλά ..
Θυμηθειτε την Κατοχή …
ας μη καταχρωμαι κι εγώ τον χωρο
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 3:34 πμ
artgroupena
“Fight back the oppression, as they do in Greece. Solidarity is a weapon. Rest in peace Alexi.” σύνθημα γραμμένο σε τοίχο του Εδιμβούργου, Σκωτίας, σχεδόν απέναντι από το Queen Margaret University, που μου απεστάλη με εμαιλ από φίλο που διαμένει εκεί κι ο οποίος το αντίκρισε έκπληκτος και το αποστήθισε καθώς πήγαινε να κάνει τα ημερήσια ψώνια του για να μαγειρέψει το μεσημεριανό του γεύμα. Αν κρίνουμε από την κλήση του ονόματος πιθανόν να είναι γραμμένο από Έλληνα.
“Τα παιδιά σας δεν είναι δικά σας. Είναι γιοι και οι θυγατέρες της Ζωής που ενδιαφέρεται για τον εαυτό της. Βγαίνουν μέσα από σας, όχι όμως για σας. Και αν είναι μαζί σας, δεν ανήκουν σε σας. Μπορείτε να τους δώσετε την αγάπη σας, όχι όμως και τις σκέψεις σας. Γιατί έχουν τις δικές τους σκέψεις. Μπορείτε να στεγάσετε τα σώματά τους, όχι όμως τις ψυχές τους. Γιατί οι ψυχές τους ζουν στο σπίτι του αύριο, που εσείς δεν μπορείτε να επισκεφθείτε, ούτε ακόμα στα όνειρά σας. Μπορεί να προσπαθείτε να είστε σαν κι αυτά, όμως μην επιδιώκετε να τα κάνετε σαν εσάς. Γιατί η ζωή δεν πηγαίνει προς τα πίσω. Ούτε μένει με το χθες.” απόσπασμα από το βιβλίο του Χαλίλ Γκιμπράν «Ο Προφήτης- Ο κήπος του Προφήτη- 1923», Εκδόσεις Μπουκουμάνης, Αθήνα 1974, 6η έκδοση
Αξιότιμε κύριε Ξυδάκη, το παραπάνω απόσπασμα θεωρώ πως υπογραμμίζει εύστοχα σημαντικό μέρος του προβλήματος που διαπραγματεύεστε στο κείμενό σας. Το αίσθημα ιδιοκτησίας του ανθρώπου (αρχέγονο αίσθημα που συνομιλεί μεταξύ άλλων και με τα κατώτατα του ένστικτα) είναι εκείνο που βάλλεται άμεσα σήμερα παγκοσμίως. Από πολιτικές, κοινωνικές συμπεριφορές, κυρίαρχες ιδεολογίες κα. Και είναι το ίδιο αυτό αίσθημα που μόλις πριν από λίγα χρόνια ωθήθηκε από τις ίδιες δυνάμεις στα ύψη (χρηματιστηριακός οργασμός) προσπαθώντας να υποκαταστήσει τον προς τα “άνω- θρώσκω” σκοπό και πρωταρχικό ιερό όραμα του ανθρώπου από τις κατασκευασμένες εξαργυρώσιμες υπεραξίες του υπανάπτυκτου του εγωισμού. Τούτο συνέβη προκειμένου να χειραγωγηθεί ο άνθρωπος από τον ίδιο τον άνθρωπο αλλά και να καταστεί εφικτό να αξιοποιηθεί δεόντως τούτη η χειραγώγηση δικαιολογώντας και επιβεβαιώνοντας την έννοια της εξουσίας που διαχρονικά διαπραγματευόμαστε ως απαίδευτοι και απολίτιστοι, ανίεροι φωστήρες.
Με τούτα επιθυμώ να υπογραμμίσω επίσης πως αυτήν την κοινωνική κραυγή που μας τρυπάει τα ώτα τελευταία (και βέβαια τις οθόνες, τις τζαμαρίες, τα μαγαζιά, τις καρδιές και ότι άλλο νομίζαμε πως μας είχε απομείνει..) καλό είναι να τη δούμε και ως ένα παγκόσμιο πρόβλημα με την έννοια μιας παγκοσμιότητας που ενώνει τα διαφορετικά στοιχεία της αναγνωρίζοντας κοινούς τόπους σε αυτά αντί να τα διαχωρίζει απλώς, ονοματίζοντας τα και θεωρώντας τα ως εσαεί ανενεργά κι ασήμαντα.
Τις τελευταίες ημέρες επίσης, λαμβάνω εμαιλ από τους φίλους μου που ζουν σε διάφορα μέρη του κόσμου τα οποία επιβεβαιώνουν αυτήν την ψυχολογική κρίση που περνάμε όλοι και η οποία μορφοποιείται στις απανταχού διαδηλώσεις που διαδραματίζονται με αφορμή το Ελληνικό παράδειγμα.
Θέλω να σας πω πως η Ελλάδα έχει αλλάξει χρόνια τώρα σε συνάρτηση με μία παγκόσμια αλλαγή που επιτελέστηκε και πως απλά τώρα εμφανίζεται ως αντικατοπτρισμός αυτής της αλλαγής, ένα από τα είδωλα της σύγχρονης μορφής της. Το ξάφνιασμα που αισθανόμαστε μάλλον αφορά την αφέλειά μας να θεωρούμε πως η αλλαγή αυτή έγινε ερήμην μας ή την συνειδητή ελπίζω πλέον διαπίστωση από μας, πως την αλλαγή αυτή την προκαλέσαμε άλλοτε έμμεσα και άλλοτε άμεσα εμείς οι ίδιοι. Και στις δύο περιπτώσεις όμως το ξάφνιασμα αποκαλύπτει πως λειτουργούμε κατά κύριο λόγο δίχως συνείδηση στην καθημερινότητά μας. Τα περιεχόμενα που εκδηλώνονται με ακραίους τρόπους σήμερα δεν διαφέρουν σε ποιότητα από τα περιεχόμενα που εκδηλώνουμε καθημερινά όλοι μας μετακινούμενοι στους δρόμους της πόλης, διαφέρουν ίσως μόνο σε έκταση. Απόδειξη οι έρευνες που θέλουν τον πληθυσμό της χώρας να μειώνεται τα επόμενα χρόνια κατά τρία εκατομμύρια εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων. Αλλά και των εργατικών ατυχημάτων που συμβαίνουν ιδίως στην Ελλάδα. Γνωρίζετε ότι οι θάνατοι από εργατικά ατυχήματα έφτασαν σήμερα τους 126 από την αρχή του έτους; Ανά τρεις ημέρες πεθαίνει και ένας εργαζόμενος! Οι θάνατοι από τροχαία ήδη έχουν ξεπεράσει σε αριθμό τους θανάτους που συνέβησαν και στους δύο παγκόσμιους πολέμους μαζί. Κι εμείς αντί να κοιτάξουμε να υπερνικήσουμε τις πληγές που μας άνοιξε αυτός ο “τρίτος παγκόσμιος πόλεμος” που μας συμβαίνει, παλεύουμε εναγωνίως να δημιουργήσουμε ήδη και τον τέταρτο ο οποίος στο πτωχό μας Είναι, θα δικαιολογείται ως πιο “λογικός και δίκαιος” για να διασκεδάσει απλά τις τύψεις που αισθανόμαστε για ότι έχουμε προκαλέσει και συνεχίζουμε να προκαλούμε…
Εξακολουθούμε δηλαδή, να εκτιμούμε τους εαυτούς μας ως ένα ασήμαντο και ευτελές αντικείμενο παραβλέποντας μια ουσία, τη συμμετοχή μας στη Ζωή, και κατ’ επέκταση στην κοινωνία ένα περιεχόμενο αυτού του οργανισμού που μας φέρει και που είναι από μόνο του Τέχνη. Την ελεύθερη και αβίαστη αρμονική συνύπαρξή μας δηλαδή, με τα συστατικά στοιχεία του ίδιου μας του εαυτού που είναι και συστατικά στοιχεία του περιβάλλοντος που μας ανέχεται και μας φέρει ακόμη στις πλάτες του. Γιατί δεν παύουμε να είμαστε ένα κομμάτι αυτού του περιβάλλοντος όσο κι αν στον μικρο εγωισμό κάποιων από εμάς αυτό δεν είναι αρεστό. Θυμάμαι έναν γνωστό καλλιτέχνη στην μπιενάλε του Κιτακιούσου (δεν θέλω να πω σε αυτή τη φάση το όνομά του) πέρσι, ο οποίος μου είπε: I hate Nature! (μισώ την Φύση!). Και αυτό επειδή δεν με αφήνει να την ξεπεράσω, μου εξήγησε μετά. Βλέπω λοιπόν, πως από τη μία η ασυνειδησία των ανθρώπων από την άλλη ο ενσυνείδητος μικρο εγωισμός και οι μικρο σκοπιμότητες άλλων ενώνονται και καθιστούν για το σύνολο αλλά και για τον καθένα εξ ημών την βλακεία ανίκητη οπότε καλό είναι να αποφασίσουμε τώρα! Με ποίους τρόπους αποφασίζουμε να επανακτήσουμε στους ανθρώπους την δυνατότητά και το δικαίωμά τους στην ανθρωπιά. Η επόμενη μέρα είναι εδώ όπως και οι διαχρονικές δυνάμεις της παιδείας. Κινδυνολογεί εκείνος που φοβάται, και φοβάται εκείνος που είναι βολεμένος στις “δάφνες του” και δεν διατίθεται να τις μοιραστεί με κανέναν. Φοβάται εκείνος που δεν είναι ελεύθερος. Και τα παιδιά είναι πάντα ελεύθερα.
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 5:11 πμ
Λήδα Καφετζή
Το Σύνταγμα δεν έχει μόνο ένα άρθρο, αλλά 120. Αλήθεια εφαρμόζονται;
Τις τελευταίες μέρες που η χώρα καίγεται έχουν ακουστεί διάφορες απόψεις και ακόμη περισσότερες αρλούμπες, γιατί στις απόψεις που βασίζονται σε κάποια συλλογιστική διαδικασία δεν αντιτίθεται κανείς, στα εξ’ ορισμού θέσφατα όμως οφείλουμε να αντιδράσουμε. Μετά λύπης παρατηρώ πως μορφωμένοι και καλλιεργημένοι άνθρωποι δεν μπορούν να τεκμηριώσουν τις θέσεις τους και αδυνατούν να εξηγήσουν από πού ορμώμενοι ανησυχούν για ορισμένα πράγματα, όπως το ερώτημα που βαρέθηκα να ακούω «τι θα γίνει μετά;». Η εξήγηση κατ’ εμέ είναι απλή. Είτε είναι χαμηλού διανοητικού επιπέδου είτε εκτοξεύουν λεκτικές και γραπτές ρουκέτες μαζικής καταστροφής προς ίδιον όφελος, χωρίς να σκέφτονται τα ντόμινο που προκαλούν.
Ένα από τα τρανά αυτά παραδείγματα είναι η πραγματικά λυπηρή δήλωση της κυρίας Παπαρήγα πως ο ΣΥΡΙΖΑ χαϊδεύει τα αυτιά των κουκουλοφόρων. Αυταπόδεικτη και αυτή η κατηγορία, λες και είδε ποτέ κάποιο στέλεχος του ΣΥΝ να χαϊδεύει στοργικά τα κρύα αυτάκια του μασκοφόρου χούλιγκαν. Και ξέρετε τι με στενοχωρεί περισσότερο πως μεγάλωσα στα φεστιβάλ της ΚΝΕ…. Πάντα με πλήγωνε ο διχασμός των αριστερών και προοδευτικών παρατάξεων, αλλά δεν περίμενα ποτέ πως ένα κομμουνιστικό κόμμα θα λασπολογούσε εναντίον ενός αριστερού-συγγενικού κόμματος. Αλλά έτσι είναι στα διαζύγια οι πρώην σύζυγοι εύκολα ξεχνάνε τι τους ένωνε κάποτε, ξεχνάνε τους αγώνες που κάποτε έκαναν χέρι-χέρι, και τις μάχες που έδωσαν ενάντια σε προβοκάτορες και κατίνες που απειλούσαν την αγάπη τους. Το χειρότερο όμως είναι ότι μετά το διαζύγιο, οι γονείς ξεχνάνε και τα παιδιά τους , εμάς δηλαδή. Και αν όλα γύρω μας ήταν φυσιολογικά, δημοκρατικά, εμείς, τα παιδιά συνηθισμένα στις ατέρμονες εκατέρωθεν κατηγορίες των διαζευγμένων γονιών μας, απλά θα κωφεύαμε. Όμως τίποτα δεν είναι φυσιολογικό εδώ και καιρό, και στις 6 Δεκεμβρίου η δολοφονία του μικρού Αλέξανδρου έφερε τα πάνω κάτω. Τα παιδιά, εμείς, οι 15χρονοι, 25χρονοι, 35χρονοι, 45χρονοι, όλοι εμείς, τα παιδιά των πολιτικών ακούσαμε τη φήμη που κυκλοφόρησε. Ζούσε ελεύθερα εκείνος ο μικρός γι’ αυτό τον σκοτώσανε. Σαν να μας έδωσαν ακουστικά βαρηκοΐας ξαφνικά. Και φοβηθήκαμε. Τα βάλαμε στα προβληματικά μας ώτα κι έτσι τώρα πια μπορούμε να ακούσουμε τι λέτε, δεν πάμε στο δωμάτιο μας να κλειστούμε όπως κάποτε σαν αρχινάτε τους καβγάδες. Μένουμε εκεί στη μέση του σαλονιού και σας κοιτάζουμε με γουρλωμένα μάτια και λυπόμαστε για την κατάντια σας.
Κατηγορείτε ο ένας τον άλλον, κεντροαριστεροί, αριστεροί, πιο αριστεροί, ακόμα πιο αριστεροί, αντιεξουσιαστές, για τα χάλια μας. Γιατί μαμά και μπαμπά σφάζεστε για το πλοίο που βύθισαν κάποιοι άλλοι; για το πλοίο που ποτέ κανένας από σας δεν κυβέρνησε; Και με το να τσακώνεστε μεταξύ σας, εμάς μας βοηθάτε; Εμείς θέλουμε να καταδικαστούν οι καπετάνιοι με τα παχυλά bonus και την απάνθρωπη συνείδηση, τα πληρώματα που δεν περιποιήθηκαν τη μηχανή για να κερδίσουν την εύνοια του καπετάνιου, τους ναύτες που δεν μοίρασαν τα σωσίβια, παρά τα φόρεσαν οι ίδιοι για να σώσουν τα τομάρια τους. Θα μας βοηθήσετε ή θα μείνουν ατιμώρητοι όλοι αυτοί που μας σκοτώνουν ή θα αφήσετε να επωφελούνται οι πειρατές, οι επικίνδυνοι φασίστες, που κάνουν πλιάτσικο στις ψυχές των ανθρώπων που ταξιδεύουν στην στρεκλιάρικη τούτη βάρκα, και τους τάζουν προστασία με ακριβό αντίτιμο; Αυτοί δεν θα έχουν άμα κερδίσουν όμως πολύ δουλειά να κάνουν, μια ταμπέλα μένει να αλλάξει, αυτή του Πολιτεύματος. Σκεφτείτε.
Βγήκε το μεσημέρι ο χοντρός δικτάτορας και είπε πράγματα φοβερά… Κρυμμένος στις Βρυξέλλες. Φοβάται. Το ξέρετε. Το ξέρουμε. Αλλά φοβόμαστε και εμείς, όταν μιλούν για καθεστώς δημοκρατίας… Το Σύνταγμα δεν άλλαξε ακόμα, όχι στα φανερά τουλάχιστον. Το πρώτο άρθρο ακόμα κοκορεύεται πως «το πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευομένη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία». Στην Ελλάδα όμως, λέμε αυτοσαρκαζόμενοι, πως εδώ ότι δηλώσεις είσαι. Τον ακούσατε προσεκτικά τον παχουλό κύριο πως μίλησε, τι είπε; Μίλησε για ισχυρή κυβέρνηση… Ποιο ήταν το ποσοστό στις δημοσκοπήσεις πριν την 6η Δεκεμβρίου 2008; 28, 30%; Πείτε μου σας παρακαλώ, την 2η παράγραφο από το 1ο άρθρο, την έχετε διαβάσει; «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία». Ίσως να ήμασταν τελικά πολύ κακοί μαθητές ή τα σχολειά που φτιάξατε να ήταν απαράδεκτα, γιατί εκεί μας έμαθαν πως σε ένα πλήθος από 100, οι 70 είναι περισσότεροι από τους 30. Ακούσατε τον κύριο να λέει πως τα ΜΜΕ υπερβάλουν και αναπαράγουν εικόνες από μεμονωμένες περιπτώσεις; Αλήθεια, μαμά και μπαμπά, το Σύνταγμα των Ελλήνων το έχετε διαβάσει; Για να μην τρέχετε εσείς, χρόνο δεν έχετε να βρείτε αυτό το σπάνιο βιβλίο, το βρήκαμε εμείς. Αν θέλετε διαβάστε κάποια αποσπάσματα, συνοδευόμενα από τις απορίες, που ποτέ δεν μπήκατε στον κόπο να μας λύσετε.
«ΤΜΗΜΑ Α’
Μορφή του πολιτεύματος
Άρθρο 1- Μορφή του πολιτεύματος
3. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα.»
Και θέλουμε να ρωτήσομε, η εξουσία του κυρίου αυτού πηγάζει αλήθεια από το Λαό, υπάρχει υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκείται όπως ορίζει το Σύνταγμα; Μα μόλις στην επόμενη πρόταση που υπάρχει στο βιβλίο, σαφές δεν γίνεται πως ο παχουλός ο κύριος ασκεί την εξουσία με τρόπο αντίθετο στο Σύνταγμα, γιατί:
«Άρθρο 2- Βασικές υποχρεώσεις της Πολιτείας
1.Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας.»
Εμάς μας σεβάστηκαν; Εσάς; Για πείτε μας τη γνώμη έχετε; Αλήθεια; Σσστ. Δεν θα τσακωθείτε τώρα, Τώρα θα ακούσετε. Γιατί πρέπει να μάθετε να σέβεστε ακόμα και σε μεγάλη ηλικία την έννοια της δημοκρατίας, αυτή που μας στερήσατε με το να αλληλοσπαράζεστε, αντί να την περιφρουρείτε, όπως ορίζει το Σύνταγμα, που τόσο συχνά επικαλείστε.
«ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα
Άρθρο 4. Ισότητα των Ελλήνων
1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
2. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.
5. Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.
6. Κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλα είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της Πατρίδας, σύμφωνα με του ορισμούς των νόμων.»
Είμαστε ίσοι; Αλήθεια; Ωραίο το ανέκδοτο! Έχουμε χιούμορ ως λαός, αλήθεια είναι. Εμάς μας τιμωρούνε με τρόπους ανελέητους, «παραδειγματικούς», και μας μπουντρουμιάζουν στα «σωφρονιστικά ιδρύματα για εγκλήματα μικρά, για εγκλήματα τουλάχιστον όχι κατά της δημοκρατίας. Οι καπετάνιοι που λέγαμε πιο πάνω δεν είναι Έλληνες πολίτες; Γιατί αν δεν είναι ξένοι, θα έπρεπε να είναι ίσοι με εμάς. Και ξένοι δεν γίνεται να είναι σε θέση εξουσίας όπως το Σύνταγμα ορίζει στο άρθρο 55 «Για να εκλεγεί κανείς βουλευτής απαιτείται να είναι Έλληνας πολίτης, να έχει τη νόμιμη ικανότητα να εκλέγει και να έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του κατά την ημέρα της εκλογής.» Ή μήπως, όσον αφορά στην 6η παράγραφο του 4ου άρθρου, οι ένστολοι που φέρουν όπλα αμύνονται για την πατρίδα σκοτώνοντας Έλληνες νεαρούς σα να είναι ξένοι εισβολείς; Και πάμε παρακάτω, να μάθετε τι λέει το βιβλίο:
«Άρθρο 5. Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας
1. Καθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη.
2. Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων. Εξαιρέσεις επιτρέπονται στις περιπτώσεις που προβλέπει το διεθνές δίκαιο. Απαγορεύεται η έκδοση αλλοδαπού που διώκεται για τη δράση του υπέρ της ελευθερίας.
3. Η προσωπική ελευθερία είναι απαραβίαστη. Κανένας δεν καταδιώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο περιορίζεται, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος.»
Τότε γιατί στις ειδήσεις σήμερα είδαμε ανήλικα παιδιά να προσάγονται από την αστυνομία στον ανακριτή, απλά γιατί φορούσαν μπουφάν με κουκούλα; Γιατί συνέλαβαν αλλοδαπούς ως ύποπτους, χωρίς καμιά προφανή αιτία; Υπάρχει αλήθεια νόμος που απαγορεύει τις κουκούλες στα φούτερ ή άλλες εκτός της ελληνικής ιθαγένειες; Ή μήπως αυτές οι εκδηλώσεις προσβάλλουν τα ήθη τα χρηστά; Μη μου πείτε, το διεθνές το δίκαιο θα φταίει….! Όσο για τις προσαγωγές, το 6ο άρθρο στην 1η παράγραφο είναι σαφές «Κανένας δε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται χωρίς αιτιολογημένο δικαστικό ένταλμα, που πρέπει να επιδοθεί τη στιγμή που γίνεται η σύλληψη ή η προφυλάκιση. Εξαιρούνται τα αυτόφωρα εγκλήματα» Γι ‘ αυτό και συλλαμβάνονται για αυτόφωρα εγκλήματα κουκουλοφούτεροφόροι μαθητές τις τελευταίες μέρες! Το διεθνές δίκαιο απαγορεύει τις κουκούλες! Το καταλάβαμε… Ακούτε ή βαρεθήκατε ή μήπως απλά περιμένετε εναγωνίως να τελειώσουμε να πείτε τα δικά σας. Όχι, τώρα θα ακούσετε γιατί σας φωνάζουμε πως δεν έχουμε δημοκρατία. Τώρα θα μάθετε πως το Σύνταγμα δεν έχει ένα άρθρο με μια παράγραφο μόνο και μία ταμπελίτσα, αλλά 120, εκ των οποίων άρθρων, πολλά παραβιάζονται χρόνια ολόκληρα τώρα, συστηματικά και όχι μεμονωμένα. Δημοκρατία, μας έμαθαν, σε εκείνα τα σχολειά πως υπάρχει όταν εφαρμόζονται τα άρθρα του Συντάγματος. Πάμε παρακάτω, τώρα μαμά και μπαμπά, και θα καταλάβετε γιατί σας καίμε, γιατί καίμε τη Χούντα που τόσα χρόνια συντηρείτε.
«Άρθρο 7- Απαγόρευση
βασανιστηρίων και άλλης προσβολής της ανθρώπινης
αξιοπρέπειας
2. Τα βασανιστήρια, οποιαδήποτε σωματική κάκωση, βλάβη υγείας, ή άσκηση ψυχολογικής βίας, καθώς και κάθε άλλη προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, απαγορεύονται και τιμωρούνται, όπως νόμος ορίζει.»
Τώρα στα αλήθεια θα μας πείσετε πως έχουμε δημοκρατία; Θέλει ο παχουλός ο κύριος να πει πως ασκεί την εξουσία όπως ορίζει το Σύνταγμα; Και τα βίντεο της ντροπής από την επαναλαμβανόμενη, πλειστάκις ατιμώρητη αστυνομική βία; Ή μήπως θα τους αφήσετε να λένε για μεμονωμένα περιστατικά, για πράξεις εγκληματικές του απλού ποινικού κώδικα; Και αλήθεια, ο νόμος πως ορίζει ότι τιμωρούνται τα βασανιστήρια; Με μεταθέσεις και προαγωγές; Και προχωράμε μαμά και μπαμπά, παχουλέ κύριε πιο κάτω:
«Άρθρο 11. Το δικαίωμα της συνάθροισης
1. Οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα.
2.Μόνο στις δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις μπορεί να παρίσταται η αστυνομία. Οι υπαίθριες συναθροίσεις μπορούν να απαγορευτούν με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής, γενικά, αν εξαιτίας τους επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια, σε ορισμένη δε περιοχή, αν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής, όπως νόμος ορίζει.»
Ωραία η παγίδα σας, μα διαβάσαμε και δεν θα την πατήσουμε, γιατί στο άρθρο 120 στην 4η παράγραφο το νόημα είναι σαφές. Κι αν, κατά τη δική σας πάντα εκτίμηση εμείς παραβιάζουμε ενδεχομένως την 2η παράγραφο του 11ου άρθρου, το κάνουμε γιατί γνωρίζουμε πλέον πως « 2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.» και πως «4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.»
Κι αν εμείς εκμεταλλευόμαστε ένα ή ενδεχομένως δύο άρθρα, το κάνουμε γιατί θέλουμε να ισχύει η Δημοκρατία κατ’ ουσία και όχι κατ’ όνομα, επικαλούμενοι το άρθρο 120 και τις υποχρεώσεις που πηγάζουν από αυτό.
Δεν μας ενδιαφέρει ποιος θα μας κυβερνήσει. Τι ιδεολογία πρεσβεύει. Χεστήκαμε για το ποιος θα κερδίσει. Θέλουμε να μας προστατέψετε, από εσάς τους ίδιους. Απαιτούμε να αναστήσετε την Δημοκρατία που σκοτώσατε. Κι αυτό θα γίνει αν δείτε κατάμουτρα πόσα άρθρα της παραβιάζετε. Κι επειδή κουραστήκαμε να καταδεικνύουμε τα αυτονόητα, μέσω σχολιασμών, ορίστε τα άρθρα του Συντάγματος των Ελλήνων, που παραβιάζετε από την δημιουργία του σχεδόν κι αποδεικνύουν πως κανείς σας δεν ασκεί εξουσία σύμφωνα με το Σύνταγμα.
ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ
Είστε όλοι ένοχοι.
Άρθρο 14. Η ελευθερία της έκφρασης και του τύπου
1. Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους.
2. Ο τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.
Άρθρο 17. Προστασία της ιδιωτικής περιουσίας.
1. Η ιδιοκτησία τελεί υπό την προστασία του Κράτους, τα δικαιώματα όμως που απορρέουν από αυτή δεν μπορούν να ασκούνται σε βάρος του γενικού συμφέροντος.
Άρθρο 22. Το δικαίωμα στην εργασία
1. Η εργασία αποτελεί δικαίωμα και προστατεύεται από το Κράτος, που μεριμνά για τη δημιουργία συνθηκών απασχόλησης όλων των πολιτών και για την ηθική και υλική εξύψωση του εργαζόμενου αγροτικού και αστικού πληθυσμού.
Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας.
Άρθρο 24. Προστασία του περιβάλλοντος
1. Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. Για τη διαφύλαξή του το Κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα. Νόμος ορίζει τα σχετικά με την προστασία των δασών και γενικά των δασικών εκτάσεων. Απαγορεύεται η μεταβολή του προορισμού των δημόσιων δασών και των δημόσιων δασικών εκτάσεων, εκτός αν προέχει για την Εθνική Οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη τους χρήση, που την επιβάλλει το δημόσιο συμφέρον.
Άρθρο 25. Διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
1. Τα δικαιώματα του ανθρώπου, ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου, τελούν υπό την εγγύηση του Κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη άσκησή τους.
2. Η αναγνώριση και η προστασία των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου από την Πολιτεία αποβλέπει στην πραγμάτωση της κοινωνικής προόδου μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη.
3.Η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται.
4. Το Κράτος δικαιούται να αξιώνει από όλους τους πολίτες την εκπλήρωση του χρέους της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Υπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της διοίκησης
Άρθρο 103. Δημόσιοι υπάλληλοι
1. Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Κράτους και υπηρετούν το Λαό. Οφείλουν πίστη στο Σύνταγμα και αφοσίωση στην Πατρίδα. Τα προσόντα και ο τρόπος του διορισμού τους ορίζονται από το νόμο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ-Καθεστώς του Αγίου Όρους.
Άρθρο 105. Καθεστώς του Αγίου Όρους.
3. Ο λεπτομερή καθορισμός των αγιορείτικων καθεστώτων και του τρόπου της λειτουργίας τους γίνεται από τον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους, τον οποίο, με σύμπραξη του αντιπροσώπου του Κράτους, συντάσσουν και ψηφίζουν οι είκοσι Ιερές Μονές και τον επικυρώνουν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η Βουλή των Ελλήνων.
4. Η ακριβής τήρηση των αγιορείτικων καθεστώτων τελεί ως προς το πνευματικό μέρος υπό την ανώτατη εποπτεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και ως προς το διοικητικό μέρος υπό την εποπτεία του Κράτους, στο οποίο ανήκει αποκλειστικά και η διαφύλαξη της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.
5. Οι πιο πάνω εξουσίες του Κράτους ασκούνται από διοικητή, του οποίου τα δικαιώματα και καθήκοντα καθορίζονται με νόμο.
Με νόμο επίσης καθορίζονται η δικαστική εξουσία που ασκούν οι μοναστηριακές αρχές και η Ιερή Κοινότητα, καθώς και τα τελωνειακά και φορολογικά πλεονεκτήματα του Αγίου Όρους.
ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ Ειδικές, τελικές και μεταβατικές διατάξεις.
ΤΜΗΜΑ Α’ Ειδικές διατάξεις
Άρθρο 106. Κρατική και Εθνική Οικονομία.
2. Η ιδιωτική οικονομική πρωτοβουλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρος της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή προς βλάβη της εθνικής οικονομίας.
ΤΜΗΜΑ Δ’
Ακροτελεύτια διάταξη
Άρθρο 120 .Έγκριση του Συντάγματος. Το δικαίωμα της αντίστασης
1. Το Σύνταγμα αυτό, που ψηφίστηκε από την Ε΄ Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων, υπογράφεται από τον Πρόεδρό της, δημοσιεύεται από τον προσωρινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με διάταγμα που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει από τις ένδεκα Ιουνίου 1975.
2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.
3. Ο σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος.
4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 7:13 πμ
skoug
Και αύριο τί;
Κοινότοπο ερώτημα με κοινότοπη απάντηση, θεωρίες αναλύσεις κλπ.
Ο πρωθυπουργός με χέρι στιβαρό το πηδάλιο κρατά, Ακούσαμε τις δηλώσεις του. Μείναμε άναυδοι! Δεν καθησυχάσαμε· το αντίθετο.
Τί καλός που δεν επέτρεψε ακραία μέτρα καταστολής, όπως πολλοί του είπαν
―ποιοι άραγε; κάποιοι από το περιβάλλον του, θα απαντούσε κάποιος πολίτης, γιατί δεν είναι δυνατόν να φανταστεί ότι τον παίρνει τηλέφωνο μέσα στον ορυμαγδό κάποιος άσχετος. Μήπως ταυτίζονται αυτοί οι κύκλοι του με εκείνους που επέτρεψαν τη δολοφονία; μήπως είναι εκείνοι που διέταξαν την προσαγωγή των 15χρονων.; Μήπως είναι εκείνοι που επέτρεψαν τα γιουρούσια στα μαγαζιά για να του προτείνουν στη συνέχεια τα ακραία μέτρα;
Τι ανοιχτός στις γνώμες και απόψεις! Είδε πολλή τηλεόραση αυτές τις ημέρες, μας είπε. (Εννοούσε προφανώς ειδήσεις, γιατί στην οθόνη κολλημένος μαθαίνουμε ότι είναι συνέχεια). Και είδε υπερβολές, δεν ξεκαθάρισε τι είδους: υπερβολές στις αντιδράσεις των διαδηλωτών, υπερβολές στον τρόπο που παρουσιάζουν τα κανάλια; Άφησε να εννοηθεί ότι ισχύει το δεύτερο, δεχόμενος την προβοκάτσια ορισμένων μέσων ενημέρωσης που παρουσίαζαν το τόσο, τόοοοσο. Μήπως είναι τα κανάλια που επιθυμούν και καλλιεργούν το κλίμα ανασφάλειας για να πετύχουν αυτό που αρνήθηκε, τα ακραία μέτρα;
Ποιον να εμπιστευτεί, ποιον να καλέσει να συνεργαστεί; Φάνηκε να μην ξέρει κι ο ίδιος.
Το πρόβλημα είναι αυτό! Με ποιους να κυβερνήσει, ποιους να εμπιστευτεί; Εκείνους που γεμίζουν σιγουριά τον Κούγια για να λέει ό,τι λέει, Εκείνους που μεσ’ στη ζούλα θα τη βγάλουν καθαρή για όσα έφαγαν, και τόλμησαν να τους… φύγουν; υπουργοί σε θέση κλειδιά που θα έπρεπε να οδηγηθούν στο σκαμνί ως κοινοί απατεώνες με απάτες σε βαθμό κακουργήματος. Αυτούς που ξέρουν από κόλπα αφαίρεσης της εξουσίας από τους εκλεγμένους, και τρίβουν μακάβρια τα χέρια τους ρευόμενοι την κλεμμένη φασολάδα ―ομολογία ιδίων.
Παραλλάσσοντας το τραγούδι του Διονύση μού ‘ρχεται να πω:
Μητσοτάκια, μ’ Εφραιμάκια μ’, εσείς τρώτε και πίνετε κι εμένα με τρώει η αρκούδα!
Αυτούς έδειξε κι ο Πρωθυπουργός πως τον περιτριγυρίζουν. Και θά έλεγα προς Θεού μη φύγει γιατί φοβάμαι ότι οι επόμενοι θα είναι χειρότεροι.
Κι ο θλιβερός υπουργός Παιδείας, θολωμένος από το ξενύχτι στον Τερζή, ακούσαμε χτες να εκλιπαρεί για μια προκήρυξη που κυκλοφόρησε στα σχολεία! Κι αυτό φοβούνται πια… Και θά ‘λεγα πως πρέπει να σταματήσουν τα παιδιά να εκδηλώνουν την αντίδραση μόνο και μόνο γιατί ο κυβερνήτης του πλοίου έχασε όλο το σκάφος και κυβερνά μόνο το πηδάλιο. Δεν τον λυπούνται;
Και αύριο τί;
Με αισιοδοξία, καλημέρα σε όλους!
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 10:25 πμ
Νοσφεράτος
εν τω μεταξύ εχισαν να γραφουν στα …τεφτεράκια
παλια τους τεχνη κοσκινο:
http://respentza.blogspot.com/2008/12/blog-post_8998.html
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 10:26 πμ
Νοσφεράτος
εν τω μεταξύ αρχισαν να γραφουν στα …τεφτεράκια
παλια τους τεχνη κοσκινο:
http://respentza.blogspot.com/2008/12/blog-post_8998.html
13 Δεκεμβρίου 2008 στις 7:38 μμ
Evangelos
Κατά την προσωπική μου θεώρηση και για να απαντήσω στο τελικό σου ερώτημα, προτιμώ η Ελλάδα να μείνει “ίδια”. Το ξέρω ακούγεται βαθιά συντηρητικό ως λόγος, αλλά έχω την αίσθηση ότι οι εξελίξεις από τέτοιες καταστάσεις συνήθως βαίνουν εις βάρος των κοινωνιών. Να διαφυλαχθούν κάποια κεκτημένα και όχι να περιοριστούν ελευθερίες, να αναδειχθεί ο αυταρχισμός ως λύση κλπ.
14 Δεκεμβρίου 2008 στις 1:38 πμ
contralegem
@ilias
“Αντιμετωπίζεις κάποια μορφή ανεργείας? Δεν είσαι ο μόνος ..ψυχραιμία..
Μην καις οτι έχεις μάθει , είναι μακρύς ο δρόμος…”
?? Δεν καταλαβαίνω πολύ καλά τι εννοείς… Aν με ρωτάς αν είμαι άνεργος – όχι δεν είμαι.
Και όσο για καύσιμα, υπαρχουν πολλά.
22 Δεκεμβρίου 2008 στις 2:47 μμ
Ενδιαφέρουσες αναγνώσεις για τις ταραχές « Η ζωή μόνο έτσι ειν’ ωραία by Belbo
[...] Ο αρθρογράφος (& blogger) Νίκος Ξυδάκης συνδέει τα γεγονότα με την απαξίωση των θεσμών και αντιδιαστέλει με το κλίμα του 2004: “Η εξέγερση δεν προέρχεται μόνο από σπασμό του θυμικού. Προέρχεται και από έλλογη δυσαρέσκεια, από αγανάκτηση για την ανάπηρη δημοκρατία. Ο κόσμος έχει χάσει την πίστη του στις εξαγγελίες εκσυγχρονισμού και μεταρρυθμίσεων, όπως τα ακούει από τη δεκαετία ‘90. Βλέπει τους θεσμούς διάτρητους και αναξιόπιστους, βλέπει το πολιτικό σύστημα να μη διαφυλάσσει το κύρος των θεσμών αλλά απλώς να φροντίζει για την αυτοαναπαραγωγή του και τον πλουτισμό μου, άνομο και άνηθικο. Το σύστημα γλιστράει: από δημοκρατία, μαζική και τυπική έστω, προς ένα υβριδικό καθεστώς με φεουδαρχικά χαρακτηριστικά, με ξεδιάντροπο νεποτισμό, με αναξιοκρατία, δομημένο γύρω από συμφέροντα, προπαγανδιστικά τρικ, χειραγωγούμενα μήντια, φαμίλιες και clan.” Νίκος Ξυδάκης: Μπύρες και μολότοφ [...]