
«Πού είναι το παιδί; Τηλεφώνησέ του τώρα! Να πάς να το μαζέψεις!» Χιλιάδες γονείς σε όλη την Ελλάδα γύρευαν τα παιδιά τους το Σάββατο τη νύχτα, ανήμερα του Αγίου Νικολάου, και την συννεφιασμένη Κυριακή που ξημέρωσε απειλητική, και τη Δευτέρα που τα λύκεια πλημμύρισαν τις πόλεις, ώς τη χθεσινή νύχτα που καιγόταν το σύμπαν…
Η αστυνομική σφαίρα που έριξε ξέπνοο τον 15χρονο Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο στο πλακόστρωτο, γωνία Μεσολογγίου και Τζαβέλα, πλάι στα ευρηματικά γκράφιτι, στις ψυχεδελικές ζωγραφιές και τα μποέμικα καφέ, πυρπόλησε τις καρδιές των εφήβων, πάγωσε τους γονείς τους, άπλωσε τα Εξάρχεια σε όλη τη χώρα.
Η νεολαία, δύσθυμη, ανασφαλής, παραχαϊδεμένη, πιεσμένη, μηδενιστική, ευνουχισμένη, παραγκωνισμένη, στριμωγμένη ανάμεσα σε ένα ξεχαρβαλωμένο λύκειο, σε ένα εξευτελισμένο πανεπιστήμιο, και σε ένα συνοφρυωμένο επαγγελματικό μέλλον διαγκωνισμού για 700 ευρώ, στο πρόσωπο του νεκρού έφηβου αναγνωρίζει τον εαυτό της.
Ενα παιδί ήταν, ένα παιδί! Ελεγαν εμβρόντητοι οι συνομήλικοι του μεγάλου μου γιου, λυκειόπαιδες στα ιδιωτικά των βορείων προαστίων, όπως κι ο Αλέξανδρος. Χθες το πρωί, οι λυκειόπαιδες, ο ανθός της ελληνικής κοινωνίας, φώναζαν έξω από την Αστυνομία: Πυροβολήστε κι εμάς! Τα ίδια συνέβαιναν σε δεκάδες ελληνικές πόλεις.
Αυτό είναι το καινούργιο στοιχείο: η διασπορά της εξέγερσης σε όλη την επικράτεια και στην ευρεία μάζα των αδιαμόρφωτων λυκειόπαιδων. Αυτό το λαμπάδιασμα δεν έχει ξανασυμβεί. Παρότι υποψιαζόμασταν, παρότι αφουγκραζόμασταν, παρότι τα σημάδια υπήρχαν από καιρό, ωστόσο τόση οργή συσωρευμένη δεν την περιμέναμε. Ενα ελατήριο που φόρτιζε επί χρόνια, και τινάχτηκε βίαια, τρομακτικά, μαζί με τη σφαίρα που έριξε νεκρό τον έφηβο μάρτυρα. Το τρομερό ελατήριο εκτονώθηκε με έναν μάρτυρα.
Πώς φτάσαμε ως εδώ; Θυμάμαι το 1990, μετά την αθωωτική απόφαση του Εφετείου για τον αστυνομικό Μελίστα, που είχε σκοτώσει τον 16χρονο Μιχ. Καλτεζά το 1985. Το Πολυτεχνείο καταλήφθηκε ακαριαία, και στην πολυήμερη κατάληψή του από ποικίλες, αδέσποτες ομάδες ακούστηκε για πρώτη φορά ο αυτοπροσδιορισμός «Είμαστε ο ανθός της ελληνικής νεολαίας» και «Εμείς, ο ανθός της ελληνικής κοινωνίας».
Πέντε χρόνια αργότερα, σε άλλη κατάληψη του Πολυτεχνείου, πεντακόσιοι νεαροί προσήχθησαν στη ΓΑΔΑ: ήταν τα παιδιά της μεσοαστικής τάξης, των καλών σχολείων, των ευυπόληπτων οικογενειών· οι γονείς τους συνωστίζονταν στην Αλεξάνδρας. Την επομένη στα πανώ της διαδήλωσης έγραψαν: «Είμαστε ο ανθός της ελληνικής νεολαίας».
Δεκαοκτώ χρόνια μετά την πρώτη αυτονόμηση του «ανθού» από το συμβατικό πολιτικό πλαίσιο, με αφορμή τον ατιμώρητο φόνο ενός 16χρονου, μετά την αυτονόμηση προς μεταπολιτικές κατευθύνσεις, με εν τω μεταξύ βαθείς μετασχηματισμούς στην κοινωνία, την εργασία και το φαντασιακό, ένας δεύτερος φόνος εφήβου, εν ψυχρώ, στην καρδιά των πολιορκούμενων Εξαρχείων, δείχνει τον «ανθό» μετασχηματισμένο, γενικευμένο, πολυπληθή, οργισμένο, μηδενιστή, τυφλό. Εκτός ελέγχου.
Δεκαοκτώ χρόνια μετά τα πρώτα σημάδια επί οικουμενικής κυβερνήσεως, το δημοκρατικό κράτος και το πολιτικό προσωπικό που το διοικεί εθελοτυφλούν, αλληθωρίζουν, ολιγωρούν, αδρανούν, ψεύδονται. Η πολιτική ελίτ σχεδιάζει μόνο βραχυπρόθεσμα και ενεργεί χωρίς καμία ιστορική προοπτική, και διαρκώς με ασθενέστερη αίσθηση του πραγματικού, με ελλιπή ή ανύπαρκτη γνώση της κοινωνίας. Το υπόδειγμα βίου που προσφέρουν είναι αλυσίδα σκανδάλων, φαυλότητας, διαφθοράς, ατιμωρησίας, ανικανότητας. Πρυτάνεις, υπουργοί, επίσκοποι, ηγούμενοι, συλλαμβάνονται κλέπτοντες και επίορκοι, νεόπλουτοι και μαυρόπλουτοι προκαλούν και καίνε ουίσκια, τα κανάλια συναγωνίζονται στην επίδειξη ξέκωλων, χλιδής και χυδαιότητας, η πρέζα πνίγει τις πόλεις, οι απόκληροι κατασκηνώνουν στις πλατείες, τα δημόσια νοσοκομεία παραλύουν. Αυτό το υπόδειγμα βίου αρνείται ο «ανθός», βίαια, νιχιλιστικά, αυτοκαταστροφικά, τρομακτικά.
Και το υπόδειγμα του υπεραπασχολούμενου, αγχωμένου, άπληστου, απνευμάτιστου ενήλικου, που προσφέρουμε οι γονείς στα παιδιά, στους ανθούς μας. Τους προσφέρουμε σχολεία, φροντιστήρια, κινητά, λάπτοπ, διακοπές, γκάτζετ, δώρα, χαρτζιλίκια, γεμάτα ψυγεία· δεν τους προσφέρουμε κανένα αξιακό πλαίσιο, γιατί δεν το διαθέτουμε κι εμείς, δεν τους προσφέρουμε αισιοδοξία και πίστη, γιατί τα έχουμε χάσει. Προσφέρουμε ύλη, όση έχουμε, όσο κόπο κι αν χρειάζεται. Μόνο αυτή έχουμε. Προσφέρουμε πνευματική και ηθική ορφάνια.
Το βράδυ της Κυριακής πρωτοείδα το αγένειο πρόσωπο του Αλέξανδρου, σ’ ένα καφέ της πολιορκούμενης Τοσίτσα. Δάκρυσα. Δεν ήξερα αν δάκρυσα για το παιδί ή απ’ τα δακρυγόνα. Βλέποντας τα ερείπια και τ’ αποκαϊδια, μυρίζοντας τα χημικά, μυρίζοντας το μίσος, τον καπνό, δάκρυσα πάλι. Δάκρυσα για την πόλη μου, για την πατρίδα μου, για τα παιδιά, για τα δικά μας χάλια.



















89 comments
Comments feed for this article
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:03 πμ
ilias
Καλά λίγο πιο κάτω δεν έχει ένα ποστ που αναρωτιόταν ¨¨τι κάνει η αριστερά¨¨ ή κάτι τέτοιο;
Μάλλον νομίζει πως αυτοί που διέλυσαν την Αθήνα απόψε είναι μερικά κουκούλια και συναφή κωλόπαιδα. Σε άλλη πόλη ζουν.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:30 πμ
Bασιλική
NΞ τα παιδιά που είναι όντως ο ανθός της ελληνικής νεολαίας, αφού ως άνθη αυτονόητα φέρουν εντός τους και τον σπόρο του συγκεκριμένου προσδιορισμού τους…, δεν αυτοσυστήνονται ναρκισσευόμενα ως τέτοιος. Έχουν σοβαρότερα πράγματα να ασχοληθούν. Τα ονειρά τους, τις σπουδές τους, την αγωγή τους, την παιδεία τους, την καλλιέργειά τους. Είναι τυχερά, μεγαλώνουν σε περιβάλλον που τους εμφυσεί με σωφροσύνη την αποστολή και το έργο που τους περιμένει. Φυσικά και έχω συγκεκριμένο παράδειγμα στο μυαλό μου.
Και επέτρεψέ μου, αλλά απόψε η Αθήνα κάηκε, έχω κι εγώ σοβαρότερα πράγματα να σκεφθώ.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:11 πμ
Νοσφεράτος
Ωραιο κειμενο ..
Ομως περα απο αυτά , εκεινο που μου θυμιζει η τωρινή κατασταση ειναι κατι ταινιες τρομου οπου μπαινεις στο αεροπλανο ησυχα ησυχα και ολα σου φαινονται ομαλά ωσπου ανακαλυπτεις εντρομος οτι
Ο πιλοτος και οι αεροσυνοδοί τοχουνε ριξει στα ποτά και τα ετσι
και στα παρτυ και …
και το αεροπλανο μένει ακυβερνητο
και οι επιβατες αρχιζουν να τσιριζουν ,
ο πιλοτος εμφανιζεται ξαφνικά με Κοτιγιον και πιωμένος με την πλήρη αποχαυνωση αποτυπωμένη στη φατσα του
και ειναι κι αυτός εντρομος και λεει ” Βοηθεια : Ας με Βοηθησει καποιος ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΝΑ ΠΙΛΟΤΑΡΩ . πλακα εκανα”….
κατι τετοιο μου θυμιζει η ολη κατασταση και οι Κυβερνωντες αυτου του Τοπου.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:13 πμ
ATHENA
ΚΙ ΟΜΩΣ ΕΓΩ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ IPOD
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:18 πμ
Νοσφεράτος
και αυτο ειναι το προβλημα ..Οτι οταν πατωνουμε περιμενουμε παντα πολλά απο τον Αλλο
ενώ δεν υπάρχει Αλλος ..εμεις ειμαστε ο Αλλος …
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:19 πμ
contralegem
Αν υπήρχε ανθός της ελληνικής νεολαίας, σήμερα θα ήταν στη Νομική και στο Πολυτεχνείο.
Θα έσωζε την ακαδημαϊκή του υπόσταση, την ελευθερία και την αξιοπρέπεια του προστατεύοντας το Πανεπιστήμιο από τη γυμνή, φυσική, παράλογη βία που σκύλευσε ακόμα μια φορά πάνω του.
Σήμερα χούντα ήταν οι κουκουλοφόροι. Και νίκησαν. Πάλι.
Σήμερα η ελληνική κοινωνία γύρισε (έστω και για λίγες ώρες) στη Xομπσιανή state of nature.
Μα ποίο καινούργιο στοιχείο είναι αλήθεια “η διασπορά της εξέγερσης σε όλη την επικράτεια”; Πως είναι δυνατό να μην περιμέναμε “τόση οργή συσωρευμένη”;
Είναι η βία. Τόσο γνώριμη γιατι είναι φυσική. Το μόνο καινούργιο στα χθεσινά γεγονότα είναι η εκπληκτική αποτυχία της κοινωνίας να παράξει και να εφαρμόσει Δίκαιο. Δίκαιο με την αρχετύπικη εννοία του όρου, ανεξάρτητα από τις επιμέρους ρυθμίσεις, δίκαιο ως Τάξη μέσα στην Αταξία.
Όταν περάσουν οι ρομαντισμοι για την “δυναμική των λυκειόπαιδων” αυτό θα μας σημαδεύει. Ακόμα μια αποτυχία. Ακόμα ένα Πολυτεχνείο που δεν έγινε.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:37 πμ
Νοσφεράτος
”Είναι η βία. Τόσο γνώριμη γιατι είναι φυσική. ‘
Με συγχωρειτε αλλά η Βια αυτή που βλεπουμε ειναι αυτή που αντανακλάται.
Μας επιστρεφει μεσω του καθρεφτη : των παιδιων .
Τοσα χρονια αυτά τα παιδια Βλεπουν . Η Βια εκκρινεται απο παντου.
Και κυριως η Υποκωφη , υποκριτική ,μουλωχτη Βια εκκρινεται απο τους Τωρα κυβερνωντες . Περυσι που καηκε η Μιση Ελλάδα κοτζαμ Ντορα μιλησε για ..”Ασυμμετρη απειλή”.
. Η Βια εκκρινεται. Αυτά τα παιδια ακουγαν (αν και νομιζαμε οτι δεν δινανε σημασια ) για το Μεγα σκανδαλο των Υποκλοπών … Ξερανε (κιας ελπίζαν καποιοι οτι δεν διναν σημασια ) για τους Βασανισμους και τους θανατους μεταναστών .
Υφιστανται – ειτε αυτά ειτε τα μεγαλύτερα αδελφια τους που ειναι στα Πανεπισητημια την Βαρβαροτητα των Πραιτορων Της Ν. Δ που ονομαζοντας τους ”ταραξιες ”νομίζει οτι εχει το δικαιωμα και να τους δερνει και να προωθει τα ιδιωτικά κολλεγια …
Και τωρα ειδαν την Ωμή κομπλεξικου Βια ενός ενστολου’ειδικου φρουρου”
Η Βια απο καπου εκκρινεται . Και διαχεεται..
Ποιο ”κρατος Δικαιου”;.
Σε μια κοινωνια που βλεπει να εμφανιζεται ενα απιστευτο και Κουκουλωμενο σκανδαλο το μήνα;
Νομιζετε οτι τα παιδιά δεν βλεπουν οτι ο Βασιλιάς ειναι Γυμνος;
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:08 πμ
astei-gb
… κρίση και κίνδυνος βίας εκεί που δεν υπάρχει ευκαιρία.
“Ασωτοι γονείς”
τι να πεί κανείς
δε δίνουνε καν την ευκαιρία
στα παιδιά, άσωτοι
στη μιά ή την άλλη γωνία.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:43 πμ
Αθήναιου Βορβορυγμοί » Blog Archive » Riot Police και Ένα Βλέμμα
[...] Ολόκληρο το άρθρο. [...]
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 10:40 πμ
Δάκρυσα για την πόλη μου, για την πατρίδα μου, για τα παιδιά, για τα δικά μας χάλια. « Ο ΑΣΤΑΚΟΣ ΣΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΟΝ ΠΑΤΟ
[...] Η νεολαία, δύσθυμη, ανασφαλής, παραχαϊδεμένη, πιεσμένη, μηδενιστική, ευνουχισμένη, παραγκωνισμένη, στριμωγμένη ανάμεσα σε ένα ξεχαρβαλωμένο λύκειο, σε ένα εξευτελισμένο πανεπιστήμιο, και σε ένα συνοφρυωμένο …ΣΥΝΕΧΕΙΑ [...]
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 11:07 πμ
What?
ποιητικο το κειμενο,αλλα μονο τωρα βλεπεται ενα παιδι δολοφονημενο απο την αστυνομια.Ο τσιγγανος στο Ζεφυρι δεν ητανε παιδι?Και αλλοι.Ειμαστε υποκριτες.Εκτονωνουμε την επαναστατικη μας διαθεση και μετα θα παμε να καταναλωσουμε.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 11:41 πμ
Maigret
απτόητοι βουτήξαμε στην ορφανιά, τώρα ηττημένοι τυρβάζουμε για τα φλεγόμενα τέκνα της
όχι πια δάκρυα, φτάνουν,
πότισε η γη, λούστηκε η κενή παχύδερμη ψυχή μας
ας ακονίσουμε τη μνήμη και τη θέληση, ας κάνουμε κάτι (δεν ξέρω τί, μα ξέρω ότι πρέπει) για αυτά τα χάλια, εμείς οι αμετανόητοι άσωτοι
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 12:30 μμ
contralegem
“Κράτος Δικαίου”; Ποιός μίλησε για Κράτος Δικαίου;
Πότε αποφάσισε η ελληνική κοινωνία οτι θέλει να οργανωθεί ως κράτος δικαίου;
Στήν Ελλάδα του 2008 οι ανθρώπινες σχέσεις ρυθμίζονται ακόμα στη βάση της αποζημίωσης. Όπως στις αρχαϊκές κοινωνίες της Αμαζονίας: “Σου σκότωσα τον αδελφό; – Πάρε μια γίδα.”
Αυτό μου θύμισαν οι σημερινές εξαγγελίες για “γρήγορες και πλήρεις” αποζημιώσεις…
Αλλά και πάλι, δεν ήταν αυτό που με συγκλόνησε. Ήταν η εικόνα 15χρονων παιδιών μαζεμένων εξω από τη ΓΑΔΑ ή να πετάνε πέτρες σε αστυνομικό τμημα.
Ποίος νοσηρός εγκέφαλος μπορεί να σκεφτηκε κατι τέτοιο; Ποιά κοινωνία θα πρότεινε το μικρόφωνο σε παιδάκια 15χρονών για να δηλώσουν οτι “το κρατος τους σκοτώνει”; Ποιά χώρα του κόσμου που πέρασε από τον Διαφωτισμό και τη νεωτερικότητα δεν θα συγκλονίζονταν από αυτό το θέαμα, αντί να το ερμηνεύει αυτάρεσκα ως “οργη και αγανάκτηση των νέων ανθρώπων”;
Τώρα πια είμαι βέβαιος: δεν υπάρχει καμμία ελπίδα.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 12:41 μμ
contralegem
Και όσο για την Βία, αγαπητέ Νοσφεράτε, δεν “εκκρίνεται απο σκάνδαλα και Βασανισμούς μεταναστων”. Η Βία δεν παράγεται από την οργανωμένη κοινωνία – η Βία προϋπάρχει αυτής και την συνοδευεί μόνο όταν η τελευταία είναι ανεπαρκής.
Δεν είναι το κράτος που προκάλεσε τη Βία των 15χρονων. Η Βία είναι η φύση των 15χρονων.
Το κράτος απλά δεν ήταν επαρκές.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:02 μμ
K.O.G.
Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I can think of no reason
Why the Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
V for Vendetta:
http://www.youtube.com/watch?v=chqi8m4CEEY
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:15 μμ
ilias
Ότι συμβαίνει αυτές τις μέρες αφορά το πλήθος και όχι το λαό.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:42 μμ
Konstantine
Δεν είναι πάντως τόσο απλά όλα, ούτε τόσο ρομαντικά. Υπάρχει ο κίνδυνος εκμετάλλευσης κομματικής ή ακόμη χειρότερα διδακτορικών μορφών επεμβάσεων για να “επανέλθει” η τάξη. Όλος αυτός ο βανδαλισμός που έγινε το μόνο που πέτυχε είναι να δημιουργήσει ενα ακόμη πιο επικύνδυνο κράμα που θα σκάσει με χειρότερης μορφής αποτελέσματα. Όποιος πιστεύει οτι όλοι αυτοί που κατέκαψαν τα πάντα έχουν να κάνουν κατι με την ιδεολογία της Αναρχίας ή της Αυτοδιακυβέρνησης, σφάλουν ηκτρά. Η επανάσταση δε γίνεται ποτέ με κουκούλες και κρυμμένα πρόσωπα. Καιρός να ξεσκεπαστούν κάποια πράγματα. Αλλιώς πολύ φοβάμαι ότι την “τάξη” θα την πάρει στα χέρια του ο όχλος και τότε θα αρχίσει να σκοτώνεται και κόσμος. Έχει ξαναγίνει και δεν απέχει πολύ πια ενα τέτοιο σενάριο.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:46 μμ
alberich
Νομίζω ότι επισπεύδεται η “δημιουργική καταστροφή” που μας έλεγαν και οι οικονομολόγοι.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 3:05 μμ
ilias
@alberich
Παίζει αυτό που λες με μια έννοια. Hard core καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής που εισάγονται ¨όπως νάναι¨σε μια χώρα που οι κοινωνικές και πολιτικές υποδομές της είναι ¨¨βιοτεχνικού τύπου¨¨.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 3:08 μμ
ilias
Να σταματήσει το παραμύθι με τους κουκουλοφόρους. Να βγουν οι κουκούλες από τα μυαλά.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 3:21 μμ
Νοσφεράτος
Η Βία δεν παράγεται από την οργανωμένη κοινωνία – η Βία προϋπάρχει…
Ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία …
Αλλά μολις εισεπραξα σε μια τεραστια -παρά την υποκωφια τροΜοκρατια – διαδηλωση στην Θεσσαλονικη
την αναιτια και εντελώς αδικαιολογητη (γιατί η Πορεια ειχε Τελειωσει και ο Κοσμος ..Πολύς κοσμος ) εφευγε και Δεν ειχε γινει απολυτως Τιποτε) Βια ΤΩΝ δΑΚΡΥΓΟΝΩΝ – κΑΡΚΙΝΟΓΌΝΩΝ (δΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΑΚΡΥΓΟΝΑ ΑΥΤΆ – ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ ) ..
ΕΓΏ ΓΙΑ ΑΥΤΉΝ ΤΗΝ αΠΙΣΤΕΥΤΗ ΑΣΚΟΠΗ ΒΙΑ σας μιλάω…
Για αυτό το Μίσος που εσπειρε και καλλιεργησε αυτή εδώ η Κυβερνηση ΤΗς Ν. Δ στην Αστυνομια εναντιον των εργαζμενων , φοιτητών , μαθητων , ολων οσων δεν ειναι αρκετά γλοιωδεις…
Για αυτή την ενθαρυνση της προυπαρχουσα Βιας απο την Κυβερνηση Καραμανλή ..Εδώ και Χρονια ..
Απο τον καιρό του Βυρωνα τουλάχιστον ..
Ειναι Απιστευτο . Επρεπε να εισασταν εικει και παλι δεν θα το πιστευατε ..
Δακρυγονα – Καρκινογόνα σε ανθρωπΟυς που Φευγανε . Που δεν εκαναν τιποτε απολύτως για να τους Προκαλέσουν ..
Που ηταν γεροι , ηλικιωμένοι , μεσηλικες με τα παιδια τους . Στα καλά καθουμενα ..
Για αυτήν την Βια την ξεδιαντροπη ασυστολη Βια σας μιλώ κυριε…
Και αυτή θα ανατανακλαται ..Κι οποιος δεν καταλαβαινει δεν ξερει που πατά και που πηγαινει .
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 3:27 μμ
ilias
Ψυχραιμία, Μάλλοξ, ανοιγοκλείνουμε τα μάτια γρήγορα, κλαίμε άφθονα , βήχουμε ελεύθερα και δυνατά. Καλό είναι να εθιζόμαστε σιγά -σιγά γιατί μετά από μερικές εμπειρίες τα αποτελέσματα των δακρυγόνων εξασθενίζουν :-)
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 3:50 μμ
contralegem
Δεν ξέρω πια αν καταλαβαίνω πια Νοσφεράτο το παραδέχομαι…
Μου κάνει εντύπωση όμως η απουσία μιας φράσης αποστροφής και καταδίκης για αυτούς που δίνουν δίκιο στα 15χρονα με τις πετρες.
Και αν θες την προσωπική μου γνώμη αυτή η τελευταία είναι ΑΠΕΙΡΩΣ πιο επικινδυνη από την ένστολη. Γιατί είναι φυσική.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 3:51 μμ
contralegem
Η τελευταία μορφή Βιας εννοώ.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 4:09 μμ
Konstantine
Όλες οι κυβερνήσεις τα καλλιέργησαν αγαπητέ Νοσφεράτο, όλες οι κυβερνήσεις είναι υπαίτιες, μαζί και ο ΣΥΝΣΠΙΣΜΟΣ και ΚΚΕ και όλοι. Και μου φαίνεται ακόμη πιο χυδαίο πως εκμεταλλεύεται όλο αυτό το ΠΑΣΟΚ για τις εκλογές. Δεν είμαστε απλά για γέλια, είμαστε για κλαυσίγελους. Και όπως είπα και παραπάνω θα δούμε κι άλλα αν αυτό δε σταματήσει. Χειρότερα. Συμφωνώ με τον Contralegem.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 4:10 μμ
Σε είδα στα 16 μέτρα… R.I.P. « όλα στα κάρβουνα
[...] …Τριανταφυλλίδης και θα την κάνει για Παρίσι! Links: εδώ, [...]
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 4:20 μμ
alberich
Έχουμε πρώιμο δείγμα γραφής για το πώς θα αντιμετωπίσει η κυβέρνηση, οι πολιτικές δυνάμεις, οι κοινωνικές ομάδες κλπ. τις κοινωνικές συνέπειες της δημιουργικής καταστροφής .Και δεν είναι καθόλου ελπιδοφόρο.Ήδη στην κεντρική πολιτική σκηνή αναγορεύθηκε σε μόνο θέμα η καταδίκη των επεισοδίων, η καταστολή σιγά-σιγά αναβαθμίζεται και -ενώ οι αιτίες της εξέγερσης είναι γνωστές στους συντάκτες όλων των ξένων ΜΜΕ- η κυβέρνηση παριστάνει ότι δεν την αφορούν.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 5:09 μμ
sensualmonk
ora: il sangue [ed il fuoco] in ogni stanza
http://sensualmonk.blogspot.com/2008/12/blog-post_9451.html
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 5:24 μμ
skoug
Παιδιά θυμωμένα, παιδιά που νιώθουν πιέση κι αναλγησία, παιδιά με τις κουκούλες τους, τα σκουλαρίκια τους, με τις χαμένες ώρες τους· θυμώνουν κι οι “ψυχραιμοι―ώριμοι” αναρωτιούνται. Κι αγωνιούν πώς θα βγουν από το αδιέξοδό τους με τις λιγότερες απώλειες και για τ’ άλλα… στάχτη και μπούρμπερη. Στο Φάληρο καθαρά μάτια ψάχνουν να βρούν ιδεολογία, ψάχνουν τη δική τους απάντηση! Τη δικαιούνται! κι οι “άλλοι” τους μισούν. Κι όπως γράφει η κόρη μου “η αστυνομία εκτελεί το καθήκον της”…
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 5:51 μμ
αλέξανδρος ανδρουλάκης
Ακούω συνέχεια στο ραδιόφωνο χτες και σήμερα τον Σιδηρόπουλο να λέει
“…γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα”
Το παιδί δεν γλίτωσε.
Η σφαίρα τον “μαρμάπωσε στις ξερολιθιές” που λέει κι ο ποητής
Είναι όμως κι αυτά τα παιδιά που δεν τους βρίσκει καμιά σφαίρα, αλλά επίσης δεν γλιτώνουν, γιατί όπως λες κι εσύ τους δίνουμε μόνο υλικά αγαθά.
Αυτά δεν μπορούν να γίνουν ανθός. Μόνο καταναλωτές.
Που είναι λοιπόν η ελπίδα;
Ελπίζω όταν σβήσουν οι φωτιές να μείνει κάποιο φωτεινό σημείο απο τούτο το ανέλπιστο φονικό.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 6:21 μμ
ilias
Και τελικά όπου υπάρχει λαός δεν υπάρχει πλήθος αλλά εκεί που υπάρχει πλήθος δεν υπάρχει λαός.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 7:43 μμ
Νοσφεράτος
κυριε/α …contralegem
Λετε:
Μου κάνει εντύπωση όμως η απουσία μιας φράσης αποστροφής και καταδίκης για αυτούς που δίνουν δίκιο στα 15χρονα με τις πετρες.
θα προσπαθησω Λίγο να σας εξηγησω :
Σημερα το μεσημερι που δεχτηκα παλι καταμουτρα ενα απο τα Καρκινογόνα δηλητηριώδη πραγματα που πετανε οι Πραιτοριαννοι του Καραμανλή σε οσους δεν ανεχονται τον Βρωμερο κυνισμό αυτής εδώ της Ξετσιπωτης κυβερνησης .
Παραπατούσα.
.Ξερνουσα στο δρομο
Παραπατουσα λοιπόν . Δεν μπορουσα να ανοιξω τα ματια.
Μου ειχε κοπει η αναπνοή …
Και με περιεθαλψαν αυτά τα παιδια ..
Θυμαμαι που ανοιξα τα ματια και ειδα ενα κοριτσακι ( κοντουλικο χαριτωμενο και γελαστο)να μου δροσιζει το προσωπο με νερό . Με περιποιηθηκαν , ολο ευγενεια και ανθρωπιά
Αυτά τα παιδια που οι Δεξιοι αποκαλουν Αλήτες.
..Ημουν πολύ πολύ πιο εκνευρισμένος απο αυτά .
.Γιατί αυτά ξερανε
..ενώ εγώ ο ΄πολύ μεγαλύτερος σε ηλικία δεν ηξερα απολύτως τιποτα ….
Δεν ηξερα με ΤΙ (ΑΛΙΕΝ )
ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ..
αυτά ομως ξερουνε ..Τουλαχιστον απο τον καιρό του Πολυδωρα …
- και ηταν ολο ευγενεια και παιδική αρχοντια ,ομορφα ,εξυπνα παιδια
Αυτά τα παιδια που οι Δεξιοι αποκαλουν Αλήτες …
Δεν ξερω αν τωρα με καταλαβαινετε . Και δεν με πολυ νιάζει πιά .
Εγώ παντως καταλαβα .
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 7:50 μμ
amvro
ελεύθεροι οι πέντε συλληφθέντες από την κατάληψη της πρεσβείας του λονδίνου- δράσεις αύριο σε εδιμβούργο και γλασκώβη
http://amvro.blogspot.com/2008/12/blog-post_09.html
[ευχαριστώ για την φιλοξενεία- ο server toy imc έχει λαλήσει]
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 7:56 μμ
virtuactuality
και βέβαια η βία είναι φυσική αλλά πριν γίνει ΘΕΣΜΟΣ και ΣΥΝΤΗΡΗΘΕΙ ως τέτοιος, οπότε αποκτά νόημα πιο ύπουλο κι από τη φυσική βία, τουλάχιστον όσοι ασκούν νομικό επάγγελμα το γνωρίζουν καλύτερα από όλους.
έτσι όπως παρακολουθώ τα συμβάντα και τις συζητήσεις πάνω στο πολιτικό και ηθικό πλαίσιο της βίας/εξουσίας, της καταστολής, της κυριαρχίας, του καπιταλισμού και της αδιαφορίας, συνειδητοποιώ ότι ο ανόητος δεν είναι ο μη ευφυής αλλά εκείνος που εκούσια δε θέλει επαφή με το περιβάλλον, και δεν αναφέρομαι σε σπάνιες περιπτώσεις τραυματισμένων ανθρώπων που αποσύρονται κοινωνικά, μιλώ για όσους εκφέρουν άποψη χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία της αναλυτικής αξιολόγησης μέσα από μια πρώτη και δεύτερη και τρίτη ανάγνωση των γεγονότων.
και αφού φύγουν οι κουκούλες από τα μυαλά (γεια σου Ηλία!) μπορεί να βρουν χρόνο πέρα από το παρόν τους για μια καλύτερη μνήμη και ιστορική προοπτική.
όμορφο κείμενο.. ευχαριστούμε
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:21 μμ
contralegem
Όσοι έχουν σπουδάσει νομική (οχι απλώς ασκουν νομικό επαγγελμα: ποσοι δικηγόροι δεν έχουν ιδέα απο νομική…) ξέρουν οτι ο μόνος τρόπος να υπάρξει μια κοινωνία είναι να κάνει τη Βια ΘΕΣΜΟ και να την ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙ.
Από τον καιρό του Hobbes και του Weber είναι ο μόνος τρόπος που γνωρίζουμε.
Και φυσικα η Βια (χρησιμοποιω πάντα τον ορο τεχνικά) δεν είναι απαραιτητο να είναι φυσική. Μαλιστα είναι κοινωνική ανωμαλια να είναι φυσική. Αυτη την ανωμαλία νομιζω πως ζουμε.
Και μιας και αναφερθηκα στο Weber αξιζει να θυμηθουμε τον κλασσικό ορισμο του για το κρατος:
“Staat ist diejenige menschliche Gemeinschaft, welcheinnerhalb eines bestimmten Gebietes das Monopol legitimer physischer Gewaltsamkeit für sich (mit Erfolg) beansprucht”
(Κράτος είναι εκείνη η ανθρώπινη κοινότητα, η οποία αξιώνει με επιτυχία το μονοπώλιο φυσικής βιας εντός μιας ορισμένης περιοχής”)
Στη βάση αυτου του κλασσικου ορισμού , η Ελλάδα χτες το βραδυ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΡΑΤΟΣ. Αυτό νομίζω είναι το σημαντικότερο απ’ ολα όσα συνέβησαν αυτές τις μέρες.
9 Δεκεμβρίου 2008 στο 10:23 μμ
Νοσφεράτος
o βεμπερ εγραψε επισης και για τυπους νομιμοποιησης..
και σε κανεναν απο αυτους δεν μπορουμε πια να ενταξουμε τον Καραμανλή.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 12:28 πμ
vloutis
ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ:
- Συμπλοκές 200 περίπου νεαρών με αστυνομικούς σε δρόμους των Τρικάλων.
- Νέα επεισόδια στους δρόμους γύρω από το Πολυτεχνείο. Επιθέσεις κουκουλοφόρων με μολότοφ και πέτρες.
- Συμπλοκές μεταξύ εμπόρων και κουκουλοφόρων στη Λάρισα. Διαδηλωτές έκαψαν το χριστουγεννιάτικο καράβι στην πλατεία Ταχυδρομείου.
- Πάνω από 150 συλλήψεις για πλιάτσικο και επεισόδια.
vloutis.wordpress.com
vloutis.blogspot.com
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:00 πμ
φθνκ
Δυστυχώς στην Πάτρα φασιστοειδή κυκλοφορούν και απειλούν όποιον μοιάζει με κουκουλοφόρο. Τα πράγματα φαύγουν από κάθε έλεγχο. Κάποιοι λένε πως θα κινηθούν προς τον καταυλησμό των μεταναστών τα φασιστοειδή.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:01 πμ
madrid
Ένας Εγγλέζος σχολιαστής νομίζω κατάλαβε καλύτερα από όλους την ουσία του ζητήματος:
The riots that have swept Greece for the past two days and look set to continue for the foreseeable future underline why the most important day in the national calendar is “Oxi” or “No” day.
“Oxi” day commemorates 28 October 1940, when Greek leader Ioannis Metaxas used that single word to reply to Mussolini’s ultimatum to allow Italy to invade Greece, propelling his nation into World War II.
When Greeks say no, they mean it in spades.
Rebellion is deeply embedded in the Greek psyche. The students and school children who are now laying siege to police stations and trying to bring down the government are undergoing a rite of passage.
They may be the iPod generation, but they are the inheritors of a tradition that goes back centuries, when nuns would rather hurl themselves to death from mountain convents than submit to the ravages of Greece’s Turkish Ottoman invaders.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7771628.stm
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:09 πμ
Νοσφεράτος
contralegem
Ανφεροντας τον Μαξ Βεμπερ μ’ εβαλες σε σκεψεις
ετσι καθησα κι ετοιμασα μια αναρτηση στα γρηγορα (προφανώς ελλιπεστατη
και μια Ασκηση ..)
Μαξ Βεμπερ: Έννοια και τύποι εξουσίας ,και μια Ασκηση για το τωρα…
http://nosferatos.blogspot.com/2008/12/blog-post_5836.html
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:13 πμ
contralegem
Παρέθεσα τον Weber θέλοντας να δείξω οτι οι προηγούμενες μέρες είχαν, κατα τη γνώμη μου, συντακτική σημασία για τη χώρα – με την έννοια οτι αφορούσαν τα ριζικά ερωτήματα που (πρέπει να) αντιμετωπίζει μια κοινωνία.
Το να περιφερόμαστε γύρω από το αυτονόητο (την οδύνη και την συντριβή για τον χαμό ενος παιδίου που δεν πρόλαβε να ξεκινήσει τη ζωή του) δείχνει μόνο τραγική ανεπάρκεια απέναντι στις στιγμές. – Και την απελπιστική ένδεια του ελληνικού δημόσιου χώρου, που κατα τη δική μου εμπειρία, δεν έχει ανάλογο σ΄ολόκληρη την Ευρώπη.
(Οσο για τους ιδεότυπους του Weber, προφανώς μια παράθεση τους δεν μπορεί να αποδώσει ούτε τη σημασία, ούτε το νόημα ενός έργου σαν το Politik als Beruf. Παντως ο ίδιος ο Weber διευκρινίζει οτι οι εν λόγω ιδεότυποι είναι αναλυτικά εργαλεία και πολύ σπάνια απαντώνται ως έχουν στην πραγματικοτητα).
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 5:54 πμ
Οι ταραχές για τη δολοφονία του 16χρονου στα social media (Non-Linear Complexity)
[...] κάλντα, Κάτοικος γυάλινου πύργου, inside a box, Αθήναιος, βλέμμα, kaltsovrako, Rec (on), away.gr, Ευριπίδης @ radiobubble, ανεμολογίτες, [...]
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:47 πμ
Νοσφεράτος
”Παντως ο ίδιος ο Weber διευκρινίζει οτι οι εν λόγω ιδεότυποι είναι αναλυτικά εργαλεία και πολύ σπάνια απαντώνται ως έχουν στην πραγματικοτητα).”
Προφανώς. Φυσικά και οι ιδεοτυποι δεν απαντωνται ως εχουν
αλλιως τι ιδεοτυποι θα ητο.;
Ομως η ασκηση απλής κοινωνιολογιας (στην οποια θα απαντουσε νομιζω κα ενας Δεκαπενταχρονος που δεν εχει ακουσει για Κοινωνιολογια και Βεμπερ )
παραμένει ..
Εχει καμμια -οποιουδηποτε τυπου Νομιμοποιηση ο Κωστας Καραμανλής (τζουνιορ);
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:12 μμ
Μαύρος Γάτος
Εξαιρετική ανάλυση.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:47 μμ
Belbo
ΝΤΡΟΠΗ, ΝΤΡΟΠΗ και πάλι ΝΤΡΟΠΗ,
Για τη βία που έχει κατακλήσει την κοινωνία μας, αλλά πάνω απ’ όλα για την κοινωνία μας που φαίνεται να την αποδέχεται χωρίς κανένα σχόλιο! Καίγονται Μουσεία, Θέατρα, ολόκληρα τμήματα της πόλης από μια μικρή μειοψηφία των Εξαρχίων και βλέπουμε ολόκληρα κομμάτια του πληθυσμού να μην μιλάνε, να δικαιολογούν μέσα από τα δόντια τους, σχεδόν να επικροτούν τη χειρότερη τύπου βία. Που πήγαν οι ευαισθησίες μας, που πήγε η δημοκρατία; Πως μπορούμε και ανεχόμαστε την κτηνώδη βία της χειρότερης μορφής και να ψάχνουμε δικαιολογίες; Χάσαμε τις αξίες μας, αυτό έγινε…
Και το χειρότερο: βλέπουμε τη νεολαία μας αντί να έχει για πρότυπο έναν Μακρυγιάννη, να μιμούνται τα χουλιγκάνια των Εξαρχίων, απογοήτευση…
Άλλα βέβαια μην ξεχνάμε ότι όλοι αυτοί είναι μια μειοψηφία και φυσικά δεν είναι ολόκληρη η νεολαία μας έτσι (αυτό έλειπε!). Υπάρχει η νεολαία που σπουδάζει, δουλεύει ερευνά και αυτή θα σηκώσει στους ώμους της τη χώρα και θα την πάει μπροστά!
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 4:09 μμ
Τα Εξάρχεια απλώνονται σε όλη τη χώρα « βλέμμα « Φιλελεύθερη λαλιά…
[...] via Τα Εξάρχεια απλώνονται σε όλη τη χώρα « βλέμμα. [...]
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 4:12 μμ
skoug
Πόσο αλήθεια κρύβουν τα λόγια του Ισοκράτη!
δε γνωρίζω αν ο Ε.Τ. που τα δημοσιεύει στην πρώτη του σελίδα κατάλαβε τι διάβασε. Τα λόγια όμως αποκαλύπτουν τη μεγάλη αλήθεια:
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ
ΔΙΟΤΙ ΚΑΤΕΧΡΑΣΘΗ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΟΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΜΑΘΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΘΑΔΕΙΑ ΩΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ,ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ,ΤΗΝ ΑΝΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΩΣ ΙΣΟΤΗΤΑΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ ΩΣ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ”
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ (436 π.Χ.-338 )
5ος & 4ος αιώνας: όταν πλέον το πολίτευμα της Αθήνας, μαθημένο να ζει στην τρυφή από την άντληση φόρων των «συμμάχων» παρακμασμένο και μη παραγωγικό, οδήγησε τους Αθηναίους στην Σικελική εκστρατεία (διάβαζε Σικελική αυτοκτονία) για να απαλλαγεί από ενοχλητικούς της αντιπολίτευσης, όταν η συκοφαντία των πολιτικών ανδρών σε βάρος πολιτών ήταν καθημερινό φαινόμενο, όταν οι “προσαγωγές” των ενοχλητικών και το σωκρατικό κώνειο ήταν στην ημερήσια διάταξη.
Κάθε ομοιότητα δεν είναι τυχαία!
(και οπωσδήποτε το παιδάκι που δολοφονήθηκε δεν τιμωρήθηκε για αναίδεια!)
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 5:42 μμ
sensualmonk
copy, paste, forward:
http://sensualmonk.blogspot.com/2008/12/blog-post_10.html
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 6:41 μμ
Νοσφεράτος
”Πως μπορούμε και ανεχόμαστε την κτηνώδη βία της χειρότερης μορφής και να ψάχνουμε δικαιολογίες; Χάσαμε τις αξίες μας, αυτό έγινε…”
η απολυτη Κτηνωδια πηγαζει ολες αυτές τις Μερες απο την Αστυνομια και το Παρακρατος …
– Που επιπλεον εγκληματουν Βομβαρδιζοντας Ολοκληρες Περιοχές με τονους Παραξενων Ουσιων
..Και μετα στελνουν κατι περιεργους τυπους ντυμενους Σαν νεαρους για να μαζευουν τους καλυκες ..
Ειναι εγκληματικό, Ειναι απανθρωπο.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 6:55 μμ
alekos
Η κ.Διαμαντοπούλου πυθεία ή …γνώστης σχεδίου ???
Δείτε το βίντεο που βρήκα στο politis-gr
Ας πούνε επιτέλους την αλήθεια.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ .!!!!!!
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 7:46 μμ
skoug
Το παιχνίδι το έχουμε ξαναδεί: Ήδη από τα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια, -πρώτος διδάξας ο θείος- τρομονόμοι, που προοιώνιζαν σφιχτή πολιτική, επιβάλλονταν μετά από κλιμάκωση ταραχών. Στόχος η συντηρητικοποίηση των πολιτών, η λωβοτόμηση των συνειδήσεων. Η προβοκάτσια και το παρακράτος στη φαρέτρα τους. Και το ΠΑΣΟΚ τουμπεκί ψιλοκομμένο, μπα και χάσει κανα ψιχουλάκι, το ΚΚΕ καλό παιδί, να πάρει κι ατό κανα συγκρατημένο αριστερό παλαιάς κοπής, και ηγέτης της Δεξιάς ο Καρατζαφέρης. Κι όλοι μαζί στη γωνία το Συνασπισμό… Σήμερα μόνος έλαμπε! Τα παιδιά του έλαμπαν! Αντε να δούμε πώς θα κρατήσει…
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:00 μμ
contralegem
Αν έλαμπε ο Συνασπισμός και ο Αλαβάνος, πρέπει να’ πεσε πολύ σκοτάδι στην πατρίδα!
Και νόμισα οτι τα χειρότερα πέρασαν…
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:41 μμ
Belbo
Φυσικά δεν υπάρχουν δικαιολογίες για την κτηνώδη φασιστική βία που βλέπουμε καθημερινά από τα χουλιγκάνια των Εξαρχίων (σε λίγο θα αρχίσουμε να δικαιολογούμε και τους “χρυσαυγήτες” ή τους γηπεδόβιους κι αυτοί για κάποιο λόγο τα σπάνε ρε παιδιά – τι άλλο θα ακούσουμε!). Δεν είναι ούτε αντίδραση στο γεγονός ούτε τίποτα, το κάνουν εδώ και δεκαετίες, ακριβώς τα ίδια. Άλλωστε στη μνήμη ενός νεκρού είναι προσβολή τέτοιου τύπου συμπεριφορά, το λιγότερο…
Απλά πλέον έχουν βρει υποστηρικτές και “πλάτες” στο πρόσωπο ενός κόμματος της αριστεράς που προσπαθεί να μαζέψει τους ψήφους 16χρονων, χαϊδεύοντας το “μαλακό τους υπογάστριο” λέγοντάς τους ότι αυτό που κάνουν είναι “ηρωϊσμός”, “επανάσταση” ότι “είναι δικαιολογημένη η οργή” και άλλα τέτοια τσιτάτα. Μόνο που ο φασισμός και η βία δεν είναι ποτέ δικαιολογημένη (αστείο ε: το ίδιο κόμμα “κόπτεται” για τα ανθρώπινα δικαιώματα)… φιλικά,
Υ.Γ. Παρεπιπτόντως το ΚΚΕ δίνει μαθήματα ήθους και αγώνα, με διαφορά η πιο σοβαρή παρουσία στο θέμα…
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:56 μμ
skoug
… Και βέβαια μη ξεχνάμε ότι η συντήρηση βρήκε πλάτες στο ιστορικό ΚΚΕ (παραπέμπω στην κα Πιπιλή και στο συντηρητικό τύπο που έκανε την καλύτερη μέχρι σήμερα προβολή της κας Παπαρήγα και του κόμματός της)
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:04 μμ
Νοσφεράτος
Αφιερωμενο στην Ηγεσια και τους….”συντροφους ” του ΚΚΕ
http://nosferatos.blogspot.com/2008/08/blog-post_7127.html
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:09 μμ
i
oute oti simera diadilosan exo apo ta grafeia tou siriza… pouthena pio ousiastika den eixate na pate?? ufa e ufa pou zeite??
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:13 μμ
contralegem
Κάθε ελάχιστα συνεπής μαρξιστής θα ένιωθε την πολιτική και ηθική υποχρέωση να σταθεί προς αυτός απέναντι στη τροπή που πήρε η βία τις τελευταίες μέρες.
Νομίζω οτι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εδώ και καιρό περάσει τα όρια της συνέπειας και κινείται πια με άνεση στο χώρο του φαιδρού. Η στάση των Αλαβάνου και ΣΙΑ απέναντι στην επανάσταση και το κίνημα ως έννοιες εξηγείται μαλλον καλύτερα πια με όρους κοινωνικής ψυχολογίας, παρά πολιτικής.
Ένας (ώρες-ώρες εμετικός) ηδονισμός απέναντι στην “οργή λαού” και μια γλοιώδης αποθέωση του νεανισμού που παραπέμπει τόσο-μα τόσο ευθέως στη Γερμανία του ‘36 -’40…
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:17 μμ
Αθήναιος
Πέρα από τον Λιακόπουλο και τους γραφικούς της κυβέρνησης, δεν ξέρω ποιος ισχυρίζεται στα σοβαρά ότι για τα επεισόδια ευθύνεται ο Σύριζα; Νομίζω πως αυτό έχει αρχίσει να το κυκλοφορούν κύκλοι του Σύριζα επιδιώκοντας τη θυματοποίηση.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:17 μμ
Αθήναιος
Και για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω ακούσει κανένα μέλος της κυβέρνησης να ισχυρίζεται κάτι τέτοιο. Δεν λέω ότι δεν έχει ειπωθεί απλά, λέω ότι εγώ δεν το έχω ακούσει.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:21 μμ
i
ta pe xtes to alekaki to kaimeno alla ti na peis an exeis kolisei kai de proxoras me tous kairous kataligeis pepaleiomenos kai xazos…
mono pou stenaxorieme gia kati anthropous san ton pappou mou pou agonistikan gia tis idees to kke kai xasane kai ti zoi gi aftous, kai tora exete ginei oi xeiroteroi, kollimenoi kai tromagmenoi mi sas xalasei i kremoula…
sas lipame
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:25 μμ
contralegem
Η πολιτική δεν κρίνεται σ’ αυτες τις περιπτώσεις μονο με σχέσεις αιτιατού: δεν αρκει να μην προκαλείς κατι…
Αρκεί το πως αντιμετωπίζεις.
Δες λ.χ την περίφημη απάντηση Αλαβάνου στην ερώτηση αν καταδικάζει: “Λετε να χαιρετίζουμε” (και που την επαναλαμβάνω μονο, νιώθω στομαχικες διαταραχές).
Λες και δεν ξερει και ένα παιδί δημοτικού (απο αυτα που παλιά πήγαιναν σχολείο) οτι απο το “δεν χαιρετίζω” ως το “καταδικάζω” η απόσταση είναι τεράστια… Το “αποδέχομαι” πχ είναι καπου στη μέση…
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:35 μμ
i
den katadikazei giati borei na dei pera apo to klouvaki kai na katalavei giati ena paidi vorei na ftasei se tetia seimia. thelei elaxistes gnoseis psihologias kai paidagogikis opos kai ligo anoixto mialo gia na katalavei kapoios oti o efivos pou adidra etsi einai giati ton exoun oloi grammeno vasika. den katadikazei giati xerei oti an oi neoi eixame mellon de tha ta kanane afta sta kala kathoumena, alla de xeretizei giati an exeis kati na kratitheis kai na se kanei anthropo sigoura de simfoneis me ti via.
p.s. an ena paidi me eidikes anages sou siberiferthei biaia esi kleistomiale tha to katadikaseis???
xipniste pia kai xekolate, analoneste se polemous me exthrous pou den iparxoun, kai xanete tin ousia, na ginei i ellada enas topos pou na thes na meneis, kai oxi na einai to orgio ton lamogion kai ton papadon.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:39 μμ
Αθήναιος
Αν είπε κάτι τέτοιο ο Αλαβανος τότε επιβεβαιώνετε την άποψή μου ότι αυτή η ντεμέκ κλάψα ξεκινάει μέσα από την ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχει και το΄αλλο. Όσοι το θέτουν έτσι για τα επεισόδια κατά βάθος τα θεωρούν καλά γιατί αν τα θεωρούσαν πραγματικά κακά, θα τα απέδιδαν στον νεοφιλελευθερισμό.
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:49 μμ
i
ax thee mou paratheto ta opla…
den vgenei akri apo papagalia 20!
bravo!
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:54 μμ
σωτηρης
κακομοιρη ΝΞ ποσο ιδιος εισαι με το πολιτικο σκυλολοϊ που ρημαζει τη χωρα μου αδιαντροπα χρονια τωρα και θελεις να μας πεισεις πως η ελλαδα ζει ωρες κοινωνικης εξεγερσης …. ποσο ιδιος με τον ηροστρατο τσιπρα και τον μακιαβελι αλαβανο κι οσους τους ακολουθουν δοξαζοντες χρονια τωρα την υποκουλτουρα και το σκουπιδαριο των εξαρχειων, δινοντας βημα στους Ξηρούς και τους άξερους, βγαζοντας ετσι το παντεσπανι τους, οπως το βγαζει και ο αναιδής γκέι λαζοπουλος βριζοντας την ιδιας συνομοταξιας ντενιση…. τα ειπε ολα η λινα πριν από 20 χρονια ακριβως για το σκανδαλο κοσκωτα ΑΡΧΗΓΟΙ ΚΑΙ ΡΑΣΑ ΠΛΑΚΩΘΗΚΑΝΕ ΣΤΗ ΜΑΣΑ ΚΙ ΕΧΩ ΕΡΘΕΙ ΣΤΟ ΑΜΗΝ. λιβανιζεις τα εξαρχεια και το πτωμα της αριστερας (σας) στην οποια εχετε υποθηκευσει τη χωρα μου μισον αιωνα τωρα χωρίς να εχεις το σθενος να πεις οτι ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΥ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ότι η ζωη δεν χαριζεται σε αριστεροχριστιανικούς ανυπαρκτους κοσμους και παραδεισους ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΚΤΑΤΑΙ με ιδρωτα κι οχι με βια, ”με τον οβολό του φύλλου της ελιάς” κι οχι με μολοτοφ κι οτι ζωή που δεν την κατακτάς καμιά δημοκρατία δεν εξουσιοδοτειται να σου την υπερασπίσει και οτι άξια γαρ ων επραξες θα πρεπει να απολαμβάνεις.. και θα ηθελα κι ενα σχολιο για τα εξαπλωμενα εξαρχεια στις χιονοδρομικες πιστες μετ ου πολυ καιρό απο τωρα… εκτός κι αν ειστε στο Ορος και προσπαθειτε να πεισετε τον Εφραιμ να μετανοησει !!!!
10 Δεκεμβρίου 2008 στο 11:02 μμ
i
na ziseis megale kai xronia polla!
megalos na gineis me aspra mallia
padou na skorpizeis ti gnosis to fos
kai oloi na lene tou stalin o gios!
paei ligo tragooudista xereis tora
….
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 12:04 πμ
Νοσφεράτος
και αυτή που οχι μόνο ανεχεται αλλά και προωθει τους Παρακρατικους , τους δολοφονους παιδιων , τους(δηθεν ) αγανακτισμενους πολιτες, την Χρυσαυγή, τις Γελοιες Συγκαλήψεις , τις παραιτησεις για το Θεαθηναι , το τσουβαλιασμα καθε διαμαρτυριας , πορειας και νεανικής αντιδρασης ως ”αναρχιας ” τον Βομβαρδισμό ολοκληρων περιοχών πολεων με Βρωμερα Χημικά των οποιων οι καλυκες μετά εξαφανιζονται ,
την απιστευτη και Θρασυτατη Βια μπροστα στα μαια μας πανω σε Πιαδια και Μετά την Δολοφονια , τα αισχη της σπιλωσης , της μνημης του παιδιου με τα Δηθεν περι ..κακής διαγωγής και ολες τις Αδιανοητες Χυδαιοτητες που ζουμε και που προερχονται απο την ”Μεγαλη Φιλελευθερη παραταξη”
Τι ειναι;
ε ;
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 12:31 πμ
contralegem
Αν μου επιτρέπεται πάντως ένα κάπως άσχετο σχόλιο τώρα που φαίνεται να ησύχασαν λίγο τα πράγματα:
Λόγω τον γεγονότων βρήκα για πρώτη φορά την ευκαιρία να περιηγηθώ κάπως συστηματικά στην ελληνική “blogοσφαιρα”…
Πραγματικά, και χωρίς καμμία παρεξήγηση, αυτό το πράγμα δεν το περίμενα:
Τόσες σελίδες και τόσοι server φορτωμένοι με όλη αυτή τη κοινοτυπία…(ή στη χειρότερη με καθαρή ηλιθιότητα…).
Συζητήσεις που ξεκινούν από το πουθενά και συνεχιζονται εκεί, διαγκωνισμοί ευφυολογημάτων και φτηνότατου λαϊκισμου, post επι post για πράγματα επι των οποίων ο εκάστοτε γράφων ούτε έχει ούτε θέλει να έχει καμμία ιδέα, απόλυτη σχεδόν απουσία συγκροτημένου διαλόγου…
Σελίδες γεμάτες αυτάρεσκη, αυτοϊκανοποιούμενη άγνοια…
Ανούσια (αν οχι και επικίνδυνη μερικές φορές) κατάληψη του δημόσιου χώρου…
Μπορεί κάνω λάθος, αλλά αν αυτή η εικόνα είναι αντιπροσωπευτική του τρόπου που γίνεται διάλογος στην Ελλάδα, ίσως μια απο τις αιτίες όλων αυτών που ζούμε να μην είναι πολύ μακρία…
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:22 πμ
Νοσφεράτος
Αν και ασχετο μετο παρον ποστ
contralegem λες
”Ανούσια (αν οχι και επικίνδυνη μερικές φορές) κατάληψη του δημόσιου χώρου”
Αυτό μου φαινεται πραγματικά πολύ ενδιαφερον .
Θεωρεις οτι Η μπλογκοσφαιρα ειναι ”Δημοσιος χωρος ”;
Στο λέω γιατί η ..Κυριαρχη αποψη ειναι οτι αποτελει (το Μπλογκ) καθαρά ..Ιδιωτικό χωρο
για την Μπλογκοσφαιρα δες και μια παλια μου αναρτηση ..και θαθελα και την αποψη σου ωστε να γινει διαλογος
http://nosferatos.blogspot.com/2008/07/blogs.html
Τωρα το ..επικινδυνη;Τι εννοεις ; Τι κατα την αποψη σου αποτελει ”επικινδυνη ”καταληψη δημοσιου χωρου” ;
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 7:24 πμ
skoug
Απορώ διαβάζοντας κάποια από τα σχόλια: τόσα πολλά ενοχλούν εκτός από τις δηλώσεις Κούγια και την υπερασπιστική γραμμή που χάραξε! Και τον αφήνουν ελεύθερο! Αυτός είναι η έκφραση, ανοιχτή κι ομολογημένη του “νεοσυντηρισμού” και πόσα μοντέλα και τρέντι δεν θα συμφωνήσουν μαζί του! είναι η έκφραση του “νεοφασισμού”, χωρίς ιδεολογία, παρά μόνο με “έρωτα” για τον εαυτό τους και μίσος για όλους τους άλλους! Το “Χάσκι των δικαστηρίων” ήρθε κι έδεσε με τον “Ράμπο των Εξαρχείων” και συμπληρώνει την εικόνα της σήψης του συστήματος αφού και δημόσιο βήμα έχει και τον ανέχεται το σύστημα να σπειλώνει τους κορυφαίους θεσμούς του!
Αυτοί είμαστε! Από αυτά πρέπει να ξεφύγουμε! Ο καθένας κάνει τις επιλογές του.
Καλημέρα σας
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 4:07 μμ
Νοσφεράτος
κ contralegem
οτανλετε για την Μπλογκοσφαιρα ”Ανούσια (αν οχι και επικίνδυνη μερικές φορές) κατάληψη του δημόσιου χώρου…
Μηπως τυχόν εννοειτε αυτήν εδώ την τουλαχιστον Ανατριχιαστική αναρτηση;
http://e-roosters.blogspot.com/2008/12/blog-post_10.html
και με την ευκαιρια ..μπραβο στον .Αθήναιο -που προπαθησε να συγκρατησεις καπως αυτους τους ..(ασε να μη πώ )
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 5:24 μμ
no frost
Μετά τον Λυκουρέζο λοιπόν που αθώωσε τον Mελίστα με τα γνωστά «νόμιμα» μέσα για την δολοφονία του επίσης 15χρονου Καλτεζά ( για να τον επιβραβεύσει η Ν.Δ μετά με το βουλευτιλίκι!) αναλαμβάνει τον νέο δολοφόνο ο Κούγιας. Ο δικηγόρος-νταής, γνωστός στο πανελλήνιο για τους τραμπουκισμούς του, που έδερνε την γυναίκα του η οποία την κοπάναγε στις ρούγες να την γλυτώσει με αίματα, που έδινε γροθιές και χαστούκια στα γήπεδα κι έτρωγε τακουνές από την Βατίδου όπως κλαψούριζε στα κανάλια. Αυτός λοιπόν ο επαναληπτικός τραμπούκος, που του στέρησε την άδεια ο δικηγορικός σύλλογος, θα προσπαθήσει να αθωώσει τον άλλο τραμπούκο δολοφόνο. Κι άρχισε ήδη τους φραστικούς τραμπουκισμούς, την λασπολογία και τα ψέματα για τον πιτσιρικά που πήγε να τον βγάλει και με «αποκλίνουσα συμπεριφορά»!!.. Ο ψυχανώμαλος!
Δεν ξέρω πόσο τιμωρείται σήμερα η ασέβεια νεκρών που στην αρχαιότητα θεωρείτο έγκλημα (θυμηθείτε μόνο την Αντιγόνη του Σοφοκλή) αλλά το να διαπράττει αυτό το έγκλημα σήμερα ένα εξωνημένο άτομο σαν τον Κούγια είναι εμπρηστικό και πρέπει να τελειώνουμε με κάτι τέτοιους. Υπάρχει όμως και το ακόλουθο ερώτημα: Πώς ένας υποτίθεται πάμφτωχος ειδικός φρουρός με 3 παιδιά που ανήκει όπως λένε στην γενιά των 700 ευρώ πληρώνει τον Κούγια που έχει τις υψηλότερες ταρίφες; Ποιος θα πληρώσει τα λεφτά;
Άλλο ερώτημα. Γιατί ενώ υπάρχουν τόσοι αυτόπτες μάρτυρες που περιγράφουν την στόχευση στο στήθος και την εν ψυχρώ δολοφονία οι μπάτσοι συνεχίζουν να μιλάνε για εξοστρακισμό της σφαίρας; Μήπως έχουν ήδη παραποιήσει το αποθηκευμένο βλήμα ήδη; Ο κόσμος δεν τρώει κουτόχορτο εξ ού και το σύνθημα που διάβασα σε ένα μπλόγκ: Κούγια πες αλεύρι, μια εξοστρακισμένη σφαίρα σε γυρεύει..
Και κάτι άλλο πολύ βασικό. Σύμφωνα με την Αρχή των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που υπογράφηκε στο Ελσίνκι η πολιτική ευθύνη στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι Αυτονόητη δεν χρειάζεται απόδειξη και το ότι δεν παραιτήθηκε ή δεν παύθηκε ο αρμόδιος υπουργός δημιουργεί θέμα διατάραξης της Δημοκρατίας , κάτι δηλαδή σαν ντεμί-χούντα όπως παρουσιάζουν και τα διεθνή ΜΜΕ για την Ελλάδα.
Η δε πολιτική ευθύνη αυξάνεται περαιτέρω διότι οι εν λόγω ειδικοί φρουροί είχαν τρίμηνη μόλις εκπαίδευση, προορίζονταν για φύλαξη κτιρίων και ήταν αναρμόδιοι για αυτό που έκαναν καθώς ούτε την δίχρονη εκπαίδευση ενός αστυνομικού είχαν, ούτε ψυχολογικά τέστ είχαν περάσει και κανονικά δεν έπρεπε καν να ανήκουν στο αστυνομικό Σώμα όπου τους έβαλε πρόσφατα ο Παυλόπουλος με φωτογραφική νομοθετική ρύθμιση. Έτσι ξαφνικά αυτοί οι γαλάζιοι –προφανώς- νταήδες εν μια νυκτί εξισώθηκαν με τους αστυνομικούς που κάνουν 2 χρόνια σπουδές μετά από διαγωνισμό και με τους αξιωματικούς που κάνουν 4 χρόνια σπουδές!
Όταν λοιπόν ξεβράζονται στις διαδηλώσεις άσχετοι και επικίνδυνοι με πιστόλια να ρίχνουν στο ψαχνό ή ρίχνουν 15 πιστολιές για εκφοβισμό και μετά δηλώνουν και πάλι ψέματα ότι έριξαν μόνο μία έξω από την κηδεία του παιδιού ποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη; Εγώ ή εσύ; Όσο δεν αναλαμβάνεται καμιά πολιτική ευθύνη, όσο υπάρχει ατιμωρησία έχουμε να κάνουμε όχι με κράτος αλλά με ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ κι αυτό πρέπει να το κατανοήσουμε γιατί είναι σοβαρό.
Όσο για τις κατηγορίες περί υπόθαλψης των κουκουλοφόρων από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ασχοληθώ φυσικά με αστειότητες.. Και θα σύστηνα στον ασπρομάλλη χουλιγκάνο Πρετεντέρη που χτες την έπεσε σαν ύαινα στον Αλαβάνο να πάει να ξαναδεί το βιντεάκι όπου ρίχνει μπουκάλια στο γήπεδο πριν ουρλιάξει ξανά για τα 16χρονα θερμοκέφαλα πιτσιρίκια που σπάνε βιτρίνες.
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 6:20 μμ
Νοσφεράτος
Μπα ..Ο Πρετεντερης ΉΤΑΝ ΠΟΥ την επεσε στον Αλαβάνο ;..(δεν βλεπω τηλεοραση )
Ο Πρετεντερης;
Χριστε και κύριε…
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 7:49 μμ
contralegem
@ Νοσφεράτο: το link που παραθέσατε θα μπορύσε όντως να είναι μια καλή αρχή για το επικίνδυνο του (διαδικτυακού) λόγου. Το θέμα δημοσιότητας – ιδωτικότητας της blogoσφαιρας είναι οντως μεγάλο και πράγματι αξίζει τον δικό του χώρο (και χρόνο…).
Ο Κούγιας κάθε φορά αποδεικνυει οτι τα όρια της γελοιότητας είναι πολύ μικρά για να τον χωρέσουν. Η ανεκδίηγητη αυτή περίπτωση δικηγόρου έχει πάψει να συγκαταλέγεται στο νομικό κόσμο εδώ και καιρό.
Το δευτερο μεγαλύτερο λάθος του αστυνόμου (μετά τον πυροβολισμό) ήταν που δέχτηκε την πρότασή του (του Κούγια) να τον τον υπερασπίσει (φυσικά δεν πρόκειται να λάβει χρηματική αμοιβή – η εντολή είναι κατα 99.99% άμισθη). Οι συνέπειες για τον ίδιο θα είναι τρομακτικές.
@ no frost : Απο τη μία αναλύεις την έννοια της πολιτικής ευθύνης και απο την άλλη κρινεις τον ΣΥΡΙΖΑ με όρους ποινικούς.
Βρίσκεις οτι η κυβέρνηση έχει πολιτική ευθύνη παρότι (προφανώς) δεν έδωσε η ίδια εντολή για τον πυροβολισμό, αλλα απο την άλλη λες οτι αφου ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ΥΠΟΘΑΛΠΤΕΙ τους κουκουλοφόρους δεν έχει καμμία ευθύνη.
Η πολιτική ευθύνη υπαρχει γιατι ειναι ξεχωριστη από την ποινική: Κανεις δεν υποστηρίζει οτι οι μολοτωφ γίνονται στα γραφεία της Κουμουνδούρου. Ο Αλαβάνος όμως φερει ευθυνη για αυτά που λεει. Και για αυτά που δεν λεει. Και οταν χρησιμοποιει γελοίες υπεκφυγές επιπέδου 15χρονου (Λέτε να χαιρετίζουμε;) θα κριθεί. Πολιτικά.
Σχολία για την περίπτωση Πρετεντέρη περιτευουν. Αν υπάρχουν επιχειρήματα εναντίον της ελευθερίας του λόγου, αυτός είναι το ζωντανό.
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:04 μμ
contralegem
Διαβάζω τώρα στην “Καθημερινή” : “Μαθητές πολιορκούν αστυνομικά τμήματα” http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_11/12/2008_259905
Αυτή η εμπλοκή παιδιών 15-16 χρονών με τη πολιτική βία, πραγματικά μου θυμίζει γερμανικό εθνικοσοσιαλισμό. Όπως και η φράση του συν-αρχηγού Τσιπρα: “αγωνας στα σχολεία”.
Και αν πριν αναγνώρισα στον ΣΥΡΙΖΑ γελοιότητα και πολιτική ευθυνη, τώρα το πολιτικό παιγνίδι που παιζει, αρχίζει να μου φαινεται τρομακτικά επικίνδυνο.
Αλλά θα μου πεις, σε ποια άλλη πολιτισμένη χώρα θα στήριζαν πολίτες την ελπίδα για ανανέωση σε τύπους σαν τον Τσίπρα…
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:05 μμ
no frost
TON ΣΚΟΤΩΣΕ Ο ΘΕΟΣ! Αυτό υποστήριξε ο Κούγιας! Το αποτέλεσμα αυτό -είπε-το επέφερε λέει ο Θεός!
Ήμαρτον Παναγία μου! Του λείπει η Βατίδου σαν τρελού τόχασε τελείως!
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:26 μμ
no frost
@contralegem
Aπερίφραστες και κατηγορηματικές δηλώσεις κατά της χρήσης βίας έγιναν και σήμερα απο τον Αλαβάνο απο το κοινοβούλιο αλλά κάποιοι το παίζουν κουφοί φαίνεται. Το ίδιο δήλωσε κι ο Μπαλάφας σήμερα στην τηλεόραση προσθέτοντας ότι όχι απλώς διαφωνεί ο ΣΥΡΙΖΑ με αυτά αλλά ακόμα και στην περίοδο της δικτατορίας ο χώρος αυτός διαφωνούσε με την χρήση βίας παρόλη την κατανόηση που δείξανε τότε στις ενέργειες Παναγούλη.
Ο Αλαβάνος μάλιστα είπε οτι δεν λύνουν με τις πέτρες τα προβλήματα τους οι μαθητές. Οπότε ας σταματήσει επιτέλους η λασπολογία και η προβοκάτσια που βολεύει κάποιους πορωμένους εγκεφάλους που δεν βλέπουν την πραγματική αιτία αυτής της εξέγερσης και κλείνουν τα μάτια στην πραγματικότητα. Απο τα 40.000 άτομα της περασμένης ειρηνικής πορείας δεν θα διαλέξουμε τις σπασμένες βιτρίνες απο κάποιους για να εστιάσουμε αν και καταλαβαίνουμε την ψυχολογική τους κατάσταση. Δεν είμαστε ούφο στην Ελλάδα ζούμε.Και δεν έχουμε ευθύνη για αυτό. Είναι ανόητο να το πιστεύει κανείς. Ούτε φυσικά υποκινούνται οι μαθητές να ρίχνουν πέτρες.Ούτε οι μαθητές είναι οργανωμένοι.
Και ναι πρόκειται για κοινωνική εξέγερση. Το ίδιο υποστηρίζει μέχρι κι η Λιμπερασιόν. Τώρα αν εσείς διαλέγετε για πληροφόρηση τον Καραιβάζ, υπεύθυνο γραφείου τύπου του Βουλγαράκη που το παίζει “αντικειμενικός” δημοσιογράφος ενώ πιθανότατα τα έχει πάρει όπως υποστηρίζει κάποιο γνωστό μπλόγκ τότε Καλά Χριστούγεννα.
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:45 μμ
contralegem
@no frost Καθώς δεν ζω στην Ελλαδα την περιοδο αυτη, δεν είναι δυνατό να έχω υποψη μου καθε δηλωση Αλαβνου και Τσιπρα. Όμολογω πως είχα μεινει με τις γελοιοτητες τυπου “λετε να τις χαιρετιζουμε;” και ¨αγωνας στα σχολεια¨. Αν, όπως λες, ο Αλ. καταδικασε “απεριφραστα και κατηγορηματικα” τη βια το βρισκω θετικο.
Αν με ρωτας αν αυτη ήταν η διαχρονικη θεση τπου Συριζα, απαντω κατηγορηματικά οχι: ως πολίτη ποτέ δεν με είχε πείσει οτι καταδικάζει τη βία. Αν το εκανε τωρα ειλικρινα χαιρομαι : ποτε ειναι αργα για λογική. Και παντως η πολιτικη ευθυνη δεν ειναι περιστασιακη – ευθυνη μπορει να εχεις και γι΄αυτα που ειπες προχτες.
Τους χαρακτηρισμους περι λασπολογιας και “πορωμενων εγκεφαλων” που δεν βλεπουν την “πραγματικη αιτια της εξεγερσης” (οπως προφανως εσυ) τους αφηνω ως εχουν. Παντα εβρισκα αυτου του τυπου τα σχολια πολύ βαρετά για να αξίζουν απαντηση.
Το αν προκειται για εξεγερση προφανως δεν το αποφασιζει ούτε η Liberation ουτε η Κουμουνδουρου. Θα κριθεί απο το χρονο και τα γεγονοτα. Η προσωπικη μου άποψη είναι πως δεν είναι. Και φυσικά έχω λόγους για να το πιστευω αυτό.
Το να λες στους μαθητες “αγωνας στα σχολεια” και να τους αντιμετωπιζεις με γλειώδη προστατευτισμό οπως ο Συριζα εγω το λεω (τουλαχιστον) στήριξη σε ότι (παρανομο, ακραιο) κανουν. Και επαναλαμβανω οτι ως χτες η σταση του Συριζα διαχρονικα απεναντι στη νεολαια είναι απολυτως αναλογη με αυτη του γερμανικου εθνικοσοσιαλισμου (εννοειται δεν λεω οτι ο Συριζα έχει την ιδια ιδεολογία, στη σταση απεναντι στους νεους αναφερομαι).
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:55 μμ
contralegem
@no frost
και όταν λες “Δεν είμαστε ούφο στην Ελλάδα ζούμε”. Εννοείς οτι παρόλο που ζείτε στην Ελλάδα δεν ειστε ούφο, ή επειδή ζείτε στην Ελλάδα δεν ειστε ούφο;
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:37 μμ
no frost
Θα σου απαντήσω στο τελευταίο με ένα ερώτημα του Αλέξη Τσίπρα σήμερα: “Είναι δυνατόν να αντιμετωπίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ ως το πολιτικό τμήμα μιάς ένοπλης οργάνωσης;”
Εδώ η Ελλάδα αγαπητέ μου -μιάς και ζείς στο εξωτερικό- είναι μετά την Ιταλία η δεύτερη πλέον υπερχρεωμένη χώρα στην Ευρώπη, ο βασικός μισθός στην Ελλάδα είναι ο μισός απο τους ευρωπαίκούς, οι περισσότεροι φίλοι μας υποφέρουν εργασιακά, οι γονείς μας δεν τα βγάζουν πέρα με την σύνταξη, βαρεθήκαμε να βλέπουμε ατιμώρητα σκάνδαλα με εκατομύρια ευρώ στην τηλεόραση. Μια τηλεόραση που ξεχειλίζει απο υποκουλτούρα, χυδαιότητα και τηλεπορνίδια που καμιά φορά καταλήγουν και “εκπομπούχες” σύζυγοι καναλαρχών που βραβεύονται και για φιλανθρωπικό έργο! Και με χρυσοπληρωμένους δημοσιογράφους-εκπροσώπους κομμάτων συχνά πληρωμένους με μαύρο χρήμα απο ύποπτους κύκλους συγκάλυψης σκανδάλων και δικηγόρους υπερασπιστές δολοφόνων σαν τον Λυκουρέζων που παρουσιάζονται ατσαλάκωτοι στα πάνελ.Η υποκρισία και η αναξιοκρατία στο μεγαλείο της.Η κατάσταση είναι εμετική.
Όποιος λοιπον θέλει να λύσει το αίνιγμα για αυτην την ανάφλεξη των νέων και δεν την βρίσκει ή δεν θεωρεί ότι πρόκειται περί εξέγερσης έ τότε ναι δεν ζεί στην Ελλάδα και δικαιολογείται!
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 9:51 μμ
contralegem
Δεν θεωρώ το παραπάνω σχόλιο απάντηση στα ερωτήματά μου. Είναι θέση-μανιφέστο και ως τέτοια σεβαστή, αλλά οχι απάντηση.
Επιπλέον, αν όλα όσα έγραψα εδώ αυτές τις μέρες δείχνουν ανθρωπο που μιλαει χωρίς να ξέρει την ελληνική πραγματικότητα, πρέπει να ανησυχώ πολύ για τον χρόνο μου που πήγε χαμένος…
Και αλήθεια ποιος είπε πότε ο Συριζα είναι το “πολιτικό τμήμα μιάς ένοπλης οργάνωσης”. Γιατι επιμένεις οτι η πολιτική ευθύνη εξαντλείται στην οργανική σχέση; Με το ίδιο σκεπτικό μπορω να ρωτησω “Είναι δυνατόν να αντιμετωπίζεται η κυβέρνηση της Ελλάδας ως λατινοαμερικάνικη χουντα που δινει εντολες δολοφονίας;” Αν η απάντηση είναι οχι, θα σημαινει αυτό οτι η κυβέρνηση δεν έχει πολιτικη ευθύνη;
Σημειολογικά πάντως μου κανει εντύπωση που στις αντιστοιχες ερωτήσεις, Αλ. και Τσιπρας απαντουν πολύ συχνά με ερωτήσεις… – Και μια σχετική ειλικρινή παράκληση : μπορείς να μας μεταφέρεις τις σημερινές, απερίφραστα καταδικάστικες για τη βία δηλωσεις Αλαβάνου; – με ενδιαφέρουν για τους ίδιους -σημειολογικους- λόγους…
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 10:42 μμ
Νοσφεράτος
contralegem:ΛΕΤΕΑ”Αυτή η εμπλοκή παιδιών 15-16 χρονών με τη πολιτική βία, πραγματικά μου θυμίζει γερμανικό εθνικοσοσιαλισμό”
Αντιλαμβανομαι απο τον τροπο που γραφετε οτι εισθε ενας αξιοπρεπής και μορφωμένος ανθρωπος ..
Και σας ζητώ να αντιληφθειτε κι εσεις την ειρωνια των οσων γραφετε ….
Σ’ αυτήν την συγκεκριμμεη περιπτωση οτι Μοιάζει (δεν λένε οτι ειναι ταυτοσημο αλλά Μοιάζει ) με τον εθνικοσοσιαλισμό Βρισκεται απο την Πλευρά Που προκαλεσε τους Μαθητες .
α) Σκοτωνοντας εν Ψυχρώ και απανθρωπα εναν Συμμαθητη τους
β) Χρησιμοποιωντας το οπλο που του εμπιστευτηκε η πολιτεια αλλά με εναν τροπο που δειχνει μια Ψυχοδομή κοντινη στον εθνικσοσιαλισμό : Κομπλεξ,περισση μαγκια , κλπ
γ)Ο Γελοιος και απανθρωπος τροπος της προσπαθειας συγκαλυυψης
δ) Ο Φασιστοειδής τροπος με τον οποιο η φαια Προπαγάναδα και στο διαδικτυο και προφορικά προσπαθησε να αμαυρώσει το Δολοφονημένο παιδι ”Τι γυρευε εκει ” που ειναι η μανα του ηταν πλουσιοπαιδο καιαλλα τετοια Προστυχα φασιστικά
ε) Ο Εγκληματικός τροπος που βομβαρδιστηκαν οι Πολεις μας και Οι μαθητες- φοιτητες απο Τονους αγνωστης συστασης χημικών των οποιων οι καλυκες εξαφανιστηκαν
στ) Οι Εγληματικές ενεργειες των σωματων ασφαλειας : Απιστευτοι Ξυλοδαρμοι μπροστα στις καμερες
και παμπολλα αλλα
……………………
τα παιδια αυτά ειδαν ενα συμμαθητη νβα δολοφονειται εν Ψυχρώ . Μια κυβερνησ να τους κοροιδευει Προκλητικά . Εναν Πρωθυπουργό να τους Κοιτά Με Εντελώς Αδειο Βλεμμα . Ενα υπουργό να διασκεδαζει στα μπουζουκια την επομενη της δλοφονίας .. Παραιτησεις Κοροιδια , Τον Κουγια . Την φασιστική Κτηνωδη Βια …
Αυτοι ειναι οι Εθνικοσοσιαλιστες; Τα παιδια ;
κυριε contralegem;
11 Δεκεμβρίου 2008 στο 11:26 μμ
no frost
@contralegem
Μεταφέρω αυτό που μου ζητήσατε, την σημερινή παρέμβαση Αλαβάνου στην Βουλή, αυτούσια.
“Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ αγωνιζόμαστε ενάντια στις αδικίες και την αναλγησία του συστήματος. Δεν αγωνιζόμαστε ενάντια σε βιτρίνες, ενάντια σε αυτοκίνητα, ενάντια στην περιουσία συμπολιτών μας και ενάντια στα κτίρια τα δημόσια τα οποία υπερασπιζόμαστε ως συλλογική περιουσία.
Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι απέναντι στη βία.
Πρέπει όμως αυτή η Βουλή κι αυτή η κυβέρνηση να καταλάβει την οργή της νέας γενιάς. Να καταλάβει αυτούς τους χιλιάδες, χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα μαθητές και μαθήτριες οι οποίοι εκφράζουν έναν μεγάλο θυμό για την απώλεια του συμμαθητή τους αλλά και για όλη αυτή την καταπίεση την οποία βιώνει η νέα γενιά.
Και κ. Υπουργέ φοβάμαι ότι η κυβέρνηση φοράει την κουκούλα αξιών οι οποίες δεν υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας. Ποιες αξίες; Αξίες στο χώρο της πολιτικής; Να μιλήσουμε για το Βατοπέδιο; Της διακυβέρνησης; Αξίες στο χώρο της αστυνομίας; Όταν βλέπουμε αυτή την ακραία βία που φτάνει μέχρι τη δολοφονία; Αξίες στην εκκλησία; Όταν βλέπουμε ότι έχει γίνει επιχείρηση real estate;.. Ας καταλάβουμε την οργή της νεολαίας. Ας καταλάβουμε ότι έχουμε ένα κοινωνικό φαινόμενο. Κι ας ανταποκριθούμε.
Οι ερωτήσεις μου προς εσάς κ. Υπουργέ..
Είναι δυνατόν, μετά από ένα τέτοιο γεγονός να έχουμε ευθύνες τριών ανθρώπων; Των δύο, οι οποίοι έχουν διαπράξει και βαρύτατο ποινικό αδίκημα, και του διοικητή του Τμήματός τους; Είναι δυνατόν; Συγκλονίζεται όλη η χώρα μας. Έχει γραφτεί και γράφεται στην ιστορία αυτό που έγινε κι αυτές οι μέρες που ζούμε. Είναι δυνατόν; Είναι δυνατόν να περιοριστούμε σε μια παραίτηση που υποβάλλατε εσείς ή ο αρμόδιος υφυπουργός και μέσα σε δευτερόλεπτα δεν έγινε δεκτή από τον Πρωθυπουργό;
Εμείς ζητήσαμε, πιστεύουμε ότι οι ευθύνες είναι στον Πρωθυπουργό -εκεί αγγίζουν τελικά- ο οποίος έχει την εποπτεία της συνολικής πολιτικής κι ότι αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να μείνει. Και δεν έχει πια και το ηθικό δικαίωμα, αν θέλετε, και τη νομιμοποίηση από την κοινωνία και από το πιο δυνατό τμήμα της που είναι η νεολαία.
Ευθύνες. Απαντήστε μου. Ευθύνες. Ο διοικητής του Τμήματος μόνο.; Θέλω απάντηση κ. Υπουργέ.
Δεύτερον. Τι περιμένει το Υπουργείο απ΄ αυτή την αστυνομία που έχει φτιάξει; Είπατε για τις αρχές κ.λπ. που διέπουν τη λειτουργία της αστυνομίας. Έχω εδώ την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων μετά απ΄ αυτό το τραγικό γεγονός. Και ζητάει από την κυβέρνηση, όχι να αλλάξει πολιτική, όχι να ξαναδεί τα πράγματα, ζητάει να απολογηθεί γιατί δεν ενδιαφέρθηκε για την αλλαγή νοοτροπίας και αντιλήψεων και την εμπέδωση αστυνομικής συνείδησης με σεβασμό στα ατομικά δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών, κεντρικό αίτημα στο 18ο συνέδριο πέρυσι τον Δεκέμβριο.
Θα την καταθέσω στα πρακτικά. Ναι, εμείς του ΣΥΡΙΖΑ καταθέτουμε στα πρακτικά τη δήλωση, την τοποθέτηση της ΠΟΑΣΥ πάνω σ΄ αυτό το ζήτημα.
Ρωτάω τι περιμένετε εσείς; Τι περιμένετε απ αυτή την εκπαίδευση; Από τους αστυνομικούς που τους έχετε στη Θήβα. Μέσα σε στρατόπεδα τους εκπαιδεύετε. Από ειδικούς φρουρούς τους οποίους τους παίρνετε με ένα δίμηνο εκπαίδευσης. Από τους ανθρώπους που τους κρατάτε μέσα στις κλούβες. Από ανθρώπους που δεν συζητάνε με ψυχολόγους, δεν συζητάνε με κοινωνιολόγους, δεν συζητάνε με δημοσιογράφους. Δεν μαθαίνουν να αγαπούν την κοινωνία. Ίσα-ίσα να την βλέπουν ψως ο εχθρός-λαός.
Πότε θα αλλάξουν αυτά; Πότε θα γίνει μια τομή τέτοια και μια αναδιοργάνωση της αστυνομίας Γιατί να περιφέρονται στις γειτονιές με όπλα; Γιατί δεν αξιοποιούμε πρότυπα άλλα όπως το βρετανικό πρότυπο, το οποίο έχει ισχύσει, να μην γυρίζει με το όπλο ώστε να μην μπαίνει στην εύκολη λύση ο καθένας οποιαδήποτε στιγμή να αφαιρεί τη ζωή του άλλου.
Το τρίτο Γιατί δεν προχωρείτε σε διακομματική επιτροπή; Σε διακομματική επιτροπή για να δούμε το θέμα της αστυνομίας. Τίθεται πια από παντού. Τίθεται εκ των πραγμάτων. Το έχουν ζητήσει οι πάντες. Για μια αναδιοργάνωση της αστυνομίας και αν θέλετε αυτή η κινητοποίηση η οποία γίνεται, η οποία παίρνει και ακραίες μορφές -όλοι το καταλαβαίνουμε αυτό- κάπου να οδηγήσει. Πέστε στη νεολαία, σας ακούμε. Σας ακούμε… Δεν θέλουμε την αστυνομία πια που σκότωσε τον 16χρονο. Θα το συζητήσουμε και μαζί σας. Και με τους εκπροσώπους της νεολαίας και με τις οργανώσεις νεολαίας. Και με όλους Γιατί δεν το κάνετε αυτό;
Διακομματική επιτροπή για την αναδιοργάνωση της δημοκρατικής Αστυνομίας.
Και τελευταίο ερώτημα. κ. Υπουργέ δεν μπορώ να καταλάβω -και θέλω μια απάντηση- πώς μπορείτε να συνδέετε σήμερα, εσείς προσωπικά, τον ρόλο του ελέγχοντος και του ελεγχόμενου, κατά κάποιον τρόπο. Πώς γίνεται σήμερα, όταν τα θέματα της δημόσιας τάξης είναι κάτω από την κριτική όλης της κοινωνίας, του Τύπου, των πάντων, να είναι ταυτοχρόνως Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Υπουργός Επικοινωνίας το ίδιο πρόσωπο.
Και το λέω αυτό, διότι έχουμε μια πικρή πείρα. Διότι βλέπουμε τους βουλευτές της Ν.Δ. να περιφέρονται στα κανάλια και τη Ν.Δ., μαζί με το ΚΚΕ και το ΛΑΟΣ, να έχει μια κοινή στάση, όπου προσπαθεί να αποδώσει τις ευθύνες για ένα κοινωνικό φαινόμενο στο ΣΥΡΙΖΑ.
Οφείλετε μια απάντηση σ΄ αυτό. Οφείλετε μια απάντηση. Δεν μπορείτε να είστε και Υπουργός Δημόσιας Τάξης και Υπουργός Ενημέρωσης και ναν έχετε τα non paper και τις συνεργασίες και να στρέφεστε στις δυνάμεις που προσπαθούν να κατανοήσουν, να ζητήσουν συγνώμη, να κατανοήσουν τη νεολαία και να την στηρίξουν.»
12 Δεκεμβρίου 2008 στο 1:22 πμ
contralegem
@ Νοσφεράτο: Ποτέ δεν είπα οτι τα παιδιά ή ακόμα και αυτοί που τα παρακινούν προσπαθούν να επιβάλλουν φασιστικές ιδέες. Αυτοί είναι αφορισμοί που δεν με αφορούν και προσπαθώ να τους αποφύγω.
Η παρακίνηση όμως 15χρονων να μπουν στην πολιτική είναι άθλημα στο οποίο διέπρεψε ο γερμανικός εθνικοσοσιαλισμός. Εκεί οι έφηβοι αναγνωρίζονταν αυτοδίκαια ως η ελπίδα της άρειας φυλής και τους δίνονταν μια ευρεία ευχέρεια να κάνουν πολιτική”. Και ως που έφτανε η απύθμενη βία που ασκησαν αυτά τα παιδιά των 15 χρόνων είναι καλα γραμμένο στα βιβλια ιστορίας…
Ο νόμος αρνείται να αναγνωρίσει οτι ένα παιδι 15-16 χρονων έχει την ίδια ευθύνη με έναν ενηλικα. Αρνειται να τον κρίνει με τα ίδια κριτήρια ακομα κι οταν παραβαίνει τον νόμο.
Υπάρχει κάποιος λόγος γι αυτό: γιατι ο 15χρονος δεν είναι ικανός για όλες τις αποφάσεις. Το να τον παρακινείς να αγωνιστεί για κατι για το οποιο δεν έχει την ικανότητα να αποφασίσει είναι πολιτικά και ηθικά απαράδεκτο.
Αυτό εννουσα με την παραπάνω φραση μου, και ελπίζω τωρα να το έκανα πιο καθαρο.
Το τι είναι ο αστυνόμος από την άλλη θα έπρεπε να είναι κανονικά θέμα ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ. Αυτό προσπάθησα να εξηγήσω αυτές της μέρες.
@no frost
Ευχαριστώ για το απόσπασμα. Δεν το γνωριζα. Κρατάω περισσότερο τη φράση “δεν αγωνιζόμαστε ενάντια στα κτίρια τα δημόσια τα οποία υπερασπιζόμαστε ως συλλογική περιουσία”. Τη θεωρω ένα καλό βήμα. Επαναλαμβανω ομως οτι η πολιτικη ευθήνη είναι διαρκής. Καθένας φέρει την ευθύνη όλων των λόγων και των πραξεων του.
12 Δεκεμβρίου 2008 στο 2:56 πμ
no frost
@ contralegem
Απο οτι κατάλαβα είστε νομικός. Μπορείτε να μου πείτε κάτι;
Όταν υπάρχουν μεθοδεύσεις προσλήψεων ημετέρων απο κυβερνητικό κόμμα, και με διάφορες αυθαιρεσίες κατατάσσονται ειδικοί φρουροί στην αστυνομία εξισωνόμενοι-προφανώς άδικα- με τους πολλαπλάσια εκπαιδευόμενους συναδέλφους τους, όταν αποστέλλονται να δράσουν για άλλες αρμοδιότητες απο τις οποίες προορίζονταν και είχαν εκπαιδευτεί και φτάνουν μέχρι και στην αφαίρεση ζωής, αυτό δεν ενέχει πολιτική ευθύνη;
Δηλαδή το ρουσφέτι +την αναποτελεσματικότητα+την παραβατικότητα+προηγούμενα περιστατικά αστυνομικής βίας +παράνομα χημικά και παράνομες πλαστικές σφαίρες δεν συνιστουν πολιτική ευθύνη;
Κατα την γνώμη σας μόνο αν ήταν καθοδηγούμενη δολοφονία απο το κράτος θα υπήρχε πολιτική ευθύνη;
12 Δεκεμβρίου 2008 στο 6:16 μμ
Νοσφεράτος
Κυριε contralegem λέτε
”Η παρακίνηση όμως 15χρονων να μπουν στην πολιτική είναι άθλημα στο οποίο διέπρεψε ο γερμανικός εθνικοσοσιαλισμός”
Σε αυτό εχετε δικιο .. Αυτο συνεβαινε Τοτε.
Για σκεφτειτε ομως τι συμβαινει τα τελευταια 20 χρονια . Ιδιως τα τελευταια..
Εκεινο που δειχνουν πασιφανώς τα γεγονοτα ειναι Οτι :
Ουτε το Πασοκ καταφερε ναεπηρεασει τηννεολαια – διδιως την γενια των 15
ουτε η Κνε
Ουτε φυσικά ο Συριζα (του οποιου οι Επιδοσεις στο αθλημα Φτιαξε τμημα Νεολαιας ειναι Μηδαμινές ..)
Ακομα ουτε και η Ν. Δ η οποια για παραπολλά χρονια ειχε αναδειχτειΠρωταθλητρια στο Αθλημα
”’ παρακίνησης όμως 15χρονων να μπουν στην πολιτική ” (με την χυδαιοτερη εννοια της πολιτικής ομως -Με την ΜΑΚΙ , με τα θλιβερά παρτυ που οργανωνε στα Σκυλάδικα , παλαιοτερα με τους αλήστου μνημης Ρεντζερς Κενταυρους κλπ …με το ”Βουλγαρακη , βουλγαρακη …τον π… τον Γιωργακη ”συνοδεια ταμπουρλων .
ουτε αυτή
η γενια των 16 και κατι ,γενια των κινητων και του ιντερνετ,εντελώς μα εντελώς απολιτικη μεχρι πριν απο λίγο , εξαγριωθηκε απο τον εν ψυχρώ φόνο ενας συμμαθητη με τον οποιον ταυτιστηκαν .
.Γιατί ταυτιστηκαν; γιατι πολύ απλά ειχαν φαει στα μουτρα Απειρες πρσβολές , εξευτελισμους , και Ωμη τσαμπουκαλιδικη Βια απο τους Πραιτωρες Φρουρους , εδώ και πολύ καιρό…
Τουλαχιστον απο τον Καιρό του Πολυδωρα οταν ηταν 14-13..
Κι εχουν κι αδελφια στα πανεπιστημια που κι αυτά εχουν υποστει απειρους εξευτελισμους
..Και βλεπουν κιολο αυτό το αθλιο στημενο σκηνικό με τ Ιδιωτικά κολλέγια
..Κι εχουν και μπαμπαδες και μαμαδες που κι αυτοι βριζουν καθημερινά αυτήν εδώ την Κυβερνηση και τον απροκαλυπτο Κυνικό τροπο με τον οποιο μεταβιβαζει πληρωμες στο Βατοπαιδι ..
Και συναντιουνται κατα ομαδες
Καθε μερα στα σχολεια και στα Φροντιστηρια .Και μιλανε . Ισως ειναι οι μονες κοινωνικές ομαδες που εχυν απομεινει να μιλάνε ..
κατά ομαδες ..
Αυτά τους παρακινησαν
16 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:30 μμ
A.Σ.Α.
Όλοι τον δείχνουν με το δάχτυλο.
Είναι ο φονιάς της ημέρας, της μόδας ας πούμε.
Με πήρε -προφανώς από λάθος- στο τηλέφωνο.
Κάθε τι που δεν ταιριάζει ακριβώς με τα γεγονότα ή το αντίθετο είναι συμπτωματικό.
Αντιγράφω και καταθέτω την κραυγή του.
Άκου με προσεχτικά φίλε, χωρίς να με διακόψεις.
Ξέρω πως έχεις βοηθήσει πολλούς ανώνυμους ν’ ακουστεί η φωνή τους, γι’ αυτό σε παίρνω κι εγώ. Ελπίζω να φερθείς και σε μένα όπως στους άλλους.
Λοιπόν, ναί του την άναψα!
Και δε το μετανιώνω, να το ξέρεις, μόνο που άλλον νόμιζα ότι βαρούσα, αν και καλά να πάθει το κωλόπαιδο, το πλουσιόπαιδο που γύρευε να κάνει πλάκα σε μας, που μας έβριζε κωλόμπατσους και τα τέτοια…
Κι όλοι εσείς που ουρλιάζετε τώρα στα κανάλια και μυξοκλαίτε, δεν ξέρετε τίποτα ή ξέρετε και κάνετε τον παλαβό. Λένε κάποιοι από σας πως έπρεπε να πάω σε ψυχίατρο αφού ήμουνα λέει με σπασμένα νεύρα, ή να φύγω από την Αστυνομία και να μην κρατάω όπλο και άλλα τέτοια… Τόσα ξέρουν οι κοπρίτες, οι καναλάκηδες και όλοι οι βολεμένοι. Μόνο εκείνη η καργιόλα η Λιάνα σα να μου φάνηκε πως το πλησίασε το θέμα, λέγοντας πως μ’ έχουνε καρφωμένο δέκα χρόνια στα Εξάρχεια! Έχει τις πληροφορίες της αυτή, όπως όλοι στο σινάφι σας, μόνο που τις χρησιμοποιείτε όπως και όταν σας βολεύει…
Νομίζω λοιπόν πως ακούω τους αραχτούς όλους στους καναπέδες να λένε «δηλαδή δεν πρέπει όλοι να περνούν από ψυχίατρο;» και άλλες τέτοιες μαλακίες. Όπως ας πούμε περνάνε από ψυχίατρο οι γιατροί, οι δικαστές και τόσοι άλλοι που σε σφάζουν ή σε ξεφτιλίζουν όταν σε πετυχαίνουν στο «γήπεδό» τους, τα νοσοκομεία και τα δικαστήρια δηλαδή. Δηλαδή, πόσοι σε υπεύθυνες θέσεις περνάνε από ψυχίατρο κανονικά και μετά από κάποια διαστήματα στην υπηρεσία; Δε μπορεί να είσαι ή να φαίνεσαι καλά και ξαφνικά κάτι να στη βαρέσει; Να σε κερατώνει η γυναίκα σου ας πούμε ή κάτι άλλο σοβαρώτερο ή να σε κάψει η καθημερινή υπηρεσία, ειδικά αν δε σου δίνουν άδεια, δεν πας διακοπές γιατί πότε το ένα πότε το άλλο, η υπηρεσία θεωρεί πως πρέπει να ανακαλέσει τις άδειες και όλα τα σχετικά; Για να μη σου θυμίσω πως οι τελευταίοι που μπορούν να εξετάσουν και να κρίνουν αν είσαι ψυχικά εντάξει είναι οι ψυχίατροι –έτσι δε λένε; Και να μη σου θυμίσω πόσοι πολιτικοί αποδείχτηκε πως ήταν βαρεμένοι και σε άλλη περίπτωση θα τους είχανε δεμένους, όχι αμολητούς να κυβερνάνε τον κοσμάκη, ούτε να σου θυμίσω πόσοι στρατιωτικοί που δίνουν διαταγές στα παιδάκια είναι για τα σίδερα, άσε που, αλλά τι να πρωτοπείς….
Λοιπόν εγώ, είν’ αλήθεια πως υπηρετώ κοντά δέκα χρόνια εκεί, που λέει η έτσι. Το προσπάθησα τρεις φορές μετά τα τρία πρώτα χρόνια να την κάνω με μετάθεση, έπιασα διάφορους παρακάλεσα αλλά τίποτα! Δεν είχα βλέπεις βύσμα, άσε που είχα και τη φωλιά μου λερωμένη από την αρχή. Ύστερα τα παράτησα και κάπου μάλλον βολεύτηκα, έμαθα τη «δουλειά», έμαθα να λουφάρω και κοίταξα να στήσω κι εγώ μια οικογένεια που μέχρι τότε είχα στερηθεί. Αλλά ησυχία δεν είχαμε ποτέ. Πότε ο ένας πότε ο άλλος είμαστε οι μόνιμοι στόχοι∙ οι πολιτικοί και οι διάφοροι κομπιναδόροι κάνουν τις αρπαχτές τους κι εμείς γινόμαστε σάκοι του μποξ –«γι’ αυτό πληρώνεστε, ρεμάλια!» φωνάζει συχνά ο διοικητής, ενώ οι υψηλά ιστάμενοι είναι πιο ευγενείς αλλά και πιο σκληροί∙ «κυρίους» μας προσφωνούν αλλά στάζουνε φαρμάκι και μας στέλνουν στο στόμα του λύκου.
Ξέρεις πόσες φορές πήγαν να με κάψουν σα λαμπάδα αυτά τα κωλόπαιδα, οι φονιάδες οι κουκούλες; Ξέρεις με τι τέχνη φτιάχνουν και πετάνε τις μολότωφ; Πάνω στη μαρκίζα τις αμολάνε κάτω από κει που καθόμαστε για να προστατευτούμε, κι έρχεται η φωτιά και σε λούζει…τρεις φορές με έχουνε κάψει και τη γλίτωσα με μέτρια εγκαύματα σε όλο το σώμα. Ξέρεις εσύ που με δείχνεις με το δάχτυλο, ξέρεις πόσες φορές γύρισα στο σπίτι με τα αίματα και το δέρμα καμένο και με ρωτούσαν τα παιδιά μου τι έπαθα και κρυβόμουνα για να μη με δουν καμμένο και κλαίγανε;
Ένα κομμάτι ψωμί έβγαζα κι εγώ, το παιδί της παραδουλεύτρας από το χωριό, με τον πατέρα χαμένο στο πιοτό, να γυρίζει στο σπίτι και να τσακίζει στα χαστούκια κι εμένα και τη μάνα μου γιατί δεν του άρεσε πότε το ένα πότε το άλλο…
Και πώς βρέθηκα στο Σώμα δε θα το αναλύσω αν και ξέρω πως όλοι ξέρετε πάνω-κάτω με ποιο τρόπο μας χώνουν στο τσουβάλι, όπως τα φίδια που τα αμολάνε μετά, -μας αμολάνε δηλαδή, γιατί να μην το μολογήσω;- μας στέλνουνε καταπάνω στον κοσμάκη. Λεπτομέρειες δεν τολμάω να σου πω, πάντως εκείνο το βράδυ αφού
με σύρανε με κλοτσιές και μπουνιές στην Ασφάλεια, με μούρη πρησμένη και αίματα να τρέχουν από τα χείλια και τη σπασμένη μύτη -όλα για μια μηχανή που είχα κλέψει από το πάρκινγκ, κάναμε απίθανες κόντρες τότε, τι άλλο να κάναμε, πεταμένοι απ’ όλους, μάνα, πατέρα, χωρίς φράγκο στην τσέπη, από το σχολείο τρεις αποβολές και στο τέλος έπρεπε ν’ αλλάξω σχολείο, και τι να το κάνω το σχολείο;- αφού λοιπόν με αφήσανε χωρίς φαϊ και νερό τρεις μέρες, μου είπαν: «ή δέκα χρόνια μέσα ή στην Αστυνομία και θα κάνεις ό,τι σου λέμε, γκέγκε μάγκα;». Διάλεξα το σίγουρο ψωμί και να ‘μαι, δέκα χρόνια στη σφηκοφωλιά, στα Εξάρχεια με όλο κείνο το αληταριό, που τους ήξερα και από τη μια και από την άλλη – και ανάμεσά τους καμπόσους παραστρατημένους. Μήπως ξέρεις φίλε τι ρόλο παίζουν πολλοί από αυτούς; Δικοί μας είναι, τι δικοί μας δηλαδή, της Ασφάλειας είναι και από κει παίρνουν οδηγίες, πότε θα την ανάψουν τη μια ή την άλλη φωτιά εδώ κι εκεί. Για πες μου εσύ που είσαι έξυπνος και σπουδαγμένος, γιατί δε χτυπάνε κανένα στόχο πλουτοκρατίας, κανέναν με γιώτ, με αυτοκίνητα ακριβά και τεράστιες περιουσίες; Γιατί χτυπάνε τον μεροκαματιάρη με το μαγαζάκι, τον περιπτερά και άλλους ανυπεράσπιστους; Δειλά πραχτοράκια της μαύρης συμφοράς είναι, πεμπτοφαλαγγίτες τους έλεγε ο μόνος σοβαρός και τίμιος άνθρωπος που γνώρισα στη ζωή μου, ένας δικηγόρος που έλεγε πως είναι με το ΚΚΕ, αλλά είναι έξω και απ’ αυτό γιατί θέλει λέει να είναι ανεξάρτητος.
Λοιπόν, τον φουκαρά τον μικρό τον έφαγα.
Είχα φτάσει στο αμήν και πώς φτάνει κανείς στο αμήν δε θα στο αναλύσω, πάντως είχα μπουχτίσει. Με βρίζανε τα κωλόπαιδα, με είχαν βρίσει τουλάχιστον άλλες πενήντα φορές την ίδια μέρα, βρίζανε τη μάνα μου –«γαμώ το μ…. που σε πέταγε» μου είχε φωνάξει ένα καθίκι το ίδιο απόγευμα- και είχα φτάσει ως το λαιμό –σου είπα πως η μάνα μου ήταν παραδουλεύτρα, τίποτε άλλο δε σου λέω. Κάτι αυτές οι βρισιές, κάτι οι σπόντες του αστυνόμου την προηγουμένη «δεν κάνετε για τη δουλειά για την οποία προσληφθήκατε, και πλησιάζει και η λήξη ή ανανέωση της σύμβασής σας και πρέπει να αποδείξετε πως αξίζετε το ψωμί που τρώτε…» και άλλα τέτοια.
Ξέρεις πως είναι να έχεις το σιδερικό στη θήκη και να σε βλαστημάνε και να σου πετάνε μπουκάλια που μπορεί να είναι και μολότωφ; Όχι φίλε δεν ξέρεις και να μην αξιωθείς να μάθεις, στο λέω εγώ ο γιός της πλύστρας που θέλησα να ζήσω έξω στην κοινωνία και με στολή εξουσίας και όχι στη φυλακή.
Τον σημάδεψα και πρώτη φορά το χέρι μου δεν έτρεμε. Γιατί πρώτη φορά δεν είχα πιει πριν βγω περιπολία –στο λέω κι αυτό και να μείνει κι αυτό μεταξύ μας: αν κρατήθηκα τόσα χρόνια και δε σκότωσα, είναι που έπινα μισό μπουκάλι ουίσκι πριν βγούμε περίπολο και έτσι ό,τι κι αν άκουγα για τη μάνα μου και το αντριλίκι μου το πέρναγα ντούκου –έχω ακούσει πως άμα μεθύσεις βγαίνει ο πραγματικός εαυτός σου κι εγώ είμαι καλό παιδί στο βάθος και όλοι στην υπηρεσία το ξέρουν και μ’αγαπάνε αλλά και με εκμεταλλεύονται. Και δε θα σου πω τι καλοσύνες έχω κάνει εγώ στη ζωή μου γιατί θα με περάσεις ή για παινεψιάρη ή για μαλάκα. Μέσα στο πιοτό κατάλαβα σιγά-σιγά και τον πατέρα μου, που δεν ήταν κακός άνθρωπος έστω κι αν μεθώντας έβγαινε η κακή του πλευρά. Να σου πω κάτι; Αποτυχημένος σε όλα ήτανε γι’ αυτό έπινε. Όπως κι εγώ δηλαδή: τι πέτυχα στη ζωή μου; Τίποτα! Ένας μπάτσος έγινα κι αυτό από σπόντα, όπως σου είπα, και μάλιστα χωρίς καν μόνιμη σύμβαση. Και να’ρχονται αυτά τα κωλόπαιδα, που δεν έχουν δουλέψει στη ζωή τους, που δεν ξέρουν τι πάει να πει βάρδια και ξενύχτι, τι πάει να πει μεροκάματο και τι σφαλιάρα κάθε είδους από το αφεντικό και να σου ρίχνονται μετά από δώδεκα ώρες ορθοστασία στις γωνίες ή στις εισόδους τραπεζών, να ‘ρχονται και να σε βρίζουν και να σου πετάνε ό,τι βρουν στον δρόμο. Και να σου πω κάτι άλλο; Πόσοι από αυτά τα κωλόπαιδα είναι εργαζόμενοι των 700 ευρώ που λένε και ξαναλένε; Να σου πω εγώ; Κανένας! Ή κάτι πρεζόνια είναι ή κάτι τύποι από τα βόρεια προάστια που βαριούνται στη σιγουριά του σπιτιού ή τα πραχτοράκια, οι πεμπτοφαλαγγίτες που λέγαμε πριν. Ποιος μεροκαματιάρης προλαβαίνει να βγει στους δρόμους, πόσοι από τους αναγκεμένους έχουν τέτοιες πολυτέλειες; Εντάξει, είμαι απόλυτος θα μου πεις, αλλά αυτό δεν αλλάζει την ουσία αυτού που λέω.
Λοιπόν για να τελειώνω γιατί σε ζάλισα: το έκανα!
Πριν, σου έλεγα πως τον σημάδεψα και έτσι έγινε, όπως ήμουνα με το αίμα στο κεφάλι. Όμως φίλε, πρέπει να σου πω πως δε θυμάμαι αν εκείνη τη στιγμή που πάτησα τη σκανδάλη, σημάδευα ακόμη τον πιτσιρικά ή το χέρι μου είχε κατέβει. Και μη νομίσεις πως πάω να πω ότι δεν το ‘κανα, αφού ξέρω ότι εσύ δεν θα με δώσεις. Απλά δε θυμάμαι γιατί το μυαλό μου έχει σκεπαστεί από μια θολούρα και έχω χάσει εκείνες τις στιγμές τελείως. Για να μη λέω πολλά: δεν ξέρω ποια δύναμη ή ποια κούραση μου κατέβασε το χέρι –αν το κατέβασε- πάντως ό,τι έγινε, έγινε χωρίς τη θέλησή μου.
Και να στο πω; Ένα βουνό έχει πέσει πάνω μου από την επόμενη στιγμή που έφυγε η σφαίρα και είδα το κορμάκι του πιτσιρικά να διπλώνεται στις πλάκες. Όταν σκέφτομαι πως θέρισα μια ψυχούλα που δεν είχε κάνει ούτε ένα βήμα ακόμα στη ζωή, άνετο ή ζόρικο βήμα –τι σημασία έχει;
Αλλά φίλε, είχε φτάσει ένας κόμπος και μ’ είχε πνίξει, αν δεν τράβαγα το πιστόλι εκείνη την στιγμή θα είχα πεθάνει από ασφυξία. Όλο τον τελευταίο καιρό με είχε μαγκώσει ένα μούδιασμα –ξέρεις τι σημαίνει μούδιασμα;- ένα μούδιασμα που ξεκίνησε από τα πόδια και σκαρφάλωνε σιγά-σιγά στον λαιμό. Δε θα το πιστέψεις φίλε, όμως με το που έφυγε η σφαίρα μου φάνηκε πως πήρε μαζί της κι αυτόν τον βραχνά, έστω κι αν αυτό κράτησε όσο και η διαδρομή του βλήματος που άφησα να φύγει μέσα στο πάθιασμά μου. Ξέρω καλά πως θα με κυνηγάει πάντα αυτή η στιγμή αλλά πίσω δε μπορώ να τη φέρω ούτε τη σφαίρα ούτε τη ζωούλα του πιτσιρικά. Όλοι εσείς που σήμερα φωνάζετε και χτυπιέστε τάχα, θα το προσπεράσετε γρήγορα, θα το ξεχάσετε μέχρι τις επόμενες δυο-τρεις μέρες, όπως ξεχάστηκαν τόσα και τόσα φριχτά εγκλήματα, δικά μας ή των άλλων των επώνυμων που δεν τους αγγίζει ούτε νόμος ούτε συνείδηση. Έτσι κυλάει η ζωή, με όλες τις καθημερινές σκοτούρες, γιατί έτσι πρέπει, οι ζωντανοί με τους ζωντανούς και οι νεκροί με τους νεκρούς. Εγώ βέβαια εδώ σημαδεύτηκα και εδώ θα καρφωθώ, αλλά δε θ’ αφήσω να το καταλάβει κανείς και πιστεύω πως εσύ θα κρατήσεις το μυστικό που σου εμπιστεύτηκα.
Να το ξέρεις: ό,τι και να δείξει η βαλλιστική που θα γίνει, όπως πάντα, εγώ ποτέ δε θα το παραδεχτώ δημόσια πως του την άναψα και μάλιστα εν βρασμώ, που λένε, ούτε πως τον σημάδεψα κατάστηθα. Έχω τρία παιδιά να μεγαλώσω κι εγώ. Ναι σαν εκείνο που σκότωσα, θα μου πεις, το ξέρω∙ και τα δικά μου έχουν μόνο εμένα και τη μάνα τους, δεν έχουν σπίτι ιδιόκτητο, δεν έχουν τρία αυτοκίνητα, δεν έχουνε νταντάδες και καθηγητές στο σπίτι∙ δεν θα έχουν καλά-καλά να φάνε άμα εγώ μπω φυλακή.
Ούτε συγγνώμη με παίρνει να ζητήσω, γιατί θα είναι σα να ομολογώ. Άλλωστε πόσοι απ’ όλους αυτούς που κακοποιούν κάθε μέρα τους ανθρώπους -και δεν είναι λίγοι, κοίταξε στα ρετιρέ της παληοκοινωνίας μας και θα καταλάβεις τι εννοώ- πόσοι απ’ αυτούς ζήτησαν συγγνώμη; Όχι, δεν οφείλω κανένα συγγνώμη σε κανέναν, κανέναν από τούτη τη βρωμοκοινωνία που ζούμε, εκτός… ναι, εκτός από κείνο το παιδάκι που έστειλα στον άλλο κόσμο, αλλά όπως σου είπα θα είναι η καταδίκη μου, άλλωστε τι θα άλλαζε αν ζητούσα συγγνώμη; Θα έφερνα πίσω τον πιτσιρικά ή θα μου το αναγνώριζαν σαν ελαφρυντικό;
Εμένα η μόνη μου ελπίδα τώρα είναι οι εγγυήσεις που μας έχουν δώσει από τότε που μπήκαμε στο Σώμα, πως ό,τι κι αν κάνουμε θα το κουκουλώσουν, αρκεί να πειθαρχούμε στις διαταγές των ανωτέρων.
Και μου το ‘χουν υποσχεθεί πως κι εγώ θα πέσω στα μαλακά.
Τόσα χρόνια κάνω τον μαλάκα, μου το χρωστάνε.
Κυρίως φοβούνται∙ μην ανοίξω εγώ και άλλοι πολλοί το στόμα μας.
Γι’ αυτό θα μου το κλείσουν απαλά και κομψά∙ κρατώντας, μέχρι να περάσει η μπόρα μου, το στόμα των παιδιών μου γεμάτο. Που με τη σειρά τους, μεγαλώνοντας, θα βαδίσουν στα χνάρια μου, τη λαμπρή «σταδιοδρομία» μου.
Γιατί άλλη επιλογή δεν έχουν.
Όπως κι εσύ και τόσοι άλλοι που νομίζουν πως ποτέ δε θα τους αγγίξει η κακιά η ώρα.
Όλοι στο ίδιο καζάνι κλωθογυρνάμε βλαστημώντας την τύχη μας που δε μπορούμε ν’ αλλάξουμε.
16 Δεκεμβρίου 2008 στο 8:34 μμ
A.Σ.Α. -με το μέρος κανενός
Έκλεισε το τηλέφωνο, το ίδιο ξαφνικά όπως το άνοιξε.
Πιο σκληρός μου φάνηκε ο καναπές, καθώς γύρισα από το άλλο πλευρό.
«Σκότωσε εν ψυχρώ ένα παιδί!» ήχησαν πάλι οι κραυγές τους, με τις γραβάτες στο γυαλί, με τη σίγουρη, έστω εικονική, ζωή να τους παραφυλάει σε κάθε βήμα.
Όλοι με τον εύκολο και ανεμπόδιστο αποτροπιασμό στα χείλη, σκέφτηκα, αλλά γιατί πήρε εμένα ο τύπος;
Θυμήθηκα πως και άλλοτε με είχαν πάρει από λάθος στο τηλέφωνο αντί για έναν δημοσιογράφο με αριστερή πένα και στάση ζωής∙ μας χώριζε ένα μόνο ψηφίο και ίσως μας ένωνε η ίδια ανεκπλήρωτη επιθυμία μιας άλλης ζωής.
Ο καναπές έγινε ξανά αφόρητα σκληρός, πιο σκληρός από τα γδαρσίματα των κραυγών από τα παράθυρα∙ από την ανάμνηση της δειλίας μου, όταν έβραζε το Πολυτεχνείο εκεί στο ξεψύχισμα της χούντας, που αποδείχτηκε μετά πως την ξεφορτώνονταν οι πάτρωνές της από την άλλη μεριά του Ατλαντικού για να φέρουν άλλους τον άλλο πράκτορα να ολοκληρώσει τη «δουλειά»∙ τη δειλία μου, όταν οι συμμαθητές μου εκστασιασμένοι κατηφόριζαν από το φροντιστήριο να ανακατευτούν στη φωτιά των ημερών, ενώ εγώ φοβόμουνα μη μπλέξω σε επεισόδια και μου σπάσουν τα γυαλιά και πώς θα γύριζα πίσω, στραβάδι, πώς θα φανεί αυτό στις κοπέλες της παρέας… Από ποιες φοβίες μαγκώνεται καθένας και δεν προχωρεί στη ζωή ή και στο θάνατο, δε μπορείς να φανταστείς. Αργότερα το ψιλοέσβησα από τη μνήμη με την εμπλοκή μου στον Ρήγα, πάλι σε ένα ξεψύχισμα, αυτό της «ανανέωσης» –το ‘χει το ριζικό μου να μπαίνω σε υποθέσεις που καταρρέουν («…να βρίζομαι και να ποδοπατιέμαι για να μπω στο καταρρέον νόημα από την έξοδο κινδύνου» που λέει ο Λεοντάρης).
Δεν άκουγα πια την τηλεόραση, άκουγα φωνές συγκεχυμένες, όπως σε διαδήλωση στην ακμή της που εκτρέπεται σε τυφλή εξέγερση, άκουγα φωνές νεανικές σε έκσταση να χοροπηδούν γύρω από φωτιές –όπως δεν τόλμησα ποτέ, ίσως γεννημένος πρεσβύτης- άκουγα το ρυθμικό χτύπημα των ασπίδων των ΜΕΑ να ετοιμάζουν την έφοδο καταπάνω στα παιδιά –ίσως καταπάνω στα αδέλφια ή τα ξαδέλφια τους- τυφλοί κι ανήμποροι και οι από ‘δώ και οι από ‘κει να σταματήσουν το φονικό, άκουγα μια βραχνή φωνή να προσηλυτίζει «η βία είναι η μαμή..». Τίποτα δεν έβλεπα πια με την πρεσβύωπη ακοή μου…
Ύστερα, γυρίζοντας πίσω από τη ζάλη ή την παράταιρη μέθη άκουσα ξανά σαν από ηχώ τη ραγισμένη φωνή του κουρασμένου διευθυντή μου, να αποφαίνεται για τα γεγονότα των ημερών «όλοι είμαστε μέσα σε τούτο το απόστημα που θα σπάσει ξαφνικά, από ένα τυχαίο γεγονός και θα μας γεμίσει σκατά». Μου φάνηκε πως έβλεπα θάλασσα και στο βάθος ένα ναυάγιο σε πλήρη εξέλιξη∙ την πρύμη του πλοίου να υψώνεται πριν χιμήξει μαζί με την πλώρη στο βυθό και γύρω εμείς όλοι, απλοί παρατηρητές.
Κι εγώ; Πού είμαι;
Δεν είμαι πια με το μέρος κανενός.
Ούτε με τους δήθεν ή τους γνήσια εξεγερμένους∙ κυρίως μ’ αυτούς.
Είμαι ένας εναλλακτικός ορισμός για το Τίποτα της εσωτερικής κοίλανσης, το Κουφάριασμα της Μοναξιάς.
Πάντως, ακόμα το πιστεύω: “Αν είναι να σωθεί ο κόσμος, θα είναι από τους ανυπόταχτους” που είπε ο Gene.
Η Επανάσταση μέσα μας αρχίζει και μέσα μας συντελείται και αποθνήσκει, λέω κι εγώ.
4 Ιανουαρίου 2009 στο 9:54 μμ
Ο Θέρμος Δεκέμβρης ενημέρωσης και πολιτικής « Κάτοικος γυάλινου πύργου
[...] Argos, thess.gr, Καλύβα, Thoughts, , λ:ηρ, inside a box, Αθήναιος, βλέμμα, kaltsovrako, Rec (on), Ευριπίδης @ radiobubble, arxedia MEDIA, Ασάρωτος [...]